O: Fujin SL1

Nojapyörien kauppapaikka.
Avatar
jounisi
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Elo 2014, 10:59
Paikkakunta: Kuopio

O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja jounisi »

Oliskohan näitä kellään myytäväksi asti?

Challenge Fujin SL 2 / DF # 103

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Noilla ainakin.
http://www.challengebikes.com/fujinsl_detail.php

Taitaa olla kotomaassa aika vähän noita. Yllättävästi yksi yksilö on nyt tainnut kierrellä parillakin kuskilla.

Avatar
jounisi
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Elo 2014, 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja jounisi »

Oukei.
Kyseisestä paikasta en ole saanut lainkaan vastausta. Elanin mukaan sl2:ää ei enää saa.
Yksi linkki olisi Sl2:een, mutta katsotaan :-)

Challenge Fujin SL 2 / DF # 103

Avatar
jounisi
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Elo 2014, 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja jounisi »

Eikun siis SL 1:sta ei enää oikein saa

Challenge Fujin SL 2 / DF # 103

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja PW »

Ligfiets.netissä on aika usein käytettyjä Fujineja myynnissä. Ja muilta Hollanin sivuilta kannattaa myös kattella.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jounisi
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Elo 2014, 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja jounisi »

Pitää katsella. Alkaa vaan kuume olemaan kova :-) Mutta jos pitäis tunteet aisoissa...
Tapion Ä:n Fujinia pääsen alustavan tiedon mukaan ihmettelemään Varkaudessa jossakin välissä

Challenge Fujin SL 2 / DF # 103

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Anteeksi OT, mutta...

Mulle päätyi yksi suomen Fujineista. Se on ollut ainakin 2:lla omistajalla ennen mua ja ymmärtääkseni aloittanut matkansa SL-2:na. Siitä on jäljellä hiilaripenkki. Keula ja puomi on vaihtuneet alumiinisiin.

Mutta ei ole myynnissä, kun just vasta olen sillä ajoharjoitukset aloittanut.

Mutta joo, sorry OT. Sanoinpa nyt silti, kun asiaa tuolla jo sivuttiin. :)

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
jounisi
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Elo 2014, 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja jounisi »

Mitä olet tykännyt kyseisestä laitteesta?

Itse asiassa tiedossa olisi "kuin uusi" sl-2 versio 2000,00 eurolla. Mitä olette mieltä hinnasta?

Challenge Fujin SL 2 / DF # 103

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

jounisi kirjoitti:

Mitä olet tykännyt kyseisestä laitteesta?

Olen pitänyt pienesti päiväkirjaa täällä, eli sieltä voi joitain mietteitä lueskella.: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=18&t=3946

Pyörä on mun ensimmäinen 2-pyöräinen nojapyörä, eli ajaminen on vielä opettelua. Vasta ensimmäinen 100km on ylitetty, joten kokemusta ei ole vielä kovin paljoa. Lisäksi säädin penkin heti mahdollisimman alas, mikä taitaa olla tasapainon kannalta haastavin, mutta kun niin haluan oppia ajamaan, niin sillä heti liikkeelle. :)

Pyörä on kevyt ja voima tuntuu siirtyvän takapyörään tehokkaasti. Keveys tuntuu varsinkin mäkien nousussa, jotka kiipeää ihan toiseen malliin, kuin painavammalla trikellä. Aerodynamiikka tuntuu lisäksi varsinkin vastatuulessa ja alamäissä pitää vielä jarruttaa, kun alkaa hirvittään. Oon uskaltanut ajaa pyörällä n. 45km/h maksimit ja jos siihen laittaisi vielä lisää voimaa päälle, niin tuntuu siltä, että 50km/h menee kevyesti rikki. Noh, sen näkee sitten, kun ajataito on sillä tasolla, että uskaltaa runtata täysiä kevyessä alamäessä.

Jos olet webistä lueskellut arvosteluja, niin olet varmaan huomannut, että ne ovat lähinnä ylistäviä. Niiden pohjalta mäkin innostuin, kun Fujin tuli tarjolle. Olin laittanut ostoilmoituksen tänne Low Racereista, mutta kylläkin short listannut siihen Fujinin yhtenä mahdollisena.

jounisi kirjoitti:

Itse asiassa tiedossa olisi "kuin uusi" sl-2 versio 2000,00 eurolla. Mitä olette mieltä hinnasta?

Oma pyöräni on jo kohtuu vanha ja siinä on osumia siellä täällä. Hintaa oli n. puolet tuosta. Jos tuo "kuin uusi" pitää hyvin paikkaansa, niin vastaavaa voi olla haastava löytää ainakaan merkittävästi halvemmalla. Mutta en ole asiantuntija, joten tämä nyt on vaan oma arvaukseni. Kannattaa käydä katsomassa, jos mahdollista. Ehkä lähdet pyörän kanssa kotiin. :)

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja PW »

http://www.ligfiets.net/advertisement/1 ... in-sl.html
Tuommonen, ei oo mitään numeroo laitettu. Mikä noilla numeroilla on ero sl1 -sl2?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jounisi
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Elo 2014, 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja jounisi »

Laitoin eilen omistajalle postia ja soitinkin perään.
Miellyttävä naishenkilö. Lupasi laittaa kuvia.
Katsotaan onnistuuko kaupat. Ei ole kuulunut mitään.

Challenge Fujin SL 2 / DF # 103

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

PW kirjoitti:

Mikä noilla numeroilla on ero sl1 -sl2?

SL2:ssa on puomi, etuhaarukka ja penkki hiilikuidusta, eli se on vähän 1:stä kevyempi. SL1:ssä osat on alumiinia.

Onnea jounisille kaupantekoon!! :)

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
jounisi
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Elo 2014, 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja jounisi »

Kiitoksia!

Naiselle sopii myydä pyörä ulkomaille, mutta lähetyksestä ei vielä osaa sanoa. Täytyy kahlailla vanhoja posteja muiden kokemuksista ja optioista.
Toivottavasti ei montaa satasta maksaisi nuo lähetyskulut.

Vapaata käännöstä:

CHALLENGE Fujin SL red, medium seat, triple for 30-39-52 blades, gears 12-23, Sram 9 speed, narrow upper handlebar, carbon fork.
Ainakin hiilarihaarukka pyörässä pitäisi olla. Vielä arvelluttaa medium istuin 177cm:lle? Kuvia odotellessa.

Challenge Fujin SL 2 / DF # 103

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja PW »

Toivottavasti kaupat onnistuu!
Halpalento alas Eurooppaan ja polkemalla ylämäkeen takasin :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

fillarji
Viestit: 154
Liittynyt: 28 Kesä 2014, 21:37

Re: O: Fujin SL1

Viesti Kirjoittaja fillarji »

SL2:ssa on erona SL1:een vain se että penkki on hiilikuitua, muut asiat kuten puomi ja haarukka ovat valittavissa molempiin malleihin uutta pyörää tilatessa. Itse ajelen SL1:llä "tweener" ohjaustangolla ja on paras pyörä jonka olen omistanut, eikä ole liian matala esim kaupungilla ajoon. Muista varmistaa kuvista että toi ilmoitettu SL1 on myös SL1 eikä jousitettu tour malli joka on yleensä paljon halvempi. (kuvissa pitäisi myös näkyä kirjaimet "SL" fujin tekstin vieressä).

SL1 tulee vain yhden penkkikoon kanssa, itse olen 183 ja sopii hyvin. Penkki on mukava ja tuuletusaukkojen ansiosta ei selkä hikoile juurikaan.

ja mitä tulee tuohon kuin uuteen 2000 euron SL2:een niin kannattaa verrata noita molempia ja kysyä alennusta esim 10-15% sl2:sta. Voi olla että tuossa SL2:ssa on esim paremmat komponentit ja on muutenkin kalliimpi malli, eli muutamien satasten lisääminen hintaan voi olla sen arvoista. Voit laittaa kuvan tänne tosta SL1:stä, olisi mielenkiintoista nähdä se.

Vastaa Viestiin