Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Nojapyörien kauppapaikka.
Janne
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Syys 2015, 13:50

Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja Janne »

Oon aina himoinnut nojapyörää tai trikea, koska olisi tarkoitus reissata joskus ympäri maailmaa pyörällä.
Oon sen verran köyhä, että olisi hienoa jos joku voi auttaa minua pääsemään reissuun.
Varaa olisi noin 300e laittaa kiinni pyörään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja PW »

Yksi halpa vaihtoehto köyhälle on tehdä itse - olen noudattanu tätä metodia :mrgreen: Romuliikkeistä, tutuilta tai tutuntutuilta löytyy materiaalia - erilaisia pystypyöriä. Jopa nollabudjetilla onnistuu jos on silmät päässä ja pysyy työkalut käsissä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Yksi halpa vaihtoehto köyhälle on tehdä itse - olen noudattanu tätä metodia :mrgreen: Romuliikkeistä, tutuilta tai tutuntutuilta löytyy materiaalia - erilaisia pystypyöriä. Jopa nollabudjetilla onnistuu jos on silmät päässä ja pysyy työkalut käsissä.

Näin juuri, eikä tarvitse olla aiempaa kokemusta pyörien tekemisestä, sillä me tällä foorumilla olemme yhdessä opastaneet alkuun useita "pyörätehtailijoita", joilla ei ollut kokemusta pyörien tekemisestä. Sekin hyvä puoli on itse tehdyssä pyörässä, että kokemusta korjaamisesta karttuu paremmin kuin kaupallisia pyöriä käytttämällä, mikä on varmasti eduksi, jos aikoo pitkälle matkalle.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja PW »

Eka ajatus olis ett voisin myydäkin, vaikka Helsinkinojakin tai Kolmipyörän kun voin tehdä uuden ittelle. Mutta tuli vastaan kun penkki on rahalla ostettu ja Kolmipyörän nexus-8 isommalla rahalla? :?
Minkä mittanen olet, ja missä vaikutat?

Nimimerkki: "Nojailijaksi haluavaa ei jätetä"

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Erinomaista toimintaa PW!

Janne
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Syys 2015, 13:50

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja Janne »

Olen 168cm pitkä ja paina siinä 63kilon kieppeillä. Asustelen helsingin suunnalla.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Oletko koskaan ajanut nojakkia? Haluatko tyypata alaohjattua suoraohjattua pyörää, jolla useampi on aloittanut uransa? Olen kolmas omistaja. Olen pari senttiä pidempi, joten ylettynet polkimiin. On tosin teeseitse penkki tällä hetkellä oppimista vaikeuttavassa makaavammassa asennossa kuin tehdasversio, mutta ensikosketusta varten saan sitä pystymmäksi kai kohtuullisen helposti. Muutenkin aluksi on hyvä opiskella ajoa makaamatta penkkiin liikoja. Tänään perjantaina en ehdi opastamaan, mutta ehkäpä lähipäivinä onnistuisi opastus starttiin ja ajoon. Ajo sinänsä on perusteiltaan aika sama juttu kuin pystypyörillä, mutta lähtöön pääsy on oma taiteen lajinsa, joka kaipaa niksien tuntemusta helpottuakseen. Siinä opastaja paikan päällä on kullan arvoinen. Yhden nojailijan opastin uransa alkuun kesällä, vaikka keväällä ostin ensimmäisen pyöräni. Ekalla harjoitussessiolla lähdöt onnistuivat hänellä ok.

Pyöräni on tehty ylijäreäksi maailmanympärimatkojen vaatimuksia ajatellen ja paljon ärtsympiä sporttisempia malleja suorituskyvyltään löytyy. Penkkini on osin puuta ja pinnoittamaton, kun homma elää ja on prototyyppi, joten ajo-olosuhteiden pitäisi olla kuivat, jotta kehtaan ulkoiluttaa pyörää. Sikäli on kiire vuodenaika huomioiden.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja irakas »

Osta SH23! Tässä kuvassa se on varustettuna sähköavustuksella. Hintapyyntö ilman avustusta on 900 €.

Liitteet
SH23 sähköavustuksen asennus.2.jpg

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

saass
Viestit: 116
Liittynyt: 13 Maalis 2009, 08:50
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja saass »

Pystytkö itse rakentamaan mitään? ... jos lahjoituksena löytyy erilaisia osia jotka vaativat jatkomodausta? :)
Minulla on esim. vanhan projektin runko ja penkki + jotkut kiekot, jos joku haluaa...se vaan vaatii aika paljon loppuviimeistelyä yms. yms.
Tee vaikka etuvetoinen... Laitan kuvan jos jotakin kiinnostaa... itse en ehdi sitä enää raapimaan kasaan. :(

Nimim: "etukatetta odotellessa" :D

saass
Viestit: 116
Liittynyt: 13 Maalis 2009, 08:50
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja saass »

Tuollanen "aihio" pyörii vielä nurkissa.
Ilmaiseksi saa, ken haluaa... oli jo aikaisemmin lentämässä metallilavalle,
mutta päätin vielä säästää . :mrgreen:

Vaatii rälläköintiä sun muuta siistimistä...

t:ÄsÄs

Liitteet
Proto7.JPG
ärjy
Viestit: 125
Liittynyt: 02 Touko 2014, 20:01
Paikkakunta: joensuu

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja ärjy »

Missäs päin tämä runko on? :mrgreen:

saass
Viestit: 116
Liittynyt: 13 Maalis 2009, 08:50
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja saass »

Runko Kärkölässä... Lahden alapuolella. :wink: :wink:

ärjy
Viestit: 125
Liittynyt: 02 Touko 2014, 20:01
Paikkakunta: joensuu

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja ärjy »

Oijoi! Ompas kaukana.. Eihän pastori ajele lähiaikoina tuota väliä?

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja Pastori »

ärjy kirjoitti:

Oijoi! Ompas kaukana.. Eihän pastori ajele lähiaikoina tuota väliä?

En ihan lähipäivinä.

Mutta jos Terppa kävis tuon poimimassa nyt ensihätään talteen. Niin sitten se kulkeutuisi ajan kanssa Treelle ja sieltä sitten Joensuuhun. Kyllä ne aina ajan kanssa saadaan liikuteltua.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Ostetaan halpa nojapyörä/trike

Viesti Kirjoittaja jori »

MItenkäs tämä Janne, joka alun perin tätä mahdollisuutta kyseli. Nyt kun tarjotaan sitä mitä kysyi, ei ukkoa näy ei kuulu. Olisi taas etua, jos olisi laittanut Janne paikkakunnan näkyviin, niin tiedettäisiin, onko syytä alkaa rahdata etäämmäs. –Säälittää vain, jos kaveri tulee katsomaan ketjuaan ja hänelle sopiva pyörä onkin kiikutettu lähikulmilta Joensuuhun. :roll:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin