Teoreettinen kysymys . ??
Ohjaus näinkin suuressa kulmassa . Niin kannattasko laittaa normaali ohjauslaakereiden rinnalle neulalaakerit . Tossa mittailin että väliin saattas löytyä sopivat .
Huomasin kun purin pyörän , niin nuo halvat Bilteman laakerin kuulakehät eivät olleet kestäneet kuin vähäisen rasitusta. Tosin laarultaan ei niitä voi kutsua olenkaan . Halpaa kiinan laatua. Tilain vähän tukevammat tilalle BBB:ltä . Jos oikein muista tuon merkin .
Ei oo yhtään huonompi idea. Sallan baronissa on meinaa sellaiset alemmassa laakerissa. Taisi olla kyseessä cain creekin kalliimpia malleja joten kestää kivasti.
Eipä taira löytyä siihen laakeria . Jospa sorvaisi siihen liukullakerin . Joko teflonista , tai pronsista . Joka tapauksessa siihen joku laakeri pitää tueksi laittaa . Nää laakerirenkaat pitää poistaa ja laittaa irto laakerikuulia täyteen .
Ei oo yhtään huonompi idea. Sallan baronissa on meinaa sellaiset alemmassa laakerissa. Taisi olla kyseessä cain creekin kalliimpia malleja joten kestää kivasti.
Mistähän tuollasen baroonin käyttämän laakerin löytäs . ?? Rupes kiinostaan . Minkähän kokoinen se laakeri systeemi on on .
Mulla on siellä tollanen EC34/30 mitotus . Jos tohon löytys sellainen kaartiorullalaakeri systeemi olisi hyvä .
Löysin Fillarikellarista alapäähän sopivamman laakerikomplen . Toivottavasto tulee näin parempi , siinä on teollisuuslaakeri kaartiosellainen myyjän mukaan . Nyt on sit ylälaakeri normaali kuulalaakeri ja alapäässä erillainen . Aika näyttää miten pelittää . Toivottavasti kestää ja pelittää pitenpään .
Illalla mietiskeli . kannattasko tuohon kokeiluun tehdät kahdet kampiparit . Jos mittaisin onko 170mm , tai jokin lyhyenpi parempi . Kun nämä kaksi takapyörää heilahtelee takana , ikäänkuin telissä .
Jos tuon telin liike on lyhyt , nii eiköhän tuohon kampeen kohdistu pienenpi voima . Tarvitseeko siihen saada nyt kauheen suurta liikerataa . Kun ajetaan asfaltilla ,
että se toimii .
Tässä olen viimestellyt nyt tuota seiskaa ja rakennellut muutakin härvellystä .
Vähän salaa muiden silmiltä.
Kun tämä talven viiruskin helpotti vihdoin .
Kiirettä pitää . Ensi Tiistaina viimeinen kerta tälle keväälle . Sit on rakentelu kansalaisopiston osalta ohi .
Levyjarrulle pitäs tehdä varalle korvake , toiseen kampeen . Jos vaikka sillä tiellä pitäs enenmältä ajaa lailisesti .
Kahdet jarrut kai pitäs olla . Viittä vaille rupee pyörä oleen . Enään maalia pintaan ja kasaan sit pyörä . Elokuussa pitäs ajaa
sit 6h . Jos kaikki hyvin menee . Siellä tosin ei tarvitse kuin yhden toimivan jarrun.
Millaisilla ruuveilla ollette nuo Ukrainan penkit kiinittänyt runkoon . Olen etsinyt mahdollisemman laajakantasta .
Täytyy varmaan sorvata itse , kun en sellaisia ole vastaan kaupasta tullut .
Tuollasen tapanen on tulossa . Näiden kuvien sirtämiset on jäänyt opetelematta toistaiseksi .
Kun nuo nörtti geenit on niin heikot . Pitäs pitäs , mutta kun ei saa aikaiseksi .
Voi olla että jarruja en taakse laita . Tai sit molempiin pyöriin . Nokialla jarruja ei tarte kuin yhdessä pyörässä .
Niihän se on PW:n pyörisskin monesti ollut . Jarrut on vauhdin surma .
Tänään sain vihdoin kaikki osat valmiiksi . Tähän kallistuvaan telakointiasemaan . Kunhan saan pyörän maalaukseen ja muuten kontikseen . Pääsen tällä sit suorittaan kojeajon . Mieli rupes kangertaan ja suunitteleen . Jospa tuosta tekisi sit lopuksi etuveto deltan .
En siis näin aluksi turhaan maalauta tätä , kun ei sillä ole tarkoitus kuin testata toimivuutta . Laitoin tonne faseen muutaman kuvan . Säälittävää tasoa ovat . Kunhan ehdin otan parempia . Ulkona paisto kirkas aurinko otto hetkellä .
Piti jotain räpsästä tallilla hätäseen .