Sivu 3/3

Re: Hiilikuituputki täysjousto nojakki ?

Lähetetty: 19 Syys 2017, 09:33
Kirjoittaja kemppes

Erinomaisia huomioita ja laitan vastauksia jotta muut mahdolliset katsojat saisivat paremmin käsitystä...
Ajaminen, pyörähdin pienen lenkin illalla, oli hassun hauskaa ja toimi hyvin. En ole ajanut muita kaksipyöräisiä nojakkeja joten ei ole vertailutietoa. Täytyy ajella enemmän ja miettiä missä mättää...
Penkin tuenta takaa: pystyputki on varsin tulevasti kiinni paksulla hiilikuidulla takahaarukan nivelpisteessä. Ei jousta sivuttain vemputettaessa eikä pyri vääntymään taakse. Penkin kehto on hyvin jäykkä ja kiinnitys runkoon edessä joustamaton. Tuentaa voisi parantaa laittamalla lisäputken pystyputkesta eteen alas laskevaan 54 mm runkoputkeen, harkinnassa ei lisäisi painoa kuin alle 100 gr.
Tuota iskarin yläpää - haarukan nivelpiste asiaa - haarukan rakennetta- olen miettinyt. Minulla oli vain 32 mm hiilikuituputkea, se on lyhyellä pituudella todella jäykkää. Putkia on vielä kaksi rinnakkain, luulisin kestävän näin vaikka rakenne kieltämättä on epäloogisen näköinen. Jousielementin kiinnityspisteeseen johtavista putkista on tuenta alas nivelpisteen lähelle. Vääntelin haarukkaa varsin kovilla voimilla mm. kaatumista simuloiden, tuntui yhdeltä luulta.


Re: Hiilikuituputki täysjousto nojakki ?

Lähetetty: 19 Syys 2017, 20:58
Kirjoittaja jooseha
kemppes kirjoitti:

Esim. "etupainoisuus", penkkiä taaksepäin ja hakea kompromissia heel stiken kanssa ?

Mä siirtäisin mieluummin takarengasta eteenpäin. Välttyisi tuon asian pohdinnalta ja pyörästä tulisi ketterämpi. Akselivälissä näyttää olevan hyvin varaa tähän. Ei ole kyllä tuohon runkoon mikään pikku juttu.


Re: Hiilikuituputki täysjousto nojakki ?

Lähetetty: 20 Syys 2017, 11:49
Kirjoittaja kemppes

takapyörän siirto ratkaisisi toki ongelman mutta ei ole mahdollinen tekemättä rungon takapäätä uudelleen. Ajossa ongelma ei tunnu, mietin kippaako jarrutuksessa etukautta ympäri. Täytyy harjoitella jarrutuksia.
Kampia pitää lyhentää jkv, se on yksi havainto. Lisäksi olen tottunut lukkopolkimiin trikessä. Olen vasta kaksipyöräisen ajonopetteluvaiheessa. Osaisiko joku sanoa mitkä olisivat hyvät polkimet ? Pitäisi olla helpot irrottaa etc ?


Re: Hiilikuituputki täysjousto nojakki ?

Lähetetty: 20 Syys 2017, 12:16
Kirjoittaja samuel
kemppes kirjoitti:

takapyörän siirto ratkaisisi toki ongelman mutta ei ole mahdollinen tekemättä rungon takapäätä uudelleen. Ajossa ongelma ei tunnu, mietin kippaako jarrutuksessa etukautta ympäri. Täytyy harjoitella jarrutuksia.
Kampia pitää lyhentää jkv, se on yksi havainto. Lisäksi olen tottunut lukkopolkimiin trikessä. Olen vasta kaksipyöräisen ajonopetteluvaiheessa. Osaisiko joku sanoa mitkä olisivat hyvät polkimet ? Pitäisi olla helpot irrottaa etc ?

Itellä on vaijerilevyjarru tuossa protossa joka
nyt on siis 2,5 vuotta ollut ajossa. Ei ole kippausefektiä, istuin kuiteskin sen verran matalla.

Biltsun SPD-lukkopolkimet ja XXLn northwave tarjouskengät on pelanneet hyvin. Kenkä on irronnut tarvittaessa.


Re: Hiilikuituputki täysjousto nojakki ?

Lähetetty: 20 Syys 2017, 14:39
Kirjoittaja jooseha
samuel kirjoitti:

Biltsun SPD-lukkopolkimet ja XXLn northwave tarjouskengät on pelanneet hyvin.

Mul on kanssa biltsusta kaksi paria Welgon polkimia. Yksipuoleiset on helpompi irrottaa, kuin kaksipuoleiset. Niissä kun on vapaaliike, joka sallii jalan kiertyä hieman. Tiedä sitten mitä siellä on nykyään :?


Re: Hiilikuituputki täysjousto nojakki ?

Lähetetty: 20 Syys 2017, 16:38
Kirjoittaja Vilijami

Biltsun polkimissa on paljon kulmikkaampi toiminta kuin Shimanon 520(?) Polkimissa. Shimanoissa menee klossi kevyemmin paikoilleen, pysyy paremmin ja irtoaa helpommin. Oli vielä xxl:län tarjouksessa halvemmatkin kuin biltsun wellgot.