Vaahtokarkki

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
PW
KOM

Re: Vaahtokarkki

ViestiKirjoittaja PW » 17 Joulu 2017, 10:47

jviirret kirjoitti:
janx kirjoitti:Näitä nojakkimalleja on sen takia niin monta, että jokainen voi valita omansa. Kiitos, mutta ei kiitos. Tyrkyttämällä tavara menettää arvonsa. Pätee myös tähän.

Samaa mieltä. Jokainen rakenteluketju viime vuosilta alkaa samalla tavalla. Joku esittelee suunnitelman ja perään käydään sama vääntö, muuten hyvä mutta pitäs olla MBB ja lyhyemmät kammet :D Vai tuntuuko se vain siltä :oops:

Jukka

Lahko ja usko vaatii käännytystä ja lähetyssaarnaajia ;)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja jviirret » 17 Joulu 2017, 11:47

Muokkasin tuon kuvankin valmiiksi ku se vielä puuttuu tästä ketjusta:

hiilimbb.jpg
hiilimbb.jpg (170 KiB) Katsottu 1511 kertaa

Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki

Pastori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pastori » 17 Joulu 2017, 12:50

jviirret kirjoitti:Muokkasin tuon kuvankin valmiiksi ku se vielä puuttuu tästä ketjusta

Jukka

Hauskaa tossa uretaanilevyssä on se että siihen voi piirrellä ne piirustukset suoraan. Tein ite viimeks ihan vaan liidulla lattiaan pari viiva. Helpottaa näköjään tää kokemus tossa suunnittelussa. Nykyään rakentaa pyörän nopeemmin kuin ennen piirti sen tietokoneella.

Ja sitten tähän Jukan MBB asiaan. Mun pitää meidän itäsuomalaisten puolesta vissiin sanoa ettei tommoista vanhanaikaista mbbtä kantsi tehdä jos kerran rupee. Tommoinen nolo kolmiomainen etuosa ei oo enää muodissa.

Vilijami

ViestiKirjoittaja Vilijami » 17 Joulu 2017, 19:32

janx kirjoitti:Näitä nojakkimalleja on sen takia niin monta, että jokainen voi valita omansa. Kiitos, mutta ei kiitos. Tyrkyttämällä tavara menettää arvonsa.

Enhän minä mitään tyrkyttänytkään, korjasin vain virheellisen käsityksen siitä, ettei mbb:llä muka oppisi ajamaan :D

janx
Sisällöntuottaja
Viesti:

ViestiKirjoittaja janx » 17 Joulu 2017, 22:11

Vilijami kirjoitti:Enhän minä mitään tyrkyttänytkään, korjasin vain virheellisen käsityksen siitä, ettei mbb:llä muka oppisi ajamaan :D

Et niin. Sen takia en laittanutkaan lainausta. Tarkoitinkin yleisellä tasolla ja toki myös hieman huumorilla. Pidän kyllä MBB-konseptin ideasta, yksinkertaisuudesta ja keveysajatuksesta, mutta siihen se sitten jääkin minun osalta. Ehkä mä sanon tämän asian suhteen kuten sähkönegatiivit, että "Sitten eläkkeellä tai kun on 65v (jolloin minä en siis vielä ole eläkkeellä). :)
Nojakit: CLWB2008c (09-12), Nazca Paseo (06/12-) ja 20/26 SWB Fenix (08/17-) | Pystyt: Tunturi (e)Donna 28/250
IRC-keskustelua kanavilla #nojakki@IRCnet ja englanniksi #hpv@OFTC -Mikä on IRC? | WhatsApp: E-Suomen nojapyöräilijät

Nojailija
Sisällöntuottajakokelas

ViestiKirjoittaja Nojailija » 18 Joulu 2017, 08:54

Komppaan Janxin mielipiteitä MBBstä, josta keskustelua voinee jatkaa monissa jo olemassa olevissa, tai uusissa MBB ketjuissa.

Sitten asiaan, tämän projektin tarkoitus on kokeilla monenlaisten nojakkien mahdollistavaa geometriaa, ite ja hiilarista. Kuten on nähty, highraaserinomaisesta rungosta voi lehdä nopean maantielle, semiläskin kaupunkiin tai jopa kokoläskin. Monimuotoisuus houkuttelee.

Pastori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pastori » 18 Joulu 2017, 09:16

Nojailija kirjoitti:Monimuotoisuus houkuttelee.

Ajattelitko jättää tähän ns. varaa erilaisille kiekoille?
Läskihän on melkoinen tilantarpeeltaan - jos vaikka tolleen vertaa 622 kiekkoon.

Kuva

Palaa sivulle “Nojapyörän rakentaminen”