SH33

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3963
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
Paikkakunta: Oulu

Re: SH33

ViestiKirjoittaja Vilijami » 30 Marras 2018, 19:20

jooseha kirjoitti:Ei mulla pää taka-akselin takana ole aiheuttanut mitään ongelmia. Muutamat ensimmäiset satametriset oli outo tunne, mutta sitten tunne katosi.

Sää ootki maailman johtavia pythonautteja ja siten sua ei voi verrata tavalliseen ihmiseen :D

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 10411
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: SH33

ViestiKirjoittaja jori » 01 Joulu 2018, 01:06

Vilijami kirjoitti:
jooseha kirjoitti:Ei mulla pää taka-akselin takana ole aiheuttanut mitään ongelmia. Muutamat ensimmäiset satametriset oli outo tunne, mutta sitten tunne katosi.

Sää ootki maailman johtavia pythonautteja ja siten sua ei voi verrata tavalliseen ihmiseen :D

:D
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3783
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: SH33

ViestiKirjoittaja irakas » 01 Joulu 2018, 15:29

Jos ajaminen tuntuu liian takapainoiselta, olen ajatellut pidentää takahaarukkaa ja samalla sitä vahvistaa 28x1,5 mm:n putkella, joka menee juuri 25 mm:n putkien päälle.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/
SH1, SH2, SH3, SH5, SH6, SH15, SH18, SH21, SH26, SH30, SH32 ja SH33

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3783
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: SH33

ViestiKirjoittaja irakas » 18 Tammi 2019, 22:11

SH33 on edistynyt pikkuhiljaa. Pidensin akselinvälin 140 cm:iin. Istuinta täytyy vielä muotoilla. Projektissa on varaukset alaohjaukseen ja kahdentyyppiseen yläohjaukseen. Takapyörässä on 1 kilowatin napamoottori.
Liitteet
Sh33 2019.01.18.2.jpg
Sh33 2019.01.18.2.jpg (279.68 KiB) Katsottu 1047 kertaa
SH33 2019.01.18.1.jpg
SH33 2019.01.18.1.jpg (217.36 KiB) Katsottu 1047 kertaa
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/
SH1, SH2, SH3, SH5, SH6, SH15, SH18, SH21, SH26, SH30, SH32 ja SH33

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3783
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: SH33

ViestiKirjoittaja irakas » 07 Maalis 2019, 21:07

SH33 on pikkuhiljaa edennyt eteenpäin.

SH33 20190307.1.jpg
SH33 20190307.1.jpg (446.89 KiB) Katsottu 827 kertaa

Laitoin siihen seisontatelineen.

SH3320190307.2.jpg
SH3320190307.2.jpg (544.98 KiB) Katsottu 827 kertaa

Pälähti tässä mieleen, että, jos muuttaisinkin sen deltaksi liittämällä siihen SH25:n peräosan.

SH25 26.6.2016 1.jpg
SH25 26.6.2016 1.jpg (515.3 KiB) Katsottu 827 kertaa

En ole ollut oikein tyytyväinen tuon SH25:n ominaisuuksiin.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/
SH1, SH2, SH3, SH5, SH6, SH15, SH18, SH21, SH26, SH30, SH32 ja SH33

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 10411
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: SH33

ViestiKirjoittaja jori » 08 Maalis 2019, 09:14

Onhan SH33 aika takapainoinen ja normaali takakiekko varmaan tiukoilla, joten kaksi pyörää takana ei olisi haitaksi. Muistelen sinun suunnitelleen tähän pyörään napamoottoria. Sellaisessa on isot pinnalaipat ja siihen on helppo puolata jämy vanne niin, että tuosta saa kyllä kestävän myös yhdellä takapyörällä.

SH25 on myös takajousitus, joten sen perän laittaminen SH33 tekee siitä tuplajousitetun, tai sitten toisesta jousituksesta pitää luopua. :?

Jos rupeat kaksvitosta purkamaan, ota siitä ja sen erikoistista yksityiskohdista kunnon kuvat ja päivitä rakenteluketjuun huolellinen analyysi siitä, mikä toimi ja mikä ei ja millaisia erityisominaisuuksia SH25 oli, jotta jälkipolville jää dokumentti siitä, että "tuollaistakin on kokeiltu ja tällaiset ominaisuudet sillä oli". SH25 on muutenkin pyörä, jonka ketjussa on monipuolista keskustelua rakenneyksityiskohdista ja rakennevaihtoehtoja on kokeiltu niin monenlaisia, että lukijalle jää hieman hämäräksi, mihin lopulta päädyttiin. Siksi olisi hyvä että jää kunnon dokumentti lopputilanteesta, jos pyörä päätyy osiksi.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3783
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: SH33

ViestiKirjoittaja irakas » 29 Maalis 2019, 19:02

Ehdin antaa SH25:n vähän purettuna paikalliselle nojapyöräilystä kiinnostuneelle yrittäjälle, joka muuntaa bensiiniautoja sähköautoiksi, joten lisäkuvien saaminen on vähän hankalaa. Koitan täydentää kokemuksien osalta SH25:n omaa sivustoa viewtopic.php?f=3&t=3552&hilit=SH25&start=75
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/
SH1, SH2, SH3, SH5, SH6, SH15, SH18, SH21, SH26, SH30, SH32 ja SH33


Palaa sivulle “Nojapyörän rakentaminen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa