Fundeeraan uutta highraceria. Pitäis saada tosi hyvä pyörä pitkänmatkan polkemiseen, kevyt ja nopea tietysti.
Sain muutamassa tunnissa vaahdosta leikattua muodon. Strategiset mitat akseliväli 130 cm istuinkorkeus 53, keskiö 75, satulakulma n25astetta, ohjaus 75. Mukavasti ketjun voisi juuri ja juuri olla vetopuoli suorana.
Saas nähdä jaksaako tämän rakentaa. Hiilarista pinta tulisi tietysti.
Mä en ymmärrä tässä kohtaa etuvedon tyrkyttämistä. Hiekkateille ja poluille sopiva pyörä voimakkaalle polkijalle. Se ei vaan etuvetoisena ole mielekäs kuvio - lipsuu väkisinkin.
Kieltämättä mielessäni oli tämä design. Taitaa olla harvoja hiilikuitu highraceita joita kaupallisesti myydään. On hyvin pitänyt pintansa, varmaan jo yli 10 vuotta markkinoilla, yhä todennäköisesti nopeimpia, ellei nopein, kattamatton nojakki.
Hienoa, tämän rakentelua odotamme kielipitkällä.
Rungossa, penkin alla on kaareva kohta, "lovi" - onko sillä joku tarkotus? Ulkonäkö, kevennys, pienempi ilmanvastus?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Meitä on sitten kaksi. Kaikki eivät myös haluakaan oppia. Mun putkiaivoille MBB:ssä on vaan liian monta yhtaikaa liikkuvaa osaa.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Meitä on sitten kaksi. Kaikki eivät myös haluakaan oppia. Mun putkiaivoille MBB:ssä on vaan liian monta yhtaikaa liikkuvaa osaa.
Älkäähän nyt isot miehet höpöttäkö, jos minä yksikätisenä ja puolitoistajalkaisena opin kallistuvalla flevotrikellä ajamaan, niin on se kumma jos te ette opi. Toki aluksi oli lonkat mustelmilla, kyynärpäät ruvella ja rystyset auki, mutta vaikeuksien kautta voittoon
Näitä nojakkimalleja on sen takia niin monta, että jokainen voi valita omansa. Kiitos, mutta ei kiitos. Tyrkyttämällä tavara menettää arvonsa. Pätee myös tähän. Minä vain iän myötä laiskistun. Ei huvittaisi liikennevaloissa laskea jalkaa alas, joten haaveilen sähkötrikestä.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Näitä nojakkimalleja on sen takia niin monta, että jokainen voi valita omansa. Kiitos, mutta ei kiitos. Tyrkyttämällä tavara menettää arvonsa. Pätee myös tähän.
Samaa mieltä. Jokainen rakenteluketju viime vuosilta alkaa samalla tavalla. Joku esittelee suunnitelman ja perään käydään sama vääntö, muuten hyvä mutta pitäs olla MBB ja lyhyemmät kammet Vai tuntuuko se vain siltä