STERN 7

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Re: STERN 7

ViestiKirjoittaja Nojanalle » 13 Syys 2018, 21:21

Eilen sain vihdoin muutoksen tehtyä loppuun ja tänän laukut kiini . Ulkona oli aikas kova tuuli . Nyt kun painopiste takapäässä on taka-akselin alapuolella . Sekä lähes kokonaan sen etupuolella .
Tuli pyörästä , vaikka itse kehun todella hyvä meniä . Tänään polkeminen ei tuota tuskaa eres 27km/h nopeuksissa . Pyörä on vakaa ja nautinnollinen ajaa.
Pyörän alle mahtuu ihan hyvän kokonen vesitiivis pötkölaukku , tarvittaessa siis. Jos vaikka tulee jonnekin pitemmälle lähtee ensi kesänä .
Nyt hifistellään viellä tätä pyörää .
Muuten tuo kolmerattainen takaratas on ajalta kotosin , jolloin ei kukaan viellä tuntenut BMX pyöriä .
Valmistaja on Italiasta , sieltä kilpapyörien alkuaikakaudelta . Siis noin -30 luvulta . Itsellä on varastossa
viellä 4 rattaisiakin pakkoja . Niiltä kultaisilta ajoilta . :lol: :lol:
Tämän hetken kilometrit tällä kesällä , Stern 7:lla on 1486km . Joka on aika hyvin . Stern 5:sen kilometrejä ei viellä ole ynnätty . :roll: :roll:
Kuvia laitan kun muistan ottaa kameran mukaan tallille. :oops: :oops:https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... ater&ifg=1 Täältä löytyy kuvaa . Niille joilla on FB :wink:

Nojanalle

ViestiKirjoittaja Nojanalle » 01 Loka 2018, 14:33

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/moo ... 2000020307 1818km takana jo tälle vuodelle . Eilen asennin tollaset Bilteman "painot" ohjaustanon päihin . Täytyy sanoo että yllätyin siittä miten pienestä voi olla muutos kiini .
Pyörä on suorastaan parempi ajaa . En tierä siittä onko muilla kokemusta MBB:n ohjaukseen näitä asentaneet .
Sellainen hiljaisessa vauhdissa oleva pieni levottomuus tasaantui. Suosittelen kokeileen muitakin .
Peräboxin poisjättäminen ja sivulaukkuihin siirtyminen oli suuri muutos parempaan .
Nyt taitaa Nallen hifistely mennä sit pikkumaiseen hifistelyyn. :roll: :roll:
6,5bar on minun kokemuspohjalta , minulle liikaa 35-622 Kojakeille. Tienpinta rupee hyppyyttään rengasta ja suuntavakavuus kärsii. Siksi pidän 6barrin painetta mulle parempana .
Rullaa paremmin ja mukavampi ajaa . :mrgreen: :mrgreen:

jviirret

ViestiKirjoittaja jviirret » 01 Loka 2018, 15:24

Mulla porkkanan "voblaus" kuormatulla takaboksilla väheni kun stemin juomapullotelineeseen laittoi täyden juomapullon. Nuo lisäpainot aiheuttanee saman ilmiön. Aiempaa keskustelua aiheesta: viewtopic.php?f=22&t=5038&start=15#p124591

Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojanalle

ViestiKirjoittaja Nojanalle » 07 Loka 2018, 16:38

Tänään saavutin Stern 7:lle sen tavotteen jonka asetin . Nyt mittarissa 2003km , siis 3km yli tavotteen . :roll:
Tarkoitus olisi talven aikana käydä kaikki läpi ja huoltaa pyörä ensi kaudelle.
Kausi jatkuu vanhalla tutulla 5:sella . :lol: :lol:
Viimeisen päivän tavoite oli ajaa yli 60km , tälläisenä päivänä se oli nautinto .

Palaa sivulle “Nojapyörän rakentaminen”