Sivu 15/18

Re: SH31

Lähetetty: 05 Joulu 2017, 12:37
Kirjoittaja irakas
kuparinen kirjoitti:

Kuva
Tuohon kun istuu polkemaan ja jalka peittää tuon sivulla kulkevan runkoputken... tuntuuko kuin koko etupää olisi ihan irrallaan? Maantie vain vilisee alla... :)
Trike-kuski näkee sentään aina runkoputken ja etupuomin. :mrgreen:

Hauska havainto, mutta enpä ole huomannut, kun olen sen verran vähän vielä ajellut. :mrgreen:


Re: SH31

Lähetetty: 05 Joulu 2017, 17:16
Kirjoittaja Jarcco

Taitaa olla järkevimmän mallinen delta mitä on tehty?
Etuna on myös takana oleva runsas tavaratila, kun ei ole akselia.


Re: SH31

Lähetetty: 05 Joulu 2017, 17:35
Kirjoittaja irakas
irakas kirjoitti:
kuparinen kirjoitti:

Kuva
Tuohon kun istuu polkemaan ja jalka peittää tuon sivulla kulkevan runkoputken... tuntuuko kuin koko etupää olisi ihan irrallaan? Maantie vain vilisee alla... :)
Trike-kuski näkee sentään aina runkoputken ja etupuomin. :mrgreen:

Hauska havainto, mutta enpä ole huomannut, kun olen sen verran vähän vielä ajellut. :mrgreen:

Testasin asian ja totesin, että polvi peittää sivulla kulkevan runkoputken vain ollessaan yläasennossa. Pääosan aikaa runkoputki on näkyvissä.


Re: SH31

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 01:04
Kirjoittaja Vilijami
Jarcco kirjoitti:

Taitaa olla järkevimmän mallinen delta mitä on tehty?

Samaa mieltä. Ehdottomasti foorumin paras kolmipyörä!


Re: SH31

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 12:07
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Taitaa olla järkevimmän mallinen delta mitä on tehty?

Samaa mieltä. Ehdottomasti foorumin paras kolmipyörä!

Ja se ei ole vähän se, edes globaalissa mittakaavassa.


Re: SH31

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 17:29
Kirjoittaja irakas
jori kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Taitaa olla järkevimmän mallinen delta mitä on tehty?

Samaa mieltä. Ehdottomasti foorumin paras kolmipyörä!

Ja se ei ole vähän se, edes globaalissa mittakaavassa.

No voihan, mutta kiitos Jarcco, Vilijami ja jori, ja hyvää itsenäisyyspäivää! :mrgreen:


Re: SH31

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 19:07
Kirjoittaja jviirret

Tuommosta mutkaa vois mahdollisesti harkita runkoon kun sarjavalmistus alkaa:

sh31.jpg
sh31.jpg (35.37 KiB) Katsottu 4814 kertaa

Tai jotakin tuohon tapaan, kampihan mahtuu hyvin pyörimään vaikka runko menisi vähän lähempää.

Jukka


Re: SH31

Lähetetty: 16 Joulu 2017, 20:44
Kirjoittaja irakas
jviirret kirjoitti:

Tuommosta mutkaa vois mahdollisesti harkita runkoon kun sarjavalmistus alkaa:

Tai jotakin tuohon tapaan, kampihan mahtuu hyvin pyörimään vaikka runko menisi vähän lähempää.

Jukka

Enpä oikein innostu ideasta.

Löysinpä Etolasta sopivan 52 litran kannellisen kotelon, jonka pohjalle voi sijoittaa perävalollisen akun. Kannen voi varustaa lukolla.

.


Re: SH31

Lähetetty: 16 Joulu 2017, 21:12
Kirjoittaja Pastori
irakas kirjoitti:

Kannen voi varustaa lukolla.

Varustaa nimenomaan - koska ei sillä juuri mitään tee. Sehän lähtee puukolla irti. Jos siihen laittaa lukon niin sillä vaan kertoo että siellä on jotain pöllittävää.

Nimimerkillä. En pidä enää auton ovia lukossa. Roistohan särkee ikkuna jos huomaan jotain arvokasta. Pitää vaan toivoo että kokeilis ovee ensin :)


Re: SH31

Lähetetty: 16 Joulu 2017, 21:56
Kirjoittaja irakas

BentRiderilä MeanUncleBob kirjoittaa SH31:stä:

"Looks neat. Is that a hub motor on the left? If so, how do you "balance" the two drives? Looks like the steering column and handlebars turn rather than "tiller" is that correct? " ja

"The first was discussed here https://www.bentrideronline.com/mess...d.php?t=137494
and the second is about using handlebars to turn on the steering tube axis as opposed to moving them side to side similar to a tiller on a boat."

En ymmärrä, mitä kaveri tarkoittaa?


Re: SH31

Lähetetty: 16 Joulu 2017, 23:02
Kirjoittaja jori

Näyttää minusta sekoilulta sen suhteen onko ohjausliike käsitteenä enemmän ohjaustangon kääntämistä, vai sivulle siirtämistä kuten veneen peräsimessä. Tuo kaveri ei nähtävästi tajua, että aina on kyse molemmista -enemmän tai vähemmän. Jos ohjaustanko on pystymmässä enemmän kääntämisestä, jos enemmän sylissä enemmän sivulle siirtämisestä.

Varsinkin tuo vedon balansointikysymys on hölmö. Jos on olemassa yhdellä takapyörällä vetäviä pyöriä, niin edes vähän kahdella takapyörällä vetävä on aina parempi kuin yhdellä, eikä yhdelläkään vetävää tarvitse mitenkään erityisesti balansoida.


Re: SH31

Lähetetty: 21 Joulu 2017, 11:59
Kirjoittaja irakas

Ensimmäiset koeajot SH31:llä on ajettu. Moukkuisilla ja tappajasepeleisillä teillä ajo ei jousittamattomalla pelillä ole herkkua, eikä oikeaa tuntumaa saa.

SH31 2017.12.21. x.jpg
SH31 2017.12.21. x.jpg (485.75 KiB) Katsottu 4344 kertaa

SH31: liikuttelu ahtaissa tiloissa onnistuu hyvin. Taluttaminen ohjaustangosta tai takaa onnistuu myös mukavasti, kun etukiekkoa voi käännellä istuimen selkänojasta. Myös varastointi vie vähän tilaa, kun nojiksen voi nostaa pystyyn.

SH31 2017.12.21. h.jpg
SH31 2017.12.21. h.jpg (322.23 KiB) Katsottu 4344 kertaa

Etuvaihtajan toimimaan saaminen on usein hankalaa, kun vaihtajassa ei riitä aina toleranssia. Otin käyttöön takavaihtajassa käytetyn vipuvaihteen (kuvassa keltainen), ja jopa rupesi etuvaihtajakin toimimaan.

SH31 2017.12.20. ohjaustanko.jpg
SH31 2017.12.20. ohjaustanko.jpg (264.9 KiB) Katsottu 4344 kertaa

Re: SH31

Lähetetty: 21 Joulu 2017, 12:09
Kirjoittaja jviirret

Tuollaisia kolmipyörien pitäisi olla, mutta kaupasta saa vain tällaisia

Kuva

Jukka


Re: SH31

Lähetetty: 21 Joulu 2017, 12:24
Kirjoittaja PW

Mikä olikaan runkoputken paksuus/vahvuus? Haarukkaputkien?


Re: SH31

Lähetetty: 21 Joulu 2017, 12:51
Kirjoittaja irakas
PW kirjoitti:

Mikä olikaan runkoputken paksuus/vahvuus? Haarukkaputkien?

Pääosa runkoputkista on kokoa 40 x 1,5 mm. Osa etu- ja takaosan välistä putkea on 45 x 2 mm. Takahaarukat ovat 40 x 20 x 1,5 mm:n putkea.