Osuit naulan kantaan sirkustaiteilija termillä, mikset alkaisi sellaiseksi, kun löisit kaksi kärpästä yhdellä iskulla? Kun sirkustaiteeseen tarvitaan keskivartalon voimaa ja hankintaa, se auttaa samalla selkäkipujen hoidossa ja tulevien kipujen ennalta ehkäisyssä.
Mainosmiesten mukaan ei siinä vielä kaikki. Itse ajattelen en rakastamastani kuntouttamistreenistä, että se on pääsylipun maksamista, jotta saa luvan pyöräillä, työskennellä ja elää niin normaalia elämää kuin vaivojen kanssa on mahdollista.
Leveä rengas, kuvion muoto ja korkeus, kiekon halkaisija, kivien pyörähtäminen renkaan alla ja uudestaan pidon saaminen ovat osin sama asia etu- ja takavetoisella. Jos leveä rengas uppoaa hiekkaan, kampeaa pyörän kallelleen ja menettää vetopidon, ei kontrollia saa takaisin kummallakaan vetopäällä, jos ei lentohiekka lopu heti. Mitä leveämpi rengas, sitä kantavampi se on vetopäästä riippumatta. Mitä korkeampi kiekko ja rengas, sitä suurempi mahdollisuus on läpäistä löysä hiekka ja löytää pitoa kovemmasta pohjasta ja edelleen vetopää ei suoraan vaikuta asiaan. Epäsuorasti kyllä, jos etuvedolla kikkailee pienemmällä kiekolla etupainon lisäämiseksi.
Etuvedolla painopisteen siirto eteen pystyhköllä selkänojalla litistää selkänikamia töyssyissä. Ei ehkä terveellistä PWin tapauksessa. Sikäli toisen puolen katsominen voi olla paikallaan, jos ei luota leveiden renkaiden iskunvaimennuskykyyn. Ei ole ehkä syytä sysiä leveitä renkaita, kun kiemurtelu ja hidas reaktionopeus jaloilla ovat oikea ongelma, eikö kaikki silloin viittaa MBBssä vähintään eteen läskirenkaaseen?