Twisteri

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Jarrupalojen rikat toiseen järjestykseen, niin eipä ota kampi kiinni enää länkeen. :D

Liitteet
20170531_195114.jpg
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja PW »

Eiks penkin istuinosaa voi laittaa suoraan runkoputkeen jos tuntuu liian korkeelta?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Eiks penkin istuinosaa voi laittaa suoraan runkoputkeen jos tuntuu liian korkeelta?

Sitte on kampikeskiön ja penkin korkeusero puoli metriä :shock:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja Härski »

eikä pitkää tavaratillaa

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Eiks penkin istuinosaa voi laittaa suoraan runkoputkeen jos tuntuu liian korkeelta?

Sitte on kampikeskiön ja penkin korkeusero puoli metriä :shock:

Jukka

Ei kai ny sentään. Vaikee arvioida ku ei oo sivukuvaa, eikä se matala penkki mikään must juttu oo tietenkään.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Vaikee arvioida ku ei oo sivukuvaa

Tuossa on sivukuva: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 05#p110788
56cm istumakorkeudella kampien ja keskiön välinen korkeusero 13,5cm. Vähän oli puolimetriä liiottelua vaikka penkkiä 10-15cm alemmas laskisikin :oops:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Penkki taitaa olla nyt yhtä korkealla kuin flevossa?
Penkin ja kampikeskiön korkeusero on noin 135mm. Sama kuin flevossa. Se tuntuu itselleni aika optimilta. Korkeammalla olevalla keskiöllä veri ei kierrä varpaissa ja matalammalla ei saa kunnolla voimaa polkemiseen? :?

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Jakkarassa on kiinnikkeet ja aloitin tillerin tekoa, että pääsee koeajolle. Alaohjaus tulee sitten myöhemmin.

Liitteet
20170601_205859.jpg
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5021
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja tm »

Vilijami kirjoitti:

Jakkarassa on kiinnikkeet ja aloitin tillerin tekoa, että pääsee koeajolle. Alaohjaus tulee sitten myöhemmin.

Jännityksellä siis odotetaan, kuinka delta korkealla painopisteellä (siis ilman kuormaa ajellessa) käyttäytyy. Rauhallinen kuski selviytynee tuon kanssa hyvin, äkkinäisempi saanee toisen takapyörän helposti ilmaan.

Raideleveys lienee jossain metrin paikkeilla?

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Sama kävi mielessä.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tm kirjoitti:

Jännityksellä siis odotetaan, kuinka delta korkealla painopisteellä (siis ilman kuormaa ajellessa) käyttäytyy. Rauhallinen kuski selviytynee tuon kanssa hyvin, äkkinäisempi saanee toisen takapyörän helposti ilmaan.

Varsinkin tuolla heiluriohjauksella pyörä kaatuu paikoillaankin kun riittävän linkkuun ohjauksen kääntää ja pitää tangosta kiinni :D

tm kirjoitti:

Raideleveys lienee jossain metrin paikkeilla?

Sekin on tässä kuvassa http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 05#p110788 ;) 900mm
Veikkaan että joutuu leventämään niin että tulee FIN-lava twisteri. FIN-lavat ovat 1000x12000. Vai onko noita enää käytössä? 15vuotta sitten viimeksi tavaraa trukkilavoille pakannut.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

tm kirjoitti:

Jännityksellä siis odotetaan, kuinka delta korkealla painopisteellä (siis ilman kuormaa ajellessa) käyttäytyy. Rauhallinen kuski selviytynee tuon kanssa hyvin, äkkinäisempi saanee toisen takapyörän helposti ilmaan.

No varmaan saa nurin, mutta ei tämä kilpapyörä olekaan. Vertailun vuoksi Laatikkopyörän kuva. Arvatkaa kumpi kaatuu helpommin? :D
Kuva

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5021
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja tm »

Ei tuo kommentti painopisteestä mikään moite ollut, vaan kiinnostuksen aihe uudenlaiseen pyörään liittyen. Eli miltä asia koeajossa tuntuu ja miten itse koet sen. Jos toimii normaaliajossa, niin sitten kaikki on kunnossa :-).

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vilijami kirjoitti:

Arvatkaa kumpi kaatuu helpommin?

Jos arvata pitää niin etuveto delta kaatuu helpommin. Varsinkin jos väistöliikkeeseen yhdistetään jarruttaminen.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: (Eurolava) Twisteri

Viesti Kirjoittaja vaaka »

jviirret vielä on FIN lavat käytössä.

Vastaa Viestiin