THOR penkkitilaus

Nojapyörien kauppapaikka.
Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja samuel »

Olen kaventanut vanhaa hiilaripenkkiäni. Alunperin se oli just "ikävästi" leveä, eli toinen lapa penkillä ja toinen ulkona. Ja sitten siitä muljahteli puolelta toiselle.
Ei siinä, hierontaa tuli samalla kun ajoi... :D

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja Wacky »

vaaka kirjoitti:

Istuinosan keskustasta nousee kuvan mukaan keskellä aika korkealle harjanne, joka uponnee aika syvälle pakaroiden väliin. Tuskin toimii Suomen yleisimmin miehille tehtävän leikkauksen sinus pilonidalis korjauksen saaneille tai vaivasta kärsiville. Leikkauksia tehdään 5000 vuodessa. Palkkia hanuriin? Ei homofoobikoille :D

Voin sanoa että ei paina. Olen itse ajanut saman kaltaisen muotoilun sisältävällä penkillä n. 25 000 km. Se mikä suoranetureunan omaavassa penkissä painaa samoissa matalissa nojakulmassa on etureuna reisiin ja eteenkin sillon kun lasket jalan maahan tämän takia tuohon jää kyhmy kun kulmista se etureuna taitetaan alas jotta jalat mahtuu kunnolla toimimaan.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja PW »

Wacky kirjoitti:
vaaka kirjoitti:

Istuinosan keskustasta nousee kuvan mukaan keskellä aika korkealle harjanne, joka uponnee aika syvälle pakaroiden väliin. Tuskin toimii Suomen yleisimmin miehille tehtävän leikkauksen sinus pilonidalis korjauksen saaneille tai vaivasta kärsiville. Leikkauksia tehdään 5000 vuodessa. Palkkia hanuriin? Ei homofoobikoille :D

Voin sanoa että ei paina. Olen itse ajanut saman kaltaisen muotoilun sisältävällä penkillä n. 25 000 km. Se mikä suoranetureunan omaavassa penkissä painaa samoissa matalissa nojakulmassa on etureuna reisiin ja eteenkin sillon kun lasket jalan maahan tämän takia tuohon jää kyhmy kun kulmista se etureuna taitetaan alas jotta jalat mahtuu kunnolla toimimaan.

Tuommonen "kyhmypenkki" pitää varmaan olla just eikä melkeen, oikeella kohdalla. Omatekoset "lättänäpenkit" ei oo niin tarkkoja, istumakohtaa ja -asentoo voi vaihdella.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Wacky en tarkoita etureunan nousua, se auttaa eteen liukumisen välttämistä, jos polkimet ovat kaukana. Tarkoitin peffaosan alla olevaa pyörän rungon suuntaista keskikohdalla olevaa kohoumaa. Riippuu varmaan anatomiasta, nojakulmasta ja ties mistä, kuinka paljon kohouma painaa pakaroiden välissä. Kuvassa kohouma näyttää korkealta, luonnossa istuen voi toki olla kevyempi. Riippuu myös istujan herkkyydestä, kuinka ikävältä tuntuu kohouma hanurissa. Jos sulle on revitty uusi ja arpea työnnetään ylös, voi olo olla erilainen kuin ehjäperseisellä, jolla kudokset ovat aukottomat. Ymmv ja hanuri voi joillakin levitä, vaikka toisilla ehkä ei.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Hyvin istuvan penkin tarvii olla justiinsa paikoillaan. Muuten on polkimet väärällä etäisyydellä tai penkki ei istu.
Kokojahan näissä näyttää olevan aika monta. Kaikkien ei tarvi sopia yhteen tai kahteen kokoon :)

vaaka kirjoitti:

Istuinosan keskustasta nousee kuvan mukaan keskellä aika korkealle harjanne, joka uponnee aika syvälle pakaroiden väliin.

Eikös noissa ole kuppi takapuolen alla? Piirros on tehty etuyläviistosta. Penkin kummatkin reunat on näkyvissä.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Carier-seat_jpg__865×360_.jpg

Jep. Mikäli arvelet tuon kyhmyn näköisen kohdan jonka olen merkinnyt nuolella - olevan sen kyhmyn. Niin ei se ole. Se on penkin reuna joka tolleen kallistetussa kuvassa näyttää hämäävästi olevan keskellä penkkiä.

En mä ainakaan ole havainnut penkissä kuvaillun kaltaista kyhmylää.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Vastaus kun kyselin hintoja:

  • model GS size M, L, material: fiberglass 65$

  • model GS size M, L, material: carbon (front) carbon with cevlar(back) 165$

  • shipping via air 35$ (time delivery 5-7days)

Seats would by available after one week or two weeks.
Now we fixing the moulds and prepering them to season.
On that moment we making just old model Thor but jut in fiberglass.

Eli carrier mallia ei ole saatavilla tällä hetkellä. Voin vielä kysyä on G-malli saatavilla, hinnat lienee samat kuin GS-mallille koska ovat hyvin samanlaiset.
Toimitus jakautuu per penkki ja itse olen tilaamassa kolme penkkiä. Elikkä jos mukaan haluaa niin hinta penkille on dollareissa kympin vajaa sen mitä recumbentparts.com tarjoaa euroissa, molempiin pitää sitten lisätä toimitus kulut vielä jotka on tästä liikkeestä pienemmät per penkki.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Onko noista G ja GS malleista mitään mittoja. Lähinnä leveys kiinnostaa. Tai voisiko joku viimevuonna tilannut mitata leveyden hartioiden ja perseen kohdalta? Pitää olla niin leveä että lapaluut mahtuu penkin päälle.

Wacky kirjoitti:

Toimitus jakautuu per penkki ja itse olen tilaamassa kolme penkkiä. Elikkä jos mukaan haluaa niin hinta penkille on dollareissa kympin vajaa sen mitä recumbentparts.com tarjoaa euroissa, molempiin pitää sitten lisätä toimitus kulut vielä jotka on tästä liikkeestä pienemmät per penkki.

Sitten vielä rahti HKI-->Raahe? Maksaa noin kympin jos paketti jää alle metrin pituiseksi, mutta paljonko "välittäjä" ottaa uudelleen pakkaamisesta?
Kokonaisuutena kuitenkin lasikuituisissa puhutaan siis alle 100e hinnasta kaikki rahtikulut sisältäen?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kun tilaa penkkei enempi - saa ne n. 6pl paketissa maakuljetuksena jolloin hinta on edullisempi. Tosin viimevuoden kurssi dollariin oli eri kuin nyt. Männävuoden kuljetuskulut penkkii kohden oli 6.80€

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Tosin viimevuoden kurssi dollariin oli eri kuin nyt.

Jep, nyt kurssi liki 1=1, tarkalleen tämän päivän kurssilla tuo 65$ taitaa olla 60,5€

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Tosin viimevuoden kurssi dollariin oli eri kuin nyt.

Jep, nyt kurssi liki 1=1, tarkalleen tämän päivän kurssilla tuo 65$ taitaa olla 60,5€

Jukka

Jep. Eurolla sai noin 1.3 dollaria viime kesäkuussa.

EDIT: Viime vuoden kulut:

Shipping to Finland

  • 21$ Economy pack
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:

Onko noista G ja GS malleista mitään mittoja. Lähinnä leveys kiinnostaa. Tai voisiko joku viimevuonna tilannut mitata leveyden hartioiden ja perseen kohdalta? Pitää olla niin leveä että lapaluut mahtuu penkin päälle.Jukka

Oiskohan tuo miulle viime vuonna tullut penkki G mallia, ainakaan siinä ei oo tuota kyhmyä. Leveys on perseen kohalta 280mm ja selästä pari millii vaille.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Pastori kirjoitti:

Kuva

Jep. Mikäli arvelet tuon kyhmyn näköisen kohdan jonka olen merkinnyt nuolella - olevan sen kyhmyn. Niin ei se ole. Se on penkin reuna joka tolleen kallistetussa kuvassa näyttää hämäävästi olevan keskellä penkkiä.

En mä ainakaan ole havainnut penkissä kuvaillun kaltaista kyhmylää.

Hieno homma! Arvasin väärin muodon tuon kuvan perusteella.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja Wacky »

jviirret kirjoitti:

Onko noista G ja GS malleista mitään mittoja. Lähinnä leveys kiinnostaa. Tai voisiko joku viimevuonna tilannut mitata leveyden hartioiden ja perseen kohdalta? Pitää olla niin leveä että lapaluut mahtuu penkin päälle.

Wacky kirjoitti:

Toimitus jakautuu per penkki ja itse olen tilaamassa kolme penkkiä. Elikkä jos mukaan haluaa niin hinta penkille on dollareissa kympin vajaa sen mitä recumbentparts.com tarjoaa euroissa, molempiin pitää sitten lisätä toimitus kulut vielä jotka on tästä liikkeestä pienemmät per penkki.

Sitten vielä rahti HKI-->Raahe? Maksaa noin kympin jos paketti jää alle metrin pituiseksi, mutta paljonko "välittäjä" ottaa uudelleen pakkaamisesta?
Kokonaisuutena kuitenkin lasikuituisissa puhutaan siis alle 100e hinnasta kaikki rahtikulut sisältäen?

Jukka

Välitys palkkiota olis varmaan pyöristys ylöspäin lähinpään euroon, mutta miten kiirreellisesti tarviit penkin koska sen voisi lowride tapahtumassa pistää jonkun matkaan tulee pohjoiseen jos et ole itse tulossa sinne

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jviirret kirjoitti:

Sitten vielä rahti HKI-->Raahe? Maksaa noin kympin jos paketti jää alle metrin pituiseksi, mutta paljonko "välittäjä" ottaa uudelleen pakkaamisesta?
Kokonaisuutena kuitenkin lasikuituisissa puhutaan siis alle 100e hinnasta kaikki rahtikulut sisältäen?

Sun on Jukka ihan sama tilata tänne pohjoiseen penkki yksittäin. Pääsee vähemmällä puljaamisella ja hintakin on sama. Itse tilasin pari viikkoa sitten TEE-mallin Ouluun. Hinta 65 ja rahti 16€.

Vastaa Viestiin