Sivu 1/1

Pitkä paksutin, LSL

Lähetetty: 05 Helmi 2019, 20:38
Kirjoittaja samuel
Tämä on nyt talven trendi Pirkanmaalla, pitkän akselivälin fätti.
Low
Slack
Long eli pole:n pyöristä lainattu slougani :D

Akseliväliksi pitäis tulla alle 2m, istumakorkeus ~50cm.
Monta asiaa on vielä ratkaisematta mutta tästä se lähtee.

Kunhan saa ajettavaan kuntoon niin eturenkaaseen tulee sähköapu.
Ideoitu moottori renkaan yläpuolelle, siitä ketjuveto renkaalle.

IMG_20190205_191437.jpg

IMG_20190205_191759.jpg

Re: Pitkä paksutin, LSL

Lähetetty: 06 Helmi 2019, 10:10
Kirjoittaja irakas
Miksi ei napamoottori eteen tai mieluummin taakse. Edessä tulisi sutinaa.

Re: Pitkä paksutin, LSL

Lähetetty: 06 Helmi 2019, 10:53
Kirjoittaja kemppes
LWB:ssä ohjaus vaatii laajempia ja nopeampia liikkeitä vähäisemmän ketteryyden vuoksi, miten painava moottori etupyörässä vaikuttaa tähän ?

Re: Pitkä paksutin, LSL

Lähetetty: 06 Helmi 2019, 11:20
Kirjoittaja samuel
Tässä mennään (taas) budjetti edellä eli käytetään mahdollisimman paljon olemassa olevia osia.
Aluksi jopa ajattelin naittaa kaksi tavallista kehää vierekkäin ja silleen tehdä fättivanteet mutta kun halavalla sain niin päätin ostaa.

Kehässä vasemman ja oikea puolen pinnat on n. 4cm leveydellä toisistaan, ja nykyisessä etumoottorissa navan pinnojen leveys on muistaakseni 5,5cm.
Toisin sanoen pinnat olisivat melkein pystysuorassa, ei tule tukeva vanne.

Keskimoottoriksikin napaa mietin mutta sitten menettää etuvedon hyödyn ja moottorin painon etupyörältä.
Lisäksi etuveto rauhoittaa keulan vetelyä, siksi aion soveltaa.

Re: Pitkä paksutin, LSL

Lähetetty: 06 Helmi 2019, 11:22
Kirjoittaja samuel
samuel kirjoitti:Tässä mennään (taas) budjetti edellä eli käytetään mahdollisimman paljon olemassa olevia osia.
Aluksi jopa ajattelin naittaa kaksi tavallista kehää vierekkäin ja silleen tehdä fättivanteet mutta kun halavalla sain niin päätin ostaa.

Kehässä vasemman ja oikea puolen pinnat on n. 4cm leveydellä toisistaan, ja nykyisessä etumoottorissa navan pinnojen leveys on muistaakseni 5,5cm.
Toisin sanoen pinnat olisivat melkein pystysuorassa, ei tule tukeva vanne.

Keskimoottoriksikin napaa mietin mutta sitten menettää etuvedon hyödyn ja moottorin painon etupyörältä.
Lisäksi etuveto rauhoittaa keulan vetelyä, siksi aion soveltaa.


Moottori tulee juuri emäputken eteen, joten se ei (toivottavasti) liikaa lisää kiertomomenttia.

Re: Pitkä paksutin, LSL

Lähetetty: 06 Helmi 2019, 11:23
Kirjoittaja samuel
KEMPPES: LWB:ssä ohjaus vaatii laajempia ja nopeampia liikkeitä vähäisemmän ketteryyden vuoksi, miten painava moottori etupyörässä vaikuttaa tähän ?


Moottori tulee juuri emäputken eteen, joten se ei (toivottavasti) liikaa lisää kiertomomenttia.

Re: Pitkä paksutin, LSL

Lähetetty: 14 Helmi 2019, 22:28
Kirjoittaja samuel
Takahaarukka rakentuu pikkuhiljaa.
Materiaalina 20x40x1 putki, korvat 25x25x3 kulmarautaa.
Kakkosneloset on kaapparisirkkelillä katkaistu, joten pitäisi olla tasaiset.
Alustana tukevahko pöytälevy johon porailin 10cm ruudukolla reiät.
Tällä keinolla pitäisi renkaan ja haarukan akseli olla aika saman suuntaiset.

IMG_20190214_211724.jpg