Sporttirahtinojapyörä tästä onkin tarkoitus tulla
Harkinnassa on 1kW avustavamoottori jotta isotkin lastit kulkee jouhevasti
Jos laitat siihen BBSHooDeen, niin älä laita enempää kuin seitsemän vaihdetta. Suurempi määrä on tarpeeton kun se on kuitenkin suht hidas vehje niin kokonaisvälityksen voi laittaa hitaaksi.
Max seiskavaihteisessa on paksumpi ketju. Tuollaisessa vehkeessä kilowattisen voimavaroja myös tarvitsee, ja se vie virtaa. 10Ah-akku ei kovin kauaa laula.
Melkein suosittelen lipoja, jos pientä DIY-henkeä löytyy sähkönkin saralta. 20Ah-akun saat kasaan kahdeksalla 6S 5000mAh/20C-paketilla.
20Ah/48V lipo-akku tekisi noin 300e posteineen, laturi+virtalähde 150e.
20Ah-akulla pääset tonnin myllyllä noin 60km keskimäärin noilla painoilla. Paljon riippuu tehonkäytöstä.
Halvin ratkaisu on tietysti suoraveto...ja luotettavin. Niitä saa maailmalta eri käämityksillä. Hidas käämitys sopii tuollaiseen.
Tuollaisessa vehkeessä kilowattisen voimavaroja myös tarvitsee, ja se vie virtaa. 10Ah-akku ei kovin kauaa laula.
Melkein suosittelen lipoja, jos pientä DIY-henkeä löytyy sähkönkin saralta. 20Ah-akun saat kasaan kahdeksalla 6S 5000mAh/20C-paketilla.
20Ah/48V lipo-akku tekisi noin 300e posteineen, laturi+virtalähde 150e.
20Ah-akulla pääset tonnin myllyllä noin 60km keskimäärin noilla painoilla. Paljon riippuu tehonkäytöstä.
Halvin ratkaisu on tietysti suoraveto...ja luotettavin. Niitä saa maailmalta eri käämityksillä. Hidas käämitys sopii tuollaiseen.
10 ja 20Ah/48V akut ovat 480Wh ja 960Wh, painavat reilun kaksi kiloa pienempi ja neljän kilon kieppeillä suurempi ja maksavat euroissa noin puolet wattituntimäärästään.
Ampeeritunneilla akkuja kuvaillen ei ole mahdollista tietää: kuinka paljon ne sisältävät sähköenergiaa, miten paljon ne painavat, vievät tilaa, tai mitä ne maksavat. Wattitunneilla puhuen kaikki tämä on selvää.
Sähköpyöräkauppiaat ovat jo siirtyneet käyttämään Wattitunteja, siirtykäämme mekin.
Ampeeritunti on kapasitanssin, kondensaattorin yksikkö, ei energiavaraston.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
10 ja 20Ah/48V akut ovat 480Wh ja 960Wh, painavat reilun kaksi kiloa pienempi ja neljän kilon kieppeillä suurempi ja maksavat euroissa noin puolet wattituntimäärästään.
Ampeeritunneilla akkuja kuvaillen ei ole mahdollista tietää: kuinka paljon ne sisältävät sähköenergiaa, miten paljon ne painavat, vievät tilaa, tai mitä ne maksavat. Wattitunneilla puhuen kaikki tämä on selvää.
Sähköpyöräkauppiaat ovat jo siirtyneet käyttämään Wattitunteja, siirtykäämme mekin.
Ampeeritunti on kapasitanssin, kondensaattorin yksikkö, ei energiavaraston.
Se on vaan vanha tapa tuo käyttää ampeeritunteja. Akkuvalmistaja käyttää niitä yhä.
Jos käytetään wattitunteja, niin täytyy suorittaa vielä miinuslasku.
Lipo-akuissa noin 88% kapasiteetista on käyttökelpoista. Eli wattitunnit miinus 12%.
Vähän riippuu tuokin toki, mutta keskimäärin ihan ilmoitettua niistä ei ulos saa vaurioittamatta.
88% jälkeen alkaa jyrkkä jännitteen lasku omien havaintojen mukaan.
Nyt löytyi paikka josta sais vetoakselin luultavasti ihan valmiina. Pitää hieman varmistaa että sopii napoihin ja tilaan oikeanlaisen palikan akseleiden väliin jossa on tupla vapaaratas ratkaisu niin suurimmat ongelmat on ehkä selätetty. http://www.samagaga.com/Default.aspx
Tämä projekti on keränyt rauhassa vauhtia. Tänään saapui paketti Taiwanista jossa oli vetoakseli, navat ja pari levyjarrun kohdalle sopivaa ratasta.
Reilu viikko sitten saapui kehät ja pinnat.
Tässä kuva osista. "Keskellä" akselia on sitten kaksois vapaaratas joka antaa siis toisen akselin pyöriä toista nopeammin vapaasti.