Riippumatto hyttysverkolla ja isolla sadesuojalla

Nojapyörien kauppapaikka.
kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Riippumatto hyttysverkolla ja isolla sadesuojalla

Viesti Kirjoittaja kmb »

Myydään DD Hammock-merkkinen Frontline-mallinen retkiriippumatto sekä siihen sopiva iso sadesuoja, jonka alle mahtuu pyöräkin. Mukaan myös "makkarankuoret" sekä riippumatolle että sadesuojalle, ja "whoopie slings"-kiinnityssysteemi - tuon avulla riippumaton ripustaminen ja säätäminen sopivasti roikkuvaksi on erittäin helppoa.

Riippumatto näyttää tältä:
Kuva

Video riippumatosta

Video whoopie slings -kiinnityssysteemistä

Video "makkarankuorista"

Yhden yön verran kokeiltu, ei ollut minun juttu ja jouduin ostamaan teltan. Moni muu näilläkin foorumeilla on tykännyt riippumajoitteista. Osa syystä miksi minulla ei toiminut oli varmaan se, että olen tuohon liian pitkä (195 cm) - pää ja jalat menevät liian lähelle riippumaton päitä, joissa kangas keräytyy kiinnityspisteisiin jolloin en saanut itseäni pistettyä riittävällä tavalla vinottain, mikä on tärkeää, jotta saa vartalon suoraksi.

Hintapyyntö 180 eur, sisältäen toimituskulut (170 eur Jyväskylästä haettuna).

Tässä vielä ostoskorin sisältö jos vastaavan setin hankkisi uutena:

Kuva

Yhteydenotot mieluusti sähköpostitse kalle.bjorklid-miukumauku-gmail.com tai puhelimitse viikonloppuisin/arki-iltaisin 050 349 1554.

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Riippumatto hyttysverkolla ja isolla sadesuojalla

Viesti Kirjoittaja PW »

Mahtuskohan 185 senttinen?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Riippumatto hyttysverkolla ja isolla sadesuojalla

Viesti Kirjoittaja kmb »

PW kirjoitti:

Mahtuskohan 185 senttinen?

Vaikea arvioida, mutta paremmin varmasti. Lisäksi tietysti herkkäunisuuden taso vaikuttaa (itse olen melko herkkä).

Valmistaja ilmoittaa käyttäjän maksimipituudeksi tasan tuon minkä minä olen pitkä, eli varmaan siitä alaspäin sitten rupeaa paranemaan ja 195 senttinen vähemmän herkkä/vaativa noin nukkuma-asennon suhteen pärjäisi varmaan myös.

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Riippumatto hyttysverkolla ja isolla sadesuojalla

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Oletko varma, ettei vielä kannata yrittää? Riippukeinuilu on taitolaji ja vaatii harjoittelua.

DD kannattaa ripustaa siten, että jalkopää on hieman ylempänä kuin vartalopääty. Ja todennäköisesti kireämmäksi kuin eräät muun merkkiset riippumajoitteet. DD:ssä ei välttämättä kannata lähteä hakemaan diagonaalista makuuasentoa, toki sekin ilmeisesti onnistuu lyhyemmälle ihmiselle, vaan loivaa banaania. Polvitaipeiden alle voi laittaa tyynyn jos ne taipuvat ylisuoriksi.

Lisäksi riippumajoitteessa nukkuminen vaatii tottumusta, mutta parhaimmillaan uni on syvää ja herätessä kaikki lihakset ovat rennon letkeitä, mistään ei kivistä. Kusihätä myös usein tulee, kun nesteet lähtevät liikkeelle, varsinkin jos jalkopää on ylemänpänä kuten yleensä suositellaan.

Palaan asiaan, jos ensiviikolla ehdin testata tilaamaani DD Superlight Jungle Hammockkia riittävästi - saapuu ehkä tiistaina. Itse olen 193 cm ja painan 125 kg. Itselläni on ollut ainakin kuuden eri valmistajan riiippumajoitteita ja odotan mielenkiinnolla uutta kokemusta.

P.S. Jos joku haluaa ostaa vähälle käytölle jääneen Warbonnet Blackbird riippumajoitteen untuvapeitolla ja untuva-aluspeitolla, voi laittaa yksityisviestiä... :)

Viimeksi muokannut Puusilmä, 23 Elo 2015, 08:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Riippumatto hyttysverkolla ja isolla sadesuojalla

Viesti Kirjoittaja PW »

Pystyykö riippumatossa nukkumaan kyljellään?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Riippumatto hyttysverkolla ja isolla sadesuojalla

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

PW kirjoitti:

Pystyykö riippumatossa nukkumaan kyljellään?

Pystyy, mutta vaatii hieman harjoittelua ja säätämistä. Ja eri malliset kiikut sopivat kylkinukkumiseen eri tavalla - joissain onnistuu ihan itsestään. Itse kyllä olen kaikista käyttämistäni löytänyt suhteellisen helposti sopivan kylkiasennon, jalkojen pitäminen koukussa auttaa. Yleisin ongelma on kyljen venyminen, kun alusta on kaareva. Siksi kaikki haluaisivat rakentaa kiikun, joka on mahdollisimman suora nukkujan kannalta.

Joissain malleissa rakenne suosii enemmän toisella kyljellä nukkumista, eli toisen kyljen asento on vaikeampi löytää. Varsinkin ne mallit, jotka on suunniteltu diagonaaliseen makuseen vain yhteen suuntaan ovat tällaisia. Jos nukkujaan nähden pää on keskilinjasta vasemmalla diagonaaliasennosta johtuen on oikealla kyljellä nukkuminen hieman vaikeampaa, koska kiinnityspisteen kiristämä kangas tekee kasvojen eteen jyrkästi nousevan kireän seinän.

Myös kiinnityspisteiden etäisyys riippukeinun päästä vaikuttaa kiikan ominaisuuksiin nukkumisasentojen suhteen, eli aina ei kannata laittaa riiippukeinua symmetrisin kiinnitysnaruin. Lyhyemmän narun pää käyttäytyy eri tavalla kuin pitkän narun päässä oleva. Mutta tämä onkin jo korkeampaa kiikkatiedettä...

Jos haluaa perehtyä kiikkaamisen ihmeelliseen maailmaan ja sen monimuotoisuuteen suosittelen! https://www.hammockforums.net/forum/forum.php

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Riippumatto hyttysverkolla ja isolla sadesuojalla

Viesti Kirjoittaja PW »

Heh, roikkujilla oma foorumi - muutkin siis roikkuu ku nojapyöräilijät :mrgreen:
Mikäs tuossa Warbonnetissa on vika ku se vaihtui?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Riippumatto hyttysverkolla ja isolla sadesuojalla

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

PW kirjoitti:

Heh, roikkujilla oma foorumi - muutkin siis roikkuu ku nojapyöräilijät :mrgreen:
Mikäs tuossa Warbonnetissa on vika ku se vaihtui?

Sisäänkäynti vain yhdeltä puolelta ja kiikan ollessa suljettuna maisemia ei juuri näy. Nukkuessa se ei toki haittaa...

Lisäksi käytän nykyään patjaa ja kuitupusseja, Wiggy's lähinnä (ei huolta kosteudesta), jotta voin makailla tarvittaessa myös maassa.

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1230
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Riippumatto hyttysverkolla ja isolla sadesuojalla

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Oma kokemus tosta samasta Frontinesta on että siinä nukkuu hyvin KUN ripustaa kiikun niin kireälle kuin saa. Eli tyhjänä matto ei saa roikkua juuri lainkaan kaarella, ja kannattaa vielä kiristää koemakuun jälkeen että saa naruista löysät pois.

Itse olen 180 pitkä ja makaan maton suuntaisesti, en ole opetellut miten makkualustan saisi matossa pysymään diagonaalisesti. Sellaisella maton ale ripustettavalla aluspeitteellä varmaan onnistuisi se vinossa nukkuminenki paremmin, kun ei tarttis sitä makuualustaa.

Mut tosiaan, tuon kireälle ripustamisen kun keksin niin nukuinkin seuraavana yönä 11h putkeen eikä olut mikään paikka jumissa aamulla, toisin kuin telttapatjalla maassa olisi ollut.

Markus Heikkilä

kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Riippumatto hyttysverkolla ja isolla sadesuojalla

Viesti Kirjoittaja kmb »

Tuli se teltta jo ostettua, sillä taidan hyvistä vinkeistä huolimatta jatkossakin pärjäillä. Kesän pitkällä reissulla kyllä välillä harmitti, kun ilta kymmenestä yli puoleenyöhön etisiskeli sopivaa telttapaikkaa - välillä liian märkää, välillä ei vaan minkäänlaista tasaista paikkaa meinannut löytyä. Eli olisi se riippumatto sen puolesta kelvannut.

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Riippumatto hyttysverkolla ja isolla sadesuojalla

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Ihan soiva peli! (DD Ultralight Jungle Hammock - on hieman vielä pienempikokoinen kuin tuo tässä ketjusssa myynnissä oleva Frontline 2,7 m vs 3 m ja 1,5 m vs 1,8 m) Hyvin mahtuu kokenut 193 cm ja 125 kg kiikkaaja nukkumaan, testaan vielä ensiyönä. Tekstiilimateriaalit ja työn laatu tuntuvat vähän "eivät niin laadukkaan oloisilta kuin Ameriikan herkuissa", mutta käytännössä nähdään miten kestävät. Ominaisuudet tuntuvat olevan kohdillaan.

Päätän raporttini täältä tähän.

J.K. Hyvin nukutti!

Vastaa Viestiin