Mikä penkin pehmusteeksi?

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Onnistuin sitten Nokialta lähtiessä unohtamaan penkin pehmusteen penkille kun pyörä tuli auton katolle. Eihän se tietenkään kotona enää ollut mukana.

Mitäs vaihtoehtoja sitä olikaan a) kaupallisissa b) tee-se-itse virityksissä

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Itse olen käyttänyt näitä Bilteman makuu alustoja . Mulle riittävän pehmeitä .

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja samuel »

Ostat Tepolta Ventisit:iä ja ilma kiertää.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Ääni ventisitille. Jos lompakko kestää niin https://www.ventisit.nl/en/ löytynee suoraan Nazan penkkiin mallattu. Tai sitten jos jollain täällä on sitä patjanalumattoa varastossa, mikä on samaa matskua mutta valkoista, niin ostat sopivan pätkän ja paskartelet itse.

Jotkut on kai käyttäneet myöskin kynnysmattoa, eli sitä karvaista/piikikästä muovimattoa johon voi pyyhkiä jalat. Kuulostaa fakiirihommalta mutta saattais toimiakin, itsellä ei ole kokemusta.

Itse en usko telttapatjaan. Ei hengitä ja kuvittelisin että linttaantuu aika nopeasti.

Markus Heikkilä

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Mahe kirjoitti:

Ääni ventisitille. Jos lompakko kestää niin https://www.ventisit.nl/en/ löytynee suoraan Nazan penkkiin mallattu. Tai sitten jos jollain täällä on sitä patjanalumattoa varastossa, mikä on samaa matskua mutta valkoista, niin ostat sopivan pätkän ja paskartelet itse.

Ja se seuraava kysymys on että onko jatkossa nazcan penkki (korjataanko) vai se puolan penkki joka joskus tuli ostettua.

Mahe kirjoitti:

Jotkut on kai käyttäneet myöskin kynnysmattoa, eli sitä karvaista/piikikästä muovimattoa johon voi pyyhkiä jalat. Kuulostaa fakiirihommalta mutta saattais toimiakin, itsellä ei ole kokemusta.

Muoviruoho on liian piikikäs, repii tekniset paida pilalle.

Mahe kirjoitti:

Itse en usko telttapatjaan. Ei hengitä ja kuvittelisin että linttaantuu aika nopeasti.

Vähän sitä samaa mietin.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

kemppes
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Elo 2016, 09:57

Re: Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja kemppes »

Minä laittaisin ventis simulanttia, esim. ebay breathable scooter seat cover haulla, eikä maksa paljon. Ks vaikka keskustelu "Hiilikuituputki täysjousto nojakki ?" Alle voi laittaa retkipatjaakin, kestää siellä. Jos on asiaa Keravalle, voin antaakin yhden tuollaisen...

hjv1527
Viestit: 121
Liittynyt: 23 Joulu 2016, 13:22

Re: Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja hjv1527 »

Ääni täältäkin scootterin penkin suojalle. Minä hankin tuon edellisessä viestissä viitatun keskustelun perusteella niitä. Hinta oli sen verran halpa, että tilasin kolme varuiksi samoin tein. :D Tällä hetkellä yksi on Flevon penkin päälle vedettynä ja toimii erinomaisesti.

-Harri-
Flevobike

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

kemppes kirjoitti:

Minä laittaisin ventis simulanttia, esim. ebay breathable scooter seat cover haulla, eikä maksa paljon. Ks vaikka keskustelu "Hiilikuituputki täysjousto nojakki ?" Alle voi laittaa retkipatjaakin, kestää siellä. Jos on asiaa Keravalle, voin antaakin yhden tuollaisen...

Noissa siis kyseessä pelkkä verkko, mitään pehmustetta ei noissa itsessään ole?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja jori »

tavasti kirjoitti:
kemppes kirjoitti:

Minä laittaisin ventis simulanttia, esim. ebay breathable scooter seat cover haulla, eikä maksa paljon. Ks vaikka keskustelu "Hiilikuituputki täysjousto nojakki ?" Alle voi laittaa retkipatjaakin, kestää siellä. Jos on asiaa Keravalle, voin antaakin yhden tuollaisen...

Noissa siis kyseessä pelkkä verkko, mitään pehmustetta ei noissa itsessään ole?

2018-08-07-095556_1680x1050_scrot.jpg
2018-08-07-095556_1680x1050_scrot.jpg (149.2 KiB) Katsottu 6607 kertaa

Ne on mielestäni juuri tuosta samasta "Ventisit" materiaalista tehtyjä istuinkuoria, jotka sopivasti reunat yhteen ompelemalla saa paksun Ventisitin oloisiksi tai vetämällä penkin päälle hupuksi pykälää ohuemmaksi. Ei Ventisitissäkään ole muuta "pehmustetta" kuin yksi kerros tuota verkkomattoa samasta matosta ommellun kuoren sisällä.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

kemppes
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Elo 2016, 09:57

Re: Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja kemppes »

Hei, noissa on jo valmiina ompelukset ja tarranauhat/kiinnityskuminauhat niin että saa penkkiin "heittämällä" ilman paskartelua.
Joustaa jkv itsessään mutta olen laittanut alle retkipatjaakin kaksipuoleisella teipillä jos on tarvinnut muotoilla penkkiä tai lisäpehmustaa.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

kemppes kirjoitti:

Hei, noissa on jo valmiina ompelukset ja tarranauhat/kiinnityskuminauhat niin että saa penkkiin "heittämällä" ilman paskartelua.
Joustaa jkv itsessään mutta olen laittanut alle retkipatjaakin kaksipuoleisella teipillä jos on tarvinnut muotoilla penkkiä tai lisäpehmustaa.

Ja ilmeisesti xxl kokoiset ovat riittävän isoja nojakin penkkiin?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

kemppes
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Elo 2016, 09:57

Re: Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja kemppes »

Minulla on xxl ja xxxl malleja, xxl on jo tarpeeksi suuri.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

kemppes kirjoitti:

Minä laittaisin ventis simulanttia, esim. ebay breathable scooter seat cover haulla, eikä maksa paljon. Ks vaikka keskustelu "Hiilikuituputki täysjousto nojakki ?" Alle voi laittaa retkipatjaakin, kestää siellä. Jos on asiaa Keravalle, voin antaakin yhden tuollaisen...

Tää oli voittava kortti, tilasin pari kapaletta jos tuntuu liian ohuelta. Kiitos kaikille avusta!

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Mikä penkin pehmusteeksi?

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Pieni korjaus Jorin puheisiin. Ventisittiä saa kahta paksuutta joista toisessa kolme kerrosta tuota mattoa ja toisessa kaksi. Kolme kerrosta comfort mallissa ja kaksi sportti mallissa

Vastaa Viestiin