Avataanpas uusi ketju, niin kommenttiketju säilyy puhtaampana.
jori kirjoitti:
Läskipythonia ei olekaan kukaan tehnyt.
Eikä tee vieläkään. Pikkurenkainen ja mahdollisimman yksinkertainen olisi tarkoitus tehdä. Loiva nojakkulma ja matala istuinkorkeus eli aika järjetön kone. Ei sillä uskalla ajaa kuin radalla. Pastorin P300 on muuten kiva, mutta törkeän korkea
Ettei tulisi muuten tylsä pyörä, niin tulee yksipuoleisilla haarukoilla.
Mitäs meidän katsastusinssi tuumaa? Käykö fiksi jarrusta Nokialla? Saisi pyörän pysymään simppelinä
Jotenkin tuossa on täytynyt jarruvoima johtaa navan läpi runkoon. Yksinkertaisimmillaan se kävisi hitsaamalla navan akseli sekä pyörän runkoon että jarrukäpälään. Erkkilän toteutus lienee hienompi.
En mä alkais tuon jarru asian kans vänkään. Jos se säännöissä vaaditaan ja sen puuttuminen johtaa vaikka siihen että jonku tosissaan panostavan kisa menee reisille ni inhottava tilanne.
Aloitit kuitenkin
Tuon takia kysyin asiaa katsastusta hoitavalta taholta. Se kun on meidän tulkintakysymys. Tieliikennelainsäädäntö ei ole voimassa suljetulla rata-alueella.
Huvittavaa asiassa on se että takajarrulla tälläinen pyörä pysähtyy varmasti huonommin kuin fiksinä, mutta silloin ei jäisi kenellekään jossiteltavaa.
Ostin tähän halvan shitmanon kasettikeskiön ja paketista kuoriutui keskiö, jossa akseli ei ole läheskään keskellä sivusuunnassa ja rattaan puoleisessa päässä on prikka kartion päällä Ei voi Indonesian poikia syyttää tarkasta laadunvalvonnasta.
Samalla reissulla tarttui mukaan 17x40x12 laakerit. Saas nähä miten 17 millin ohjausakseli kestää toispuoleisen kiinnityksen.