Sivu 4/11

Re: SH32

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 10:29
Kirjoittaja PW

Olisko se niin paha jos etukiekkoja siirtäs eturattaan etupuolelle? Niiden akselivälin vois kaventaa samaks ku takakiekoissa, päästäs kakstaiteiseen kulkuneuvoon. Raidetanko siirtys pois jalkojen tieltä, keskiötä vois laskee. Keulakatetta vois myös vähän laskee ja kaventaa.


Re: SH32

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 15:43
Kirjoittaja irakas
PW kirjoitti:

Olisko se niin paha jos etukiekkoja siirtäs eturattaan etupuolelle? Niiden akselivälin vois kaventaa samaks ku takakiekoissa, päästäs kakstaiteiseen kulkuneuvoon. Raidetanko siirtys pois jalkojen tieltä, keskiötä vois laskee. Keulakatetta vois myös vähän laskee ja kaventaa.

Kyllä aion siirtää etukiekkoja eteenpäin, jolloin raidetangon saa edemmäksi, eikä se sitten ota isokenkäisemmänkään kantapäihin. En millään ole saanut etu- ja takakiekkoja samalle linjalle. Sitä estää mm. ketjun osuminen vetävään takakiekkoon ja kääntösäteen suureneminen. Ei kai ole ensiarvoisen tärkeää, että etu- ja takapyörät ovat samoilla linjoilla. Lumessa-ajoa on niin harvoin.


Re: SH32

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 15:58
Kirjoittaja jviirret
irakas kirjoitti:

En millään ole saanut etu- ja takakiekkoja samalle linjalle.

Ketju vasemmalle puolelle ja vetävä rengas ketjun ulkopuolelle...

Jukka


Re: SH32

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 16:22
Kirjoittaja irakas
jviirret kirjoitti:
irakas kirjoitti:

En millään ole saanut etu- ja takakiekkoja samalle linjalle.

Ketju vasemmalle puolelle ja vetävä rengas ketjun ulkopuolelle...

Jukka

Niin näinhän se oli tuolla alkupuolella.

tachment=0]SH32 17.12.2017.2.png[/attachment]


Re: SH32

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 16:56
Kirjoittaja PW
irakas kirjoitti:
PW kirjoitti:

Olisko se niin paha jos etukiekkoja siirtäs eturattaan etupuolelle? Niiden akselivälin vois kaventaa samaks ku takakiekoissa, päästäs kakstaiteiseen kulkuneuvoon. Raidetanko siirtys pois jalkojen tieltä, keskiötä vois laskee. Keulakatetta vois myös vähän laskee ja kaventaa.

Kyllä aion siirtää etukiekkoja eteenpäin, jolloin raidetangon saa edemmäksi, eikä se sitten ota isokenkäisemmänkään kantapäihin. En millään ole saanut etu- ja takakiekkoja samalle linjalle. Sitä estää mm. ketjun osuminen vetävään takakiekkoon ja kääntösäteen suureneminen. Ei kai ole ensiarvoisen tärkeää, että etu- ja takapyörät ovat samoilla linjoilla. Lumessa-ajoa on niin harvoin.

Sori, ehkä tää on miun päähänpinttymä - kuitenkin jos etukiekot siirtää kokonaan eturattaan etupuolella, pitäs onnistua - menetetäänkö tai huononeeko joku ominaisuus :?


Re: SH32

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 17:04
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:

jos etukiekot siirtää kokonaan eturattaan etupuolella, pitäs onnistua - menetetäänkö tai huononeeko joku ominaisuus :?

Ainakin pyörästä tulee reilusti pidempi ja koriin pitää tehdä upotukset kääntyville eturenkaille. Eturenkaiden tarvitsee myös kääntyä enemmän samaan ketteryyteen.


Re: SH32

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 18:41
Kirjoittaja irakas

Kokeilin pirruuttani miltä näyttäisi versio, jossa etu- ja takapyörät olisivat samassa linjassa. Samalla siirsin etupyöriä 9 cm eteenpäin ja ketjun ja rattaistot vasemmalle puolelle. Olen joosehan kanssa samaa mieltä, että etukiekkoja ei kannata siirtää kokonaan etupuolelle.

SH32 13.1.2018.3.jpg

Re: SH32

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 21:23
Kirjoittaja irakas

SH32 on nyt tällaisessa muodossa.


Re: SH32

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 09:42
Kirjoittaja irakas

Ja taas uusi versio. Tavoitteena on saada jousitus kaikkiin pyöriin. Päätä ympäröivä kotelo irroitettava.


Re: SH32

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 10:36
Kirjoittaja PW

Ite en pysty noin pienellä sylikulmalla ajamaan, huomannu tuon punaketun kanssa.
Epäilen edelleen, ett varpaat ottaa raidetankoon :?


Re: SH32

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 10:38
Kirjoittaja PW

Penkkiä jos siirtäs taaksepäin, painoa tulis vetävälle kiekolle, jalat mahtus pyörimään ja etukiekot kääntymään.


Re: SH32

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 14:42
Kirjoittaja jviirret

Ulkonäkö senku paranee. Raidetangon voi laittaa etuakselin etupuolellekin...

Jukka


Re: SH32

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 17:07
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:

Penkkiä jos siirtäs taaksepäin, painoa tulis vetävälle kiekolle, jalat mahtus pyörimään ja etukiekot kääntymään.

Johan siinä on nyt kolme neljäsosaa painosta takana eli poljettavalla takarenkaalla hieman enemmän painoa kuin normaalilla kinnerillä ja sähkömoottori vielä auttaa toisessa takarenkaassa. Luulisi riittävän, jollei maastoon aio.
Tälläisen korkean voi liian takapainoisena kuvitella keulivan mäessä herkästi. Etenkin jos on kuormaa taka akselin takapuolella.
Ketteryydelle tekisi kyllä ihmeitä mikäli eturatas olisi samalla akselivälillä eturenkaan takana.


Re: SH32

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 17:14
Kirjoittaja irakas
jviirret kirjoitti:

Ulkonäkö senku paranee. Raidetangon voi laittaa etuakselin etupuolellekin...

Jukka

Jos sen laittaa etupuolelle, voi se törmäyksissä taittua.

Teinpä jo väritysehdotuksen.


Re: SH32

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 17:30
Kirjoittaja irakas
jooseha kirjoitti:

Ketteryydelle tekisi kyllä ihmeitä mikäli eturatas olisi samalla akselivälillä eturenkaan takana.

Mitä tarkoitat? :roll: