Sivu 12/12

Re: Dumbo

Lähetetty: 10 Huhti 2019, 21:08
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:
PW kirjoitti:

...sattu silmiin kuva kovin Dumbon näkösestä pyörästä ;)

No niinpäs onkin :D
Ei viikkauskuvaa kuitenkaan ollut?

Ei ollu muuta kuvaa. Jännästi menee tuo ketju, eturatas oikeella puolen puomia ja takaratas normaalisti kiekon oikeella puolen.


Re: Dumbo

Lähetetty: 10 Huhti 2019, 21:46
Kirjoittaja jooseha

Veljesfoorumilla on juttua sisarpyörästä. Aleksein suunnittelema tämäkin. Kiinteäpuominen etuveto ilman kiertyvää kettinkiä selittää ketjun puolen vaihdon.
Kuva
Kuva


Re: Dumbo

Lähetetty: 20 Huhti 2019, 12:01
Kirjoittaja Vilijami
jori kirjoitti:

Hitto, tuohan alkaa näyttää tuotteelta; poljettava kauppakassi. :D

Olisiko mahdollista saada ajovideota. Jos tuo on mukava ja stabiili ajettava, noille voisi olla markkinoita. Laiskimmille vielä sähköavusteinen etupyörä. 8)

Näkyykö video?
https://youtu.be/W1HpChfcI5U
Etukiekon pinnoista kuuluu melko narina. Pitäs kiristellä.


Re: Dumbo

Lähetetty: 26 Heinä 2019, 18:26
Kirjoittaja Vilijami

Tämä Dumbo ei jostain syystä miellytä. Kokeilin lukkopolkimiakin, hieman tietenkin parani, mutta joku siinä laimentaa ajofiilikset? Koitin rakentaessa kopioida ajoasennon edessä näkyvästä Cruiser Easystä, joka on todella helppo ja leppoisa pikkuajeluihin. Dumbosta vaan ei tullut samanlainen. Mulla on nyt ajatus jumissa, enkä ymmärrä mikä siinä on niin paljon huonommin?


Re: Dumbo

Lähetetty: 26 Heinä 2019, 21:18
Kirjoittaja Wacky

Ai että samalla ajoasenolla varustettu MBB pitäis olla yhtä leppoisa ajettava kuin LWB? :mrgreen:


Re: Dumbo

Lähetetty: 26 Heinä 2019, 22:55
Kirjoittaja Härski

.. Ja whackyn viesti rautalankaversiona; lyhyt akseliväli, mahdollisesti matalampi painopiste ja jalkaohjaus lisää levottomuutta.

Vieläpä pienten renkaiden pinempi halkaisija ja massa tuottaa pienemmät menoa vakuttavammat hyrrävoimat. Ja varmaan vielä jotain muutakin, mitä ei nyt lennosta tule mieleen..


Re: Dumbo

Lähetetty: 27 Heinä 2019, 10:30
Kirjoittaja Vilijami

Onhan mulla ollut liikkuvakeskiöisiä ennenkin, joten ei se selitä kaikkea ja paikoillaan on nyt trikeperä joten pystyssä pysyminen ei tuota mitään extrajännitystä ajamiseen.
Voimantuotto on jotenkin huono ja ajoasento ei oo luonteva. Pitääkö mbb:ssä olla poljinkeskiö ylempänä kuin jäykkäpuomisessa? Sitten tuo ohjausakselin paikka ja suunta. Aikaisemmissa mbb-pyörissäni ei ole ollut näin pystyä ohjausakselia.