Sivu 3/6

Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 19 Marras 2017, 22:52
Kirjoittaja Pastori

Ai, mä harkitsin sitä että kääntäisi hitusen haarukkaa eteenpäin. Pitää tosin ensin noi tarkistella silleen että laitaa koneen kohtisuoraan. Mutta tosiaan jos vähän aukaisee tota saumaa ja liimaa siihen vaikka uuden palikan päälle tueksi. Kuten Kostoon tehtiin Haapsalussa.


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 20 Marras 2017, 07:07
Kirjoittaja jooseha

Mä luulen että Jorin idea parantaisi ohjausta muutenkin kuin jätön osalta. Ainakin se vähentäisi keulan kaatumista.


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 20 Marras 2017, 10:35
Kirjoittaja Pastori
jooseha kirjoitti:

Mä luulen että Jorin idea parantaisi ohjausta muutenkin kuin jätön osalta. Ainakin se vähentäisi keulan kaatumista.

Juu. Eikä ole kovin hankala operaatio. Tällä suunnitelmalla edetään.


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 21 Marras 2017, 08:56
Kirjoittaja PW

Minkä kokosta putkee haarukoissa?


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 22 Marras 2017, 09:07
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:

Minkä kokosta putkee haarukoissa?

30x15x1.5


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 22 Marras 2017, 17:04
Kirjoittaja Pastori

Parani!

pommi2.jpeg

Heh. Avasin saumaa 5 astetta. Olis voinu laskee ja avata enemmän :)

Nivelen kulma on nyt n. 59 astetta. Jättö olis voinut olla hitusen pienempi vielä. MUTTA: liikkeellelähtö ja pyörän hallinta parani aivan mielettömästi jo tällä pikkuviilauksella.


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 22 Marras 2017, 19:06
Kirjoittaja mhelander

Johan tulee muikean näköinen vekotin !

Nyt odottelen jo innolla milloin käyt maastossa ja lumisilla poluilla polkemassa, ja miten pelittää niissä ?

Nimittäin tuostahan saisi aika verrattoman ja helppohoitoisen rospuuttokelien kulkineen, joka taatusti ei ainakaan ajamalla katoa mihin sitten parkkiin jättääkin...


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 26 Marras 2017, 14:17
Kirjoittaja Pastori

Vaihteet toimii ja penkki kiinni.

pommi_gears.jpeg

Edit.

Hienosti kulkee pyörä lumessa. Kohtuullisen suoraan myös.

Liikkeelle lähteminen on hankalaa- tai no - jostain syystä se on helpompaa niin että nojaa kokonaa penkkiin. Jos yrittää silleen että istuu pystyssä - ei ainakaan näin liukkaalla rakkinen oikein lähde liikkeelle.

Toinen selvä havainto on se että kun se eturengas luistaa alta - kaatuu koko rakkine raskaamman etupään mukana. Näköjään pääsääntöisesti suoraan eturattaan varaan. Joten semmoinen suojus joka maastoheppuleilla on siinä rattaan vieressä vois olla hyvä.

Nivelen klapin sain melkein tykkänään pois. Johtuuko sitten koneen painosta vai nivelen sijainnista että sen pienenkin klapin huomaa kyllä. Ehen myös poljinkeskiö hitusen napsaa vasemmalta joten säätöä vielä riittää.

Jarrua en saanut paikalleen kun en tajunnut miten levyjarrun jarrupalojen välystä säädetään. Mulla on ihkauusi jarru ja se on niin tiukka ettei siihen mene jarrulevy väliin. Pitää lukee ohjeita.

http://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-BR0008-08-ENG.pdf


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 26 Marras 2017, 16:11
Kirjoittaja Vilijami
Pastori kirjoitti:

Nivelen klapin sain melkein tykkänään pois. Johtuuko sitten koneen painosta vai nivelen sijainnista että sen pienenkin klapin huomaa kyllä.

Laakerilukitetta väliin niin klappi loppuu.


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 26 Marras 2017, 16:43
Kirjoittaja Pastori
Vilijami kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Nivelen klapin sain melkein tykkänään pois. Johtuuko sitten koneen painosta vai nivelen sijainnista että sen pienenkin klapin huomaa kyllä.

Laakerilukitetta väliin niin klappi loppuu.

¨

Kiitos. Mä mietinkin että voisko sen jollain liimata.

Edit, paukutin sinne siis väliin semmoinen peltisoiron. Eli lukittavaa pintaa on roimasti - menisköhän se siitä päästä kapillaari ilmiöllä kiinni vai pitääkö koko paketti purkaa - laittaa liimat väliin ja nopsaan kasata.


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 26 Marras 2017, 18:47
Kirjoittaja jooseha

Tai pistät hieman paksumman pellin. Mulla piti moskalla naputella laakeri pesäänsä.
Perinteinen ohjauslaakeri on viistokuulalaakeri, joten painovoima huolehtii välysten poistamisesta - tiettyyn pisteeseen asti. Eri paikassahan tässä on välys, mutta noin vertailuksi.

Pistä kuva jarrusta. Eiköhän joku meistä osaa neuvoa, niin ei tarvitse lukea :wink:


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 26 Marras 2017, 19:40
Kirjoittaja Vilijami
Pastori kirjoitti:

Edit, paukutin sinne siis väliin semmoinen peltisoiron. Eli lukittavaa pintaa on roimasti - menisköhän se siitä päästä kapillaari ilmiöllä kiinni vai pitääkö koko paketti purkaa - laittaa liimat väliin ja nopsaan kasata.

Kai se parempi ois käyttää laakeri ulkona pesästä. Mikään hirveä kiire ei kasaamisessa ole, kun laakerilukitteen kuivumisaika on useita tunteja.


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 26 Marras 2017, 19:53
Kirjoittaja PW

Joku komee kuski kuvaan kiitos :mrgreen:
Pitäs melkeen tehdä asiaa Joenkaupunkiin - pääsis testaamaan :mrgreen:


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 26 Marras 2017, 19:56
Kirjoittaja Premnas

Onko jarrun männät varmasti ihan kokonaan sisällä paikoillaan jos ei jarrulevy mahdu väliin? Avid BB7 piti muistaakseni naksutella ne molemmilta puolilta takas sisään ja säätää sitten sopivalle etäisyydelle levystä. Tai jos jarrupalat ei oo kunnolla napsautettu paikoilleen. Mutta taas olisi kätevä tietää minkälainen jarru kyseessä :) .

Muoks. jaa oli siellä linkki hydraulisiin jarruihin. Ekana tulee mieleen et männät pullottaa liikaa ulkona eikä siks mahdu levy väliin.


Re: Kuudee Pommi

Lähetetty: 26 Marras 2017, 20:05
Kirjoittaja Vilijami

Laakereissa on yleensä sisä- ja ulkokooli samalla tasolla. Miten Pommin nivelessä on ratkaistu, ettei koura hipsi ulkokooliin? Rikoilla jotka kuvaan on piirretty punaisella? Vai miten?