Fuego kirjoitti:Heippa kaikille !
No koko homma on varsin yksinkertainen itse ohjausvarsi on normaalia hiilikuituputkea.Halk. 27 mm seinämävahvuus 2mm . Sarvien halk. 22mm seinämävahvuus 2mm. Kaikki muut osat, muhvit ja alapäänkiinnike ovat ristikudospakelliittiä.Kasauksessa käytin epoksiliimaa.Pintakäsittelynä on kirkas lakka.Muhvien työstämisessä käytin sahaa,pylväsporaa ja sorvia.Viimeistely oli sitten käsityötä lähinnä hiomista.Painoero on aika suuri alkuperäiseen verrattuna.Vakio rosteri/alumiini 604g ja hiilikuituversio 250g !Kesä sillä on nyt ajettu ja hyvin toiminut. Ohjausvarsi olisi ehkä saanut olla halkaisijaltaan hieman suurempaa putkea. (parempi kiertojäykkyys )Niin teinhän myös ketjulle ohjainrissan tuosta ristikudospakelliitista ,alunperin sen paikalla oli vain putki. Ja tuossapa nuita kuviaki.
(No koko homma on varsin yksinkertainen itse ohjausvarsi on normaalia hiilikuituputkea.Halk. 27 mm seinämävahvuus 2mm . ) Vai yksinkertainen ja normaali? Eli kuinka monta grammaa/ meliömetri on tuo seinämä ja miten olet putken tehnyt? Voisit enemmänkin kertoa.
(Kaikki muut osat, muhvit ja alapäänkiinnike ovat ristikudospakelliittiä.) Voisitko tarkenta, esim. miten sitä teit.
(Kasauksessa käytin epoksiliimaa) Mitä liimaa ja miksi et käyttänyt hartsia.
(Pintakäsittelynä on kirkas lakka) Mitä lakkaa ja miksi et käyttänyt hartsia.
Yritän juuri itse tehdä tuollaisia, siksi kiinnostukseni.
Myös nuo vaijereiden sisäänmenot kiinnosttaa, miten ne teit.
Eihän tuollaisesta luettelon omaisesta selityksestä saa mitään selvää... miten Sinä olet tuon kaiken tehnyt... tosi siistejä kaikki... minäkin haluaisin oppia nuo jutut.
Näin ensinäkemältä mieleni tekisi sanoa että puhut piiip, tuolaisia ei kotikonstein tehdä tai olet tosi taikuri...
Tuo "ristikudospakelliittiä" ei oikein sovi nykypäivään eikä noihin kuviin.
Kyllä nuo osat on tulleet koneesta ja niiden valumuotteja on työkalukoneistaja tehnyt viikkoja, niiden työkalujen arvo lasketaa tuhansissa euroissa, ei niitä ole jokapojalla.