Jep, uudet dropparit paikoillaan. Piti toista haarukkaputkee rälläköidä ja vääntää samalle linjalle. Tiukaan sai vääntää vaikka aukasin saumoja - luulis kestävän. Ajaessa näytti riittävän suoralta, eikä ohjausnivelkään enää tainnu hipoa reittä. Samalla hitsasin vaihtajalle kierrepalikan.
Epävarma olo kun tuohon istahtaa, koko pyörä notkahtaa kun rengas painuu - tuntuu ku runko pettäs, varmaan tottuu.
Taitaa olla vähän ketterämpi ku 2WR, kääntyy jyrkemmin.
Jarrukiinnikkeet jos huomenna sais ähellettyä.
MBB-tavaratandem
Re: MBB-tavaratandem
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB-tavaratandem
Kokeile ottaa renkaat vallan pois ja testaa miten pelkkä runko taipuilee kun istut/ poljet.
Noin pitkän rungon täytyy olla yllättävän isohalkaisiainen ollakseen jäykkä.
Re: MBB-tavaratandem
Tommonen hydraulinen jarru pitäs sitten osata asentaa, onko tuossa mitään huomioitavaa, vaijerivetoisiin nähden?
Kahvasta puristaen jarrupalat meni kyllä sisäänpäin mut ulospäin piti varovasti vääntää paloja? Miten tuon kuuluis palauttaa?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB-tavaratandem
Eikös noi toimi aivan kuten autossakin eli ei ole erillistä palautusta ja keskittää itse itsensä. Ei siis kannata käyttää jarrua ilman paloja tai levyjä.
Tuolle on helppo tehdä kiinnytyskorvakko. Ei tarvitse kuoppaa kiinnityspulttien välille eli muotoilematon latan pätkä käy mainiosti
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: MBB-tavaratandem
Kiinnityskorvakkoa tehdessä kannattaa jarrussa olla levylle sopiva adapteri paikoillaan. Jos teet 205mm adapterilla ja 165mm levyllä korvakon niin toimii tuolla yhdistelmällä, mutta osien vaihtaminen erikokoisiin ei onnistukkaan. Näissä on vielä sekin hauska että edessä ja takana käytetään erilaisia adpatereita samankokoisilla levyillä.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: MBB-tavaratandem
jviirret kirjoitti:Kiinnityskorvakkoa tehdessä kannattaa jarrussa olla levylle sopiva adapteri paikoillaan. Jos teet 205mm adapterilla ja 165mm levyllä korvakon niin toimii tuolla yhdistelmällä, mutta osien vaihtaminen erikokoisiin ei onnistukkaan. Näissä on vielä sekin hauska että edessä ja takana käytetään erilaisia adpatereita samankokoisilla levyillä.
Jukka
Teen sen noilla osilla ja levy on varmaan tuon 203mm. Etujarrunahan tää on myyty ja eteen se tuleekin, vaikkakin vetävään kiekkoon. Taakse tulee sit vaijerivetonen ja pienempi levy.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB-tavaratandem
PW kirjoitti:20180318_101525.jpg
Tommonen hydraulinen jarru pitäs sitten osata asentaa, onko tuossa mitään huomioitavaa, vaijerivetoisiin nähden?
Kahvasta puristaen jarrupalat meni kyllä sisäänpäin mut ulospäin piti varovasti vääntää paloja? Miten tuon kuuluis palauttaa?
Mulla on nuita samoja jarruja Azubissa. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole, muuta, kuin että kahvasta ei saa puristaa, jos ei jarrupalojen välissä ole mitään. Mäntä saattaa pullahtaa pois paikaltaan. Männät ei varsinaisesti palaudu itsestään. Jos niitä pitää jostain syystä saada painettua takaisin sisälle päin, niin palat pois ja varovasti rengasraudalla tjms. vääntää männät takaisin sisälle. Letkun lyhentäminen tietenkin on vähän erilainen operaatio, kuin vaijerijarrun vaijerin lyhentäminen.
Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"
"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta
Re: MBB-tavaratandem
Tommosta settiä yritän asennella - pitää viel irrottaa ku levyn "sahalaita" hinkkaa yläpuolella, alhaalta taas turhankin kaukana. Eiköhän se siihen pikkuhiljaa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB-tavaratandem
Jarru saatu pellaamaan, tekniikalla yritys ja erehdys
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB-tavaratandem
Takahaarukassa on 2 läpireikää, joiden kohdalta seinämät oli lommolla - oikaisin minkä kykenin. Varmaan pyörän heikoin kohta, pitäskö nuo reijät tulpata?
Putken suikaleesta tein jäykisteet alalattaan kun oli epäilystä, ettei muuten kestä.
Terpalle tein oman takatuen.
Tämän hetkisessä kunnossa, takakeskiökelkka ja rungon katkasuliitos vielä - oisko se sitten siinä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB-tavaratandem
Kävin rautakaupassa, löytypäs rungon päälle menevä holkkiputki. Taas vähän erilaista materiaalia, sähkösinkitty mutt ei taida haitata ku Terppa sano jokatapauksessa värjäävänsä tämän. Eri juttu, miten noissa pinnoissa maali pysyy.
Kivasti kulkee putki pystyssä, stemmin tumpissa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB-tavaratandem
Sittenpä pitäs pähkäillä, mihin se katkasukohta tehdään? Penkin takatuen takapuolelle, etuosa jää pitkäksi, joka on kuljettamisen kannalta hankala. Penkin takatukea joutuu myös siirtämään tai sitten isommat klemmarit, ett mahtuu paksumman putken päälle.
Takatuen ja takakeskiön väliin - onko tuossa mitään ongelmaa? 2WR:ssä holkin pituus on 350mm ja toistaseksi on kestänyt, onko tuossa lyhentämisen varaa, ehkä sen 50mm uskaltaa.
Tandemperäkin pitäs osata jo aatella ja suunnitella, ettei tuu suurempia ongelmia, sitä asennellessa - lähinnä mitotus, ett takakuski mahtuu polkemaan.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB-tavaratandem
PW kirjoitti:Penkin takatuen takapuolelle, etuosa jää pitkäksi, joka on kuljettamisen kannalta hankala.
Eikös tuo katkea ohjausnivelestä, kun vetää akselin pois? Pyörä hajoaa kolmeen suurinpiirtein saman kokoiseen osaan ja holkin lisäksi ei tarvitse purkaa penkkiä pois.
Re: MBB-tavaratandem
Siinä taas piirtelyä, tuon verran pidempi, pitäs tandemperän olla. Etupenkkiä joutunee vähän nostamaan, ett mahtuu takakuskin jalat pyörimään. Punasten viivojen kohdalle, holkkiputki.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB-tavaratandem
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:Penkin takatuen takapuolelle, etuosa jää pitkäksi, joka on kuljettamisen kannalta hankala.
Eikös tuo katkea ohjausnivelestä, kun vetää akselin pois? Pyörä hajoaa kolmeen suurinpiirtein saman kokoiseen osaan ja holkin lisäksi ei tarvitse purkaa penkkiä pois.
No juu, periaatteessa - akseli on nyt tiukka, ei vetämällä lähde. Vasaraa joutuu tarjoomaan.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.