Sivu 2/2

Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 01 Maalis 2018, 21:57
Kirjoittaja janx

"Congratulations Germany: € 2500 purchase premium when buying an Armadillo!"
http://velove.se/congratulations-german ... armadillo/


Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 08 Joulu 2018, 10:18
Kirjoittaja janx

Riding a solar Armadillo cargo bike from Switzerland to China
http://velove.se/riding-a-solar-armadil ... -to-china/
Kuva


Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 31 Tammi 2019, 10:16
Kirjoittaja juhuri

Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 31 Tammi 2019, 10:19
Kirjoittaja Wacky

Se on. Sekä DHL että DB Schenker on saanut käyttöönsä armadillot suomessa. Ovat vaan niin törkeen hintaisia ettei yksityiseen käytöön vitsi ostaa.


Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 31 Tammi 2019, 21:10
Kirjoittaja janx
juhuri kirjoitti:

https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4 ... 8eBueJ7uQs

Näyttää kovasti Armadillolta?

Artikkelin kommentit ovat taas kyllä aika rautaa. :D


Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 17 Helmi 2019, 18:53
Kirjoittaja janx

Velo-ads vierailee Veloven tehtaalla:


Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 19 Huhti 2021, 20:51
Kirjoittaja Wacky

Velove ei enää myy kyseistä pyörää vaan on siirtynyt myymään kuljetuspalvelua. Harmillinen muutos firman strategiassa ja toiminnassa.
Itte pääsin toistamiseen testaamaan Armadilloa sunnuntaina. Se on sangen neutraali ajettava ja kulkee näpsäkästi varsinkin kun siihen oli vaihdettu kilowatin moottori


Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 26 Touko 2022, 18:39
Kirjoittaja Polkumies

Onko tässä vehkeessä mitään kallistuksenvakausta?

2016-02-11-15-50-18.jpg
2016-02-11-15-50-18.jpg (164.37 KiB) Katsottu 2177 kertaa

Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 26 Touko 2022, 19:11
Kirjoittaja jori

Ei näytä olevan, ellei ole hyvin piilotettuna. Jouset jos ovat erittäin progressiiviset, toimivat kallistuksenvakaajana. Tiedä häntä ovatko.


Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 26 Touko 2022, 20:18
Kirjoittaja Polkumies
jori kirjoitti: 26 Touko 2022, 19:11

Ei näytä olevan, ellei ole hyvin piilotettuna. Jouset jos ovat erittäin progressiiviset, toimivat kallistuksenvakaajana. Tiedä häntä ovatko.

Sitä en ole tajunnut, miten jousi on progressiivinen. Eikö teräsjousella ole kuitenkin tietty jousivakio, ja ilmajousessakin paine nousee lineaarisesti puristuksen mukana?


Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 26 Touko 2022, 20:30
Kirjoittaja jori
Polkumies kirjoitti: 26 Touko 2022, 20:18
jori kirjoitti: 26 Touko 2022, 19:11

Ei näytä olevan, ellei ole hyvin piilotettuna. Jouset jos ovat erittäin progressiiviset, toimivat kallistuksenvakaajana. Tiedä häntä ovatko.

Sitä en ole tajunnut, miten jousi on progressiivinen. Eikö teräsjousella ole kuitenkin tietty jousivakio, ja ilmajousessakin paine nousee lineaarisesti puristuksen mukana?

Kierrejousesta saa progressiivisen pienentämällä jousen nousua päitä kohti. Kun jousi puristuu, päätyjen lähellä kierrokset koskettavat toisiaan ja jousen toiminnallinen pituus lyhenee. Vain vapaat kierrokset joustavat.

Toinen tapa on jousen halkaisijan muuttaminen. Suurihalkaisijainen jousikierros joustaa helpommin kuin pieni. Kuvan perusteella tässä tapauksessa tuota keinoa ei ole käytetty.


Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 27 Touko 2022, 00:00
Kirjoittaja Polkumies

Entäs ilmajousen progressiivisuus? Monesti kuulee pyörien ilmajousista sanottavan, että ilmajousi on progressiivisempi kuin teräsjousi.


Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 27 Touko 2022, 09:54
Kirjoittaja jori
Polkumies kirjoitti: 27 Touko 2022, 00:00

Entäs ilmajousen progressiivisuus? Monesti kuulee pyörien ilmajousista sanottavan, että ilmajousi on progressiivisempi kuin teräsjousi.

Kaasujouset ovat aina progressiivisia, mutta jousivakio ja progressiivisuuden aste vaihtelevat valtavasti.

Uppomäntäkaasujousissa esim. autojen takaluukun auki pitäjissä on hyvin pieni progressiivisuus ja melko pieni jousivakio, mutta suuri esikiristysvoima. Oikeastaan ei pitäisi puhua jousivakiosta, kun se muuttuu. Eihän vakio voi muuttua. :roll:

Iskarien kaasujousien rakenteesta en tiedä, onko niissä tavoiteltu suurta vai pientä progressiivisuutta. Osittain ontolla männällä molemmat ovat mahdollisia. Jos kaasujousen progressiivisuus on liian pieni, voi sitä kasvattaa pienentämällä passiivista tilavuutta. Tämä onnistu esim. täyttämällä männän onton tilan jollain muulla kuin kaasulla. Jos männänvarsi on alaspäin, siihen käy vaikka öljy, jos ylös tai sivulle, vaikka muovailuvahalla. 8)


Re: Velove Armadillo

Lähetetty: 27 Touko 2022, 16:01
Kirjoittaja Wacky
Polkumies kirjoitti: 26 Touko 2022, 18:39

Onko tässä vehkeessä mitään kallistuksenvakausta?

Suosittelen että pyrit käymään koeajolla sillä. Selviää paljon sen ajotuntumasta joka on erittäin neutraali ja eleetön.
Fillarivelholla on sellainen ja koeajon luulisi onnistuvan jos kauniisti pyytää :D