JEF-40 kirjoitti:Jatkoa edelliseen: Sähkösarja on paikoillaan ja testailtu n. 200km. Toimii hyvin kun oppii käyttämään. Magneettikiekon sorvasin sopivaksi poljinakselille, ei tarvinnut liimata, jäi tiukkaan kammen taakse.Vapaasti pyörittämällä takakiekko ylhäällä täysillä kierroksilä mittari näytti n. 43km/h. On vähän optimistinen näyttö, oikea nopeus n. 40km/h. Maantiellä ajettuna jaksaa vääntää samat lukemat. Maksiminopeuden olen nyt säätänyt tietokonenäytön mukaan 40, vastaa todellisuudessa noin 28km/h. Yhdellä latauksella pääsin 128 km, näytti palkki tyhjää mutta veto ei loppunut. Avustus oli pääasiassa 1, vähän mäissä 2 ja 3. 1-teho on aika pientä, mutta 3 j4 antaa jo reippaasti potkua, ja akku tyhjenee huomattavasti nopeemmin. En ole näitä watteja paljoa seurannut, 1-sellä jää alle 100 watin. Mielestäni on aika äänekäs, ehkä tämä hiilikuitukoppa toimii kaikupohjana, myös jonkinlaista resonanssiäänntä. Muuten kyllä vanhalle miehelle soiva peli. Rupesin myös asenteleen vilkkuja mutta ei se multa käynyt kuin Strömsöössä, ei sähköistys ole mun juttuni. Systeemissä on 8 1w lediä, 2 joka kulmassa ja akku 7.7 v, mikä mulla on ajovaloissa mutta nämä ei suostu vilkuttelemaan ainakaan mekaanisella releellä. Täytyy ottaa aikalisä ja kerätä kilometrejä.
Hyvä kun saadaan sähkökinnerikokemuksiakin Äänet varmaan korostuu kinnerissä, omassa sähkösetti pitää "häiritsevää" jurinaa 15 km/h saakka ja sitten hiljenee tai tuulen suhinat peittää? kinnerissä varmaan kuuluisi isompana. Joskus tekisi mieli koittaa Mangoa sähköillä ja ensisijaisesti väliakselille moottoria olen miettinyt, toisaalta jos siihen väliakseliksi dualdriven laittaisi (mitä meinasin koittaa jahka Paypal-tili taas toimii) niin Bafang yhdellä eturattaalla voisi olla vaihtoehto.
Saako tuosta sinun setistä säädettyä rengaskokoa jolloin mittarin saisi näyttämään oikein? ohjeista en löytänyt mainintaa mutta samasta valikosta kun maksiminopeutta säädetään mennään pykälä eteenpäin jolloin pyöräkokoa pystyy (aika karkeasti) säätämään. Mulla läskissä on valittuna 29" mikä oli isoin ja sillä aika nappiin sai näytön (riippuu paljon rengaspaineista onko just vai melkein )
Minulla nyt pisin matka lataamatta on 112 km ja arviolta 140 - 150 km olisi päässyt (pääosin 1 tasolla ja mäkiin kakkosta, isoimpiin kolmosta), rajoittimen säädin niin, että avustus loppuu 25,2 km/h:n kohdalla, avustus alkaa hiipumaan 24,3 km/h:n jälkeen. Matkaa saa lisää kun aika pitkät pätkät kuitenkin ajelee kovempaa kuin mihin rajoitin on säädetty. Keskari tuolla maalaistiepätkällä oli 22,2 km/h.
Paras työmatka nyt 54 min eli 29,4 km/h, kaupunkipätkä ihan ihmisiksi ajettu mutta maantiellä kovempaa Rajoitin oli säädetty 30 km/h.
Viikonloppuna enempi sorateitä kun kävin Evolla: http://www.luontoon.fi/evo
Tarkoitus oli polttaa halko Tarusjärvellä mutta oli niin vilakkaa, että poltinkin kaksi
Seuraavalla kerralla toiset popot mukaan ja Keltaojalle ihmettelemään kun oli tuoreita majavan jälkiä.
On se läski kiva... oisko jotain 2600 km nyt mittarissa.