Kyllä tuollaisen tosiaan voi rakentaa omaksi iloksi ja opiksi, ja sillä voi toki ajaakin, joskin turvallinen vauhti on varsin maltillinen. Tuo vinon ohjausakselin aiheuttama "oikaisumomentti" on kyllä paikoillaan ihan merkittävä, mutta heti kun ajoneuvo liikkuu ja kaartaa, painovoiman kaveriksi tulee tätä vastaan kohtisuora kiihtyvyysvektori, joka ikäänkuin muuttaa painovoiman vinoksi. Vinon nivelen oikaisumomentti alkaa siis oikaista tähän uuteen, vinoon suuntaan. Vino voima kääntää ohjausta, mikä lisää ohjauskulmaa, mikä lisää sivukiihtyvyyttä (keskipakovoima), mikä lisää vinoutta jne. Hyvin hitaassa nopeudessa tuo kierre ylittää painovoiman ja vinon ohjausakselin oikaisumomentin ja ajoneuvo muuttuu labiiliksi.
Kantavien pyörien väliin ampuva (ohjausakselin jatke osuu maahan) ajoneuvo on aina labiili, eli ohjaus pyrkii kaarteessa kääntymään lisää, ellei toistensa suhteen kääntyvien osien osapainopisteet ole akseliensa ulkopuolella, kuten esimerkiksi runko-ohjatuissa työkoneissa.
Vinon ohjausakselin ja negatiivisen jätön oikaisumomentti ei lisäänny ajonopeuden mukaan, kuten kaarrekiihtyvyydet, jotka tuon oikaisumomentin kumoavat jo hyvinkin hitaassa vauhdissa.
Tuo osapainopisteiden tuoma oikaisumomentti on lisääntyy kaarrekiihtyvyyden mukana ja säilyy aina oikaisevaan suuntaan. Tämä tarkoittaa, että stabiilissa ajoneuvossa, jossa ohjausakseli ampuu pyörien maakosketuspisteiden rajaaman alueen sisäpuolelle, ohjausnivelen kantaman taivutusmomentin pitää taivuttaa runkoa niin, että ohjausnivel pyrkii ylös päin. Jos ohjausnivel kantaa taivutusta alas, on ajoneuvo labiili ja vaatii siis erityistoimia kovemman vauhdin ohjaukseen.