Sivu 2/6

Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 15 Touko 2018, 07:07
Kirjoittaja janx

Haasteita. Etuvaihtajan kanssa on pientä probleemaa. Deoren uusi vaihtaja jumitti kakkoslehteen ja modauksetkin meni pieleen. Sain tosin tilattua nuo jarruanturit, kun työnantaja muisti taloudellisesti tukea. Korvaava etuvaihtaja löytyi ehkä Wackyn kaapista. En ole vielä testannut, kun on pitäisi oikein ketju katkaista, että saa Deoren pois, kun ovat perhanat niitanneet. Pitäs niitata takas, jos vastaan tulisi. :roll:


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 15 Touko 2018, 09:46
Kirjoittaja Wacky

Laita pikalenkki ketjuun niin ei mene hermot


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 15 Touko 2018, 20:38
Kirjoittaja janx
Wacky kirjoitti:

Laita pikalenkki ketjuun niin ei mene hermot

Siinä on. Pitää se silti "katkaista". :lol:


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 15 Touko 2018, 20:40
Kirjoittaja Wacky
janx kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Laita pikalenkki ketjuun niin ei mene hermot

Siinä on. Pitää se silti "katkaista". :lol:

Kärkipihdinleuat pikalenkin liikkumattomille kulmille ja puristat niin johan aukeaa. Ei tarvii mitään erikoistyökaluja, tosin niillä homma sujuu erittäin näppärästi.


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 31 Touko 2018, 23:14
Kirjoittaja janx

Homma junnaa edelleen. Taakse puuttuu jarrulevy ja palat. Eteen edelleen etuvaihtaja, johon on mahdollisesti toimiva osa pöydällä pyörimässä. No turha on tänäkään viikonloppuna kuvitella kerkiivänsä tekemään projektille mitään.


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 04 Heinä 2018, 18:42
Kirjoittaja janx

Sähkösarja on asennettu Paseoon, mutta ei toimi. Ei ilmeisesti tunnista poljinanturia. Tunnisti vielä, kun testasin sarjaa irtaallaan pyörästä. Kävelyavustin toimii. Kaikenlaista... :( :evil:


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 04 Heinä 2018, 19:42
Kirjoittaja tm
janx kirjoitti:

Sähkösarja on asennettu Paseoon, mutta ei toimi. Ei ilmeisesti tunnista poljinanturia. Tunnisti vielä, kun testasin sarjaa irtaallaan pyörästä. Kävelyavustin toimii. Kaikenlaista... :( :evil:

Laitoithan keskiöakselille tulevan magneettikiekon pyörimään oikeinpäin? Siis jos siinä sellainen on.
N vuotta sitten taannoisessa omassani oli sellainen, pyörimissuuntanuoli merkittynä. En kylläkään kokeillut laittaa pyörimään väärinpäin -> tämä oli siis pelkkä arvaus...


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 04 Heinä 2018, 20:18
Kirjoittaja janx
tm kirjoitti:
janx kirjoitti:

Sähkösarja on asennettu Paseoon, mutta ei toimi. Ei ilmeisesti tunnista poljinanturia. Tunnisti vielä, kun testasin sarjaa irtaallaan pyörästä. Kävelyavustin toimii. Kaikenlaista... :( :evil:

Laitoithan keskiöakselille tulevan magneettikiekon pyörimään oikeinpäin? Siis jos siinä sellainen on.
N vuotta sitten taannoisessa omassani oli sellainen, pyörimissuuntanuoli merkittynä. En kylläkään kokeillut laittaa pyörimään väärinpäin -> tämä oli siis pelkkä arvaus...

Ei oo semmosta.


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 04 Heinä 2018, 22:08
Kirjoittaja Vilijami
janx kirjoitti:

Sähkösarja on asennettu Paseoon, mutta ei toimi. Ei ilmeisesti tunnista poljinanturia. Tunnisti vielä, kun testasin sarjaa irtaallaan pyörästä. Kävelyavustin toimii. Kaikenlaista... :( :evil:

Elä vaivu synkkyyteen. Tuon poljinanturin kanssa oon taistellut kummassakin sähkösetissä, mitä mulla on ollut. Magneettikiekko oikein päin ja sitten sihtailemaan anturi riittävän lähelle. Välillä on ollut tosi pienestä kiinni. Kyllä se lopulta alkaa toimimaan.


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 05 Heinä 2018, 00:05
Kirjoittaja janx
Vilijami kirjoitti:

Elä vaivu synkkyyteen. Tuon poljinanturin kanssa oon taistellut kummassakin sähkösetissä, mitä mulla on ollut. Magneettikiekko oikein päin ja sitten sihtailemaan anturi riittävän lähelle. Välillä on ollut tosi pienestä kiinni. Kyllä se lopulta alkaa toimimaan.

Ei tässä KT-V12L:ssä ole mitään sihdattavaa. Se vaan laitetaan paikalleen ja sitten se joko toimii tai ei toimi. Nyt ei toiminut kuin kerran. Myyjä sanoi, että saahan sen toimimaan ilmankin pelkällä peukkukaasulla. Jep jep. Ei käy.
Kuva


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 05 Heinä 2018, 09:33
Kirjoittaja kuparinen

Itse ratkaisin poljinanturiongelman jättämällä sen anturin pois. Trikessä tosin ongelma oli se että piuha ei ulottunut puomin päähän asti. Samalla säästyy akkua, kun ei tule vedätettyä isoilla virroilla joka lähdössä. Paitsi silloin kun pysähtyessä unohtuu vaihtaa pieni vaihde valmiiksi lähtöön. 8)


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 05 Heinä 2018, 13:52
Kirjoittaja irakas

Minä olen jo monesta pyörästä jättänyt anturin kokonaan pois ja hyvin toimivat. :mrgreen:


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 05 Heinä 2018, 15:31
Kirjoittaja E-Cruiser

Mä olen anturifani ihan täysin. Se kaasuhan on 98% täysin tarpeeton. Joskus hitaassa jyrkässä ylämäessä tai moottorittomia tasaisella kiinni ottaessa, kun täytyy saada 105% irti myllystä niin sille on hetkellisesti käyttöä. Tietysti myös silloinkin, jos anturisysteemi hajoaa tai keskiö murtuu hitsauksista irti ja tippuu tielle Klaukkalassa. Silloin oli kaasu kiva. Olisi tullut pitkä talutus muuten.
Mahdolliseen tulevaan pyörään täysin säädettävä THUN-momenttianturi olis jees. Kyllähän kaasullakin toki ajaa, ensimmäisessä cruiserpyörässä oli niin kulmikas softa anturipuolella, että poljin sitä kaasun kanssa.


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 05 Heinä 2018, 16:22
Kirjoittaja Ralii

Minä ajan aina kaasun kanssa, kuitenkin niin että säädetyllä avastustasolla pysytään suoralla halutussa nopeudessa ja kaasua käytetään kiihdytyksissä ja ylämäissä.

Esim 1000w mallissa avustustaso on säädetty sinne 100-250w akselille ja kaasulla otetaan loput irti tarvittaessa.


Re: Nojapyörän sähköistäminen

Lähetetty: 05 Heinä 2018, 17:01
Kirjoittaja Vilijami
E-Cruiser kirjoitti:

Mä olen anturifani ihan täysin. Se kaasuhan on 98% täysin tarpeeton.

Aivan samaa mieltä. Pelkällä kaasulla ajellessa joutuu liikaa keskittymään kaasun annosteluun.