O: Yläohjattava nojakki, kaksipyöräinen

Nojapyörien kauppapaikka.
Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: O: Yläohjattava nojakki, kaksipyöräinen

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

NikoK kirjoitti:

Hyvin opit kyllä ajamaan. Varmaan 10km suunnilleen tuli sitten koeajolle mittaa. Ihan ei saatu kampia riittävän kauas purkamatta valoja muutamaa nippusidettä enempää, ketjun mitta olisi riittänyt. Nyt jostain pyörä laiteelle niin pääsee ens kesänä sitten reissuun :D

Näyttäis siltä että mun Azub 5 olis vapautumassa projektipyörän valmistuttua. Ajan vielä tän kesän retket mutta syksyllä
olis vapaututumassa. Sama pyörä pienemmällä eturattaalla... todella todella luotettava kaveri ollut noihin hommiin ja
ajaa ympari vuoden, jos haluaa. Kuskin paino ehkä voi pakottaa uudistamaan etujousituksen. 80kg kuski ja 30kg
tavaraa on vielä nätisti mennyt. Uusinut olen just koko voimansiirtopaketin. Välitykset riittää vaikka vuoristoon...
koettu on. Vauhtivehje tuo ei ole. Retkivehje ainakin minun makuun. Tykkää kuormasta.
Iso kaveri...voi olla että haluaa isommalla eturattaalla...en tiedä. Itse 177 ja 80 kg. Penkki kyllä riittää, se on L kokoa.
Azub 5 dualdrive 3 seiska pakalla siis kyseessä. Vannejarrut joita tehdas suosittaa retkiajoon on pyörässä.
En saa nyt kuvaa linkattua mutta kilometrikisaan taisin jonkun linkata. Yv:llä tavoittaa.

Jouni

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: O: Yläohjattava nojakki, kaksipyöräinen

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Ei kai vielä kukaan maininnut, että pyöriin on mahdollista vaihtaa alaohjauksesta yläohjaukseen ja kannattaa katsoa valmistajan sivuilta, löytyykö pyörästä yläohjausmahdollisuutta? Se ei tarkoita, että tehdas myy silti uutta ohjaustankoa, kun huonosti merkkihuollon asentaman tangon hajoamisen seurauksena voivat pelätä vakuutus/oikeusjuttuja. Se ei tarkoita sitä, että itse ei voisi muutosta tehdä. Pyörän osia myyvistä kaupoista löytyy erilaisia ohjaustankoja, mutta ehkä joutuu turvautumaan nojapyöräliikkeisiin. Niitä on ulkomailla useita ja foorumilaisilta saa varmasti suosituksia.

laitee
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Kesä 2016, 11:45

Re: O: Yläohjattava nojakki, kaksipyöräinen

Viesti Kirjoittaja laitee »

vaaka kirjoitti:

Ei kai vielä kukaan maininnut, että pyöriin on mahdollista vaihtaa alaohjauksesta yläohjaukseen ja kannattaa katsoa valmistajan sivuilta, löytyykö pyörästä yläohjausmahdollisuutta? Se ei tarkoita, että tehdas myy silti uutta ohjaustankoa, kun huonosti merkkihuollon asentaman tangon hajoamisen seurauksena voivat pelätä vakuutus/oikeusjuttuja. Se ei tarkoita sitä, että itse ei voisi muutosta tehdä. Pyörän osia myyvistä kaupoista löytyy erilaisia ohjaustankoja, mutta ehkä joutuu turvautumaan nojapyöräliikkeisiin. Niitä on ulkomailla useita ja foorumilaisilta saa varmasti suosituksia.

Pistetään korvan taakse tuo. Tarjouksia otetaan edelleen vastaan, tuossa olis 1 ehkä potentiaalinen oulussa, mutta vasta syksyllä saatavilla.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: O: Yläohjattava nojakki, kaksipyöräinen

Viesti Kirjoittaja vaaka »

http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=4&t=4719
http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=4&t=4802
Olisiko noissa oikea koko sinulle? Niko on pidempi kuin, mihin nuo on säädetty. Halvemmassa sähkömoottorikin, mutta alaohjaus ja kalliimmassa yläohjatussa ei tarakkaa, mutta ehkä sen saa tuunattua. On eri juttu, miten leveät renkaat mahtuvat alle ja miten mukavalta meno tuntuu. Wacky miettii yläohjatun ostamista. Alaohjattu sähköillä voisi ehkä riittää kotiin ajoon kantamatkaltaan, jos säästellen käyttää sähköä, eli pienellä avustuksella tai osan matkaa avustamatta menisi. Pitäisi toki säätää kohdalleen ennen reissuun lähtöä ja ajaa pyöräteitä mahdollisimman paljon ja jos pientareelle on mentävä, pienille teille harvan liikenteen aikaan.

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: O: Yläohjattava nojakki, kaksipyöräinen

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Vielä pientä vinkkiä pyörän valintaan. https://nojakki.wikispaces.com/

Jos ihan retkipyörää hakee niin Azub, Nazca, HP Veloteknic, Optima ainakin olis kait suht varmoja
valintoja. Itse ostin azubin hollannista pikku liikkeestä jossa se oli ollut esittelypyöränä.

Yleensä tuntuu käyvän niin jotta jollain aloittaa ja omat mieltymykset tarkentuu ajan kanssa.
Itse aloitin trikellä ja just tuli historian neljäs nojapyörä ostettua.

Jouni

ps. pyörän löytäminen käytettynä voi olla kärsivällisyyttä vaativa prokkis. Itseä kiinnostanut
M5 SP 559 ei koskaan vaan ilmestynyt edes Hollannin myyntipalstalle.
Tehtaalta saa kyllä sitten tilattua uutta jonkun viikon toimitusajalla.

Vastaa Viestiin