Sivu 3/3

Re: Cone 4

Lähetetty: 02 Elo 2017, 22:35
Kirjoittaja Nojailija

Tässä tapauksessa One oli tiukahko vanteelle, gran prii löysähkö, Durano löysähkö myös mutta passeli. Mitä en tajua, kaikki nuo renkaat ovat suht uusia malleja, ei pitäisi olla isoja eroja.

Vanne on 13v vanha, veikkaan että on "pienempi" kuin monet nykyiset. Ainakaan One ei tykännyt vanhuksesta.


Re: Cone 4

Lähetetty: 03 Elo 2017, 03:17
Kirjoittaja vaaka

Eroja kiekkojen koossa keskiarvona ajan mukaan on olemassa lukemani mukaan. Se ei tarkoita sitä, että kaikki modernit renkaat menevät kaikille moderneille kiekoille, koska Jorin viestin kuvakin todistaa standardien puutteesta. Edelleen :roll:


Re: Cone 4

Lähetetty: 07 Elo 2017, 19:15
Kirjoittaja Nojailija

No niin. Saatiin tämäkin testattua Nokialla, positiivista oli Nojailija+Cone ennätykset sekä 200m (73,67 km/h) että tunnin ajossa (56,19 km). Tunnin keskiarvosyke oli kohtalainen 183, mutta 6-10 lyöntiä/minuutti lisää pitäisi saada täydellisessä suorituksessa.
Tunnin ajoon lähdin/pysähdyin itse, samoin lämmittelyihin, luukut toimivat siinä mielessä. Mutta ne repsottivat ulkona, 200m mentiin kiinniteipatuilla luukuilla. Vaikea arvioda oliko etua teipeistä, mutta ilman niitä päivänvaloa näkyi raoista. B-kupit polville toimivat mainiosti :mrgreen:

12 tuntia alkoi hyvin, noin kaksi tuntia ajoin 46-48 km/h zombiesykkeillä. TMS ohitteli vauhdikaasti kuten tavallista, muutaman kierroksen ajoin perässä piruuttani samaa vauhtia (55 km/h) mutta se oli aivan liikaa.

Tavalliseen Nokian tapaani tapahtui katastrofi. Mäessä väistin ruuhkaa hiukan liikaa vasemmalle, etupyörä tippui asfaltilta alas radan ja kaiteen väliseen karkeaan puolen metrin tilaan. Vauhtia oli noin 40 km/h. Oma moka, olisi vain pitänyt jarruttaa. Taisin todeta "voihan pahus" hiukan karkeammin ilmaistuna ja kömmin ulos. Ei henkilövaurioita, paria nirhautumaa en laske. Alaosa Coneesta oli ottanut vastaan isommat voimat, pyörien katteet olivat palasina ja toisen luukun reuna samoin. Jotain oli myös vääntynyt. Etupyörä oli kiinni kantavassa hiilikuitukopassa (nuoli kuvassa),olkapään kohdalla repeämä. tällä ei enää ajeta. Oli aika vaihtaa pyörää NoComiin, motivaatio oli hiukan alamaissa mutta sain ajetuksi jotain yli 300km. Sateessa :roll: .

Tulevaisuus? uusi Cone tai nykyisen korjaus.... ensi vuonna taas. On ainakin todistettu että Cone oli turvallinen kaatua :mrgreen:


Re: Cone 4

Lähetetty: 07 Elo 2017, 19:40
Kirjoittaja PW

Pirun terävää vaan tuo hiilari, huomasin kun roudasin sen kannen varikolle ja poistin sormesta hiilaritikun. Meinaan voi huonolla tuurilla viiltää pahastikin :? kaatuessa.


Re: Cone 4

Lähetetty: 07 Elo 2017, 19:49
Kirjoittaja Pastori

Todella ikävää tuuria. Tsemppiä korjaukseen - kyllä se musta kantsisi korjata!


Re: Cone 4

Lähetetty: 07 Elo 2017, 20:32
Kirjoittaja tm

Erittäin harmillinen tapahtuma :( .
Jos korjaamaan päädyt, niin koeta löytää kaikki mystiset vauriokohdat, etteivät jää fataaleihin paikkoihin kummittelemaan...

EDIT: tai sitten myyt tuon eteenpäin korjaamattomana sillä ehdolla, että ostaja osallistuu sillä ensi vuoden Nokian kisaan.
Saataisiin useampi Cone viivalle :D .


Re: Cone 4

Lähetetty: 07 Elo 2017, 20:38
Kirjoittaja janx
tm kirjoitti:

EDIT: tai sitten myyt tuon eteenpäin korjaamattomana sillä ehdolla, että ostaja osallistuu sillä ensi vuoden Nokian kisaan.
Saataisiin useampi Cone viivalle :D .

Minä se en ole, vaikka tästä voisi tullakin perinne, että ajaa aina jollain uudella härvelillä Nokialla tien tukkeena. Tarvittais myös hartialuukut. :lol:


Re: Cone 4

Lähetetty: 08 Elo 2017, 00:03
Kirjoittaja vaaka

Onneksi mies on kunnossa, kun vauhtia oli melkoisesti, olisi pahemminkin voinut käydä.

Uutta designia, eli Cone 5 :mrgreen: Kun nelosversio oli entistä nopeampi, pitäisi tietysti seuraavalla parantaa. Ehdotus, mitä jos alentaisit nokkaa, pohjaa ja renkaiden suojusta? Vähemmän ilmaa alle voi tuurilla vähentää ilman vastusta.

Kun kaaduit, olisiko automaattisesti jonkun kallistuskulman ylittyessä laukeava sivusta ulos pomppaava kisko tai rengas koteloa suojaava? Kisakoneessa monimutkaisuus, tilan tarve ja paino toki mättää, mutta katuversio?

Voisiko jalka-aukkoluukuista runkoon kiinnitettynä saada niin kestävät, että toimisivat kaatuessa korin suojaajina? Tyyliin pomppaa 90 astetta korin sivusta ulos ja uloin reuna on putki, jolla liukua. Se olisi terveydelle vakuutus, jos välttää hiilarin hajoamisen. Matkakin saattaa jatkua. Sikäli voi haitoista huolimatta olla kisassakin hyvästä.