Mieti kummalle puolelle saat etäohjauksen laitettua, siis että saako sen ohjainputken yläpäähän vai alapäähän. Helpoin on yläpäähän jos mahdollista.
Alapään ongelmana on alemman ohjainlaakerin kooli joka olisi suotavaa saada niin lähelle haarukan kruunua ettei lonksu. Nuo mun tekeleet on tehty 8mm:n alumiinilevystä mutta on sitten työstetty viisteelle että alakoolin saa riittävän ohueksi jotta alakooli tulee edes kevyesti kitkalla kiinni.
Mun ratkaisussa pultti etäohjauksen nivelelle on 50mm:n päässä ohjainputken keskipisteestä (keskipisteiden etäisyys). Jos nyt muistan oikein on säteisiin lisätty 5-7mm materiaalivahvuutta, suosittelen jälkimmäistä jotta pysyy sitten tukevasti kiinni. Kannattaa hakea rautakaupasta Boch-merkkiset 1-1/8" reikäporanterä + porasovitin jolla pylväsporalla (tai -telineessä) saa ohjainputken reiän tehtyä helposti ja loppusovitus sitten joko viilalla tai poraviilalla. itse ohensin koolia varten käyttäen kovametallityöstöterää paineilmajyrsimellä.
Ohjainputken reijästä kohti M8-pultille tehtyä etäohjauksen reikää tein hahlon ja se kannattaa tehdä niin pitkäksi kuin kantti kestää, esimerkiksi M8-reiän ulkokaareen asti. Sitten M5 reikä sopivan matkan päähän halki laipan ja toisesta puoliskosta 5mm:n terällä jottei tule kierteitä. Molemmat päät viilasin 90-asteen kulmaan mutteria ja pulttia varten, pultiksi lujuusluokan pultti ja kierteen puolelle nylock-mutteri.
Tämän kun yhden kerran kiristää kunnolla paikalleen, ensin kevyesti kiristys, sitten kooli perään ja koko ohjainlaakeriston kasaus ja kiristys, sitten kunnolla kiristää laipan. Jos luistaa, löysää auki, poistaa koolin ja löysää laipan pultin, sitten päältä ruuvilukitenestettä jonka antaa "imeytyä" sisään. Vielä topakampi kiristys ja ohjainlaakeriston kasaus.
Mulla pitää näillä tempuilla kovankin maastorynkytyksen ja pyrin viimeseen asti välttämään laipan irroituksen ohjainputkesta kun olen saanut pysymään.