Näitä nojakkimalleja on sen takia niin monta, että jokainen voi valita omansa. Kiitos, mutta ei kiitos. Tyrkyttämällä tavara menettää arvonsa. Pätee myös tähän.
Samaa mieltä. Jokainen rakenteluketju viime vuosilta alkaa samalla tavalla. Joku esittelee suunnitelman ja perään käydään sama vääntö, muuten hyvä mutta pitäs olla MBB ja lyhyemmät kammet Vai tuntuuko se vain siltä
Jukka
Lahko ja usko vaatii käännytystä ja lähetyssaarnaajia
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Muokkasin tuon kuvankin valmiiksi ku se vielä puuttuu tästä ketjusta
Jukka
Hauskaa tossa uretaanilevyssä on se että siihen voi piirrellä ne piirustukset suoraan. Tein ite viimeks ihan vaan liidulla lattiaan pari viiva. Helpottaa näköjään tää kokemus tossa suunnittelussa. Nykyään rakentaa pyörän nopeemmin kuin ennen piirti sen tietokoneella.
Ja sitten tähän Jukan MBB asiaan. Mun pitää meidän itäsuomalaisten puolesta vissiin sanoa ettei tommoista vanhanaikaista mbbtä kantsi tehdä jos kerran rupee. Tommoinen nolo kolmiomainen etuosa ei oo enää muodissa.
Enhän minä mitään tyrkyttänytkään, korjasin vain virheellisen käsityksen siitä, ettei mbb:llä muka oppisi ajamaan
Et niin. Sen takia en laittanutkaan lainausta. Tarkoitinkin yleisellä tasolla ja toki myös hieman huumorilla. Pidän kyllä MBB-konseptin ideasta, yksinkertaisuudesta ja keveysajatuksesta, mutta siihen se sitten jääkin minun osalta. Ehkä mä sanon tämän asian suhteen kuten sähkönegatiivit, että "Sitten eläkkeellä tai kun on 65v (jolloin minä en siis vielä ole eläkkeellä).
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Komppaan Janxin mielipiteitä MBBstä, josta keskustelua voinee jatkaa monissa jo olemassa olevissa, tai uusissa MBB ketjuissa.
Sitten asiaan, tämän projektin tarkoitus on kokeilla monenlaisten nojakkien mahdollistavaa geometriaa, ite ja hiilarista. Kuten on nähty, highraaserinomaisesta rungosta voi lehdä nopean maantielle, semiläskin kaupunkiin tai jopa kokoläskin. Monimuotoisuus houkuttelee.
Projekti jatkuu, takavetoisena. Donorista otan kaikki osat. Kuvat näyttävät miten pystärille yleensä käy tällä foorumilla tuo on vanha halpis alumiinikilpapyöräni. Donori painoi hieman yli 10kg ja poisrälläköidyt rungonpalat 800g.
Teen tästä 622-30 maantiekumille sopivan, ei siis läskiä. Kierrätän takahaarukan sellaisenaan
... Kuvat näyttävät miten pystärille yleensä käy tällä foorumilla ...
Perinteinen pystärin keväthuolto nojapyöräfoorumin tapaan. Työkaluina rälläkkä ja suojalasit.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Pari kysymystä rungon muodosta. Penkin istuinosan ja rungon välissä on iso väli. Onko tähän joku syy?
Toinen kiinnostava kohta on puomi. Se on pyöristetty myös kärjestään. Eikö sitä ole aikomus lyhentää?
Tästä tulee komea Batman-pyörä
Joo, penkki ottaa etureunasta kiinni runkoon ja on liikaa ilmaa välissä. Ei jää tuohon, tulee lopulta alemmaksi ja edemmäksi.
Etupuomi ehkä jää noin pitkäksi, sillä ajattelin dynamovaloa kampien eteen, koverran vaahtoon sille kolon valmiiksi. Johdon veto rungon sisällä, samoin vaijereille putket. Takalokari on myös tavarateline
Tilanne just nyt. Alumiiniosat epoksilla ja kuidulla kiinni ja toivottavasti suorassa. Sieltä täältä näkyvät valkoiset muoviletkunpalat ovat vaijereita varten.