Tallin tyhjennysmyynti

Nojapyörien kauppapaikka.
Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Tallin tyhjennysmyynti

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Päätin rysäyttää lähes koko kaluston myyntiin, nyt olisi tilaisuus päästä hyvään harrastukseen kiinni pikkurahalla! Myydään tai vaihdetaan seuraavat omatekemät pyörät, kaikki kerralla taikka yksitellen:
1:) Tadpole trike. Suoraohjaus. Siinä on nimensä mukaisesti ohjaustangot suoraan hitsattu kiinni olkatappeihin. Eli ei ole välitankoja eikä erillistä ohjaustankoa. Siis vähemmän (kuluvia) osia. Toimii hyvin, kunhan oppii pitämään tangonpäistä kiinni kevyellä otteella. Hyvin hengittävä verkkoistuin. Sachs (Sram) 3x7 vaihteet + 2 ratasta edessä = 42 vaihdetta. Tektro levyjarrut. Shimanon navat koneistettu konelaakereille, 12 mm akseli (pultti). Renkaat 47-406. Hp: 660 €. MYYTY!
2:) MBB Blackbird. Etuvetoinen, 21-v Shimano Alivio, Edessä levyjarru BB5. Kuvan penkki ei kuuluu kauppaan, mukaan tulee L- koon kuitupenkki CCK. Hp: 330 € (varattu tm:lle)
3:) Kustomi Slope. 3-v shimano. Takana 60-559 Schwalbe Fat Frank ja 65 mm leveä Rigidan vanne. Pulverimaalattu. hp: 220 €
Näissä on runsaasti säätövaraa, arviolta 170 cm:stä ylöspäin.

4:) Lisäksi kunnostettu retkipyörä 80-luvulta Raleigh Routier johon vaihdettu suora tanko. Alkuperäiset osat kippurasarvineen saa mukaan. Runkokoko taisi olla 58. hp: 100 €

Vaihdossa käy jousitettu lyhytrunkoinen nojapyörä tai äijäpyörä tyyliin Helkama Oiva/Jääkäri. Tai sähköistyssetti.

Lisätietoja yv:llä tai numerosta:
o4o
7265269

Sijainti: Hamina

Ai niin, kun kuitenkin kysytään. En ole suinkaan lopettamassa nojapyöräilyä, vaan vähän harmittaa vähälle käytöllä jääneet pyörät jotka vie tallissa tilaa. Myös vaihtelu virkistäisi, mutta lisää ei viitsi hankkia/rakentaa edellämainitusta syystä. :)

Liitteet
1:) Tadpole
1:) Tadpole
2:) MBB
2:) MBB
3:) Kustomi
3:) Kustomi
4:) Raleigh
4:) Raleigh
Viimeksi muokannut Jarcco, 25 Heinä 2016, 23:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Tallin tyhjennysmyynti

Viesti Kirjoittaja tm »

Mahtaisikohan tuossa MBB:ssä riittää säätövarat 190 senttiselle kuskille? Tuolla voisi kokeilla, oppisiko sitä itse ajamaan kääntyväkeskiöisellä. Tod.näk. omaksun aika hitaasti mbb:llä ajamisen salat, joten suinpäin tuskin alan sellaista itselleni rakentamaan. Jos tuolla Jarccon pyörällä ajamisen saisi harjoittelun jälkeen sujumaan, niin voisi ajokokemusten pohjalta harkita rakentavansa varsinaisen kulkupelin.
Oletko tulossa Nokialle elokuun alussa?

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Tallin tyhjennysmyynti

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

tm kirjoitti:

Mahtaisikohan tuossa MBB:ssä riittää säätövarat 190 senttiselle kuskille? Tuolla voisi kokeilla, oppisiko sitä itse ajamaan kääntyväkeskiöisellä. Tod.näk. omaksun aika hitaasti mbb:llä ajamisen salat, joten suinpäin tuskin alan sellaista itselleni rakentamaan. Jos tuolla Jarccon pyörällä ajamisen saisi harjoittelun jälkeen sujumaan, niin voisi ajokokemusten pohjalta harkita rakentavansa varsinaisen kulkupelin.
Oletko tulossa Nokialle elokuun alussa?

Varmasti riittää, kun olen itekin 190 ja varaa on siirtää keskiötä kauemmas. Sanoisin että aika helppo on oppia MBB:llä ajamaan auttavasti, täydellisen jalkaohjauksen hallinta vie enemmän aikaa. Yksilöllistä toki. Itse yritän ohjata pääasiassa jaloilla maantie nopeuksissa, kaupunki ym. mutkittelussa joutuu enempi käsillä ohjaamaan.

En tiedä vielä tulenko Nokialle.


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Tallin tyhjennysmyynti

Viesti Kirjoittaja tm »

Jarcco kirjoitti:
tm kirjoitti:

Mahtaisikohan tuossa MBB:ssä riittää säätövarat 190 senttiselle kuskille? Tuolla voisi kokeilla, oppisiko sitä itse ajamaan kääntyväkeskiöisellä. Tod.näk. omaksun aika hitaasti mbb:llä ajamisen salat, joten suinpäin tuskin alan sellaista itselleni rakentamaan. Jos tuolla Jarccon pyörällä ajamisen saisi harjoittelun jälkeen sujumaan, niin voisi ajokokemusten pohjalta harkita rakentavansa varsinaisen kulkupelin.
Oletko tulossa Nokialle elokuun alussa?

Varmasti riittää, kun olen itekin 190 ja varaa on siirtää keskiötä kauemmas. Sanoisin että aika helppo on oppia MBB:llä ajamaan auttavasti, täydellisen jalkaohjauksen hallinta vie enemmän aikaa. Yksilöllistä toki. Itse yritän ohjata pääasiassa jaloilla maantie nopeuksissa, kaupunki ym. mutkittelussa joutuu enempi käsillä ohjaamaan.

En tiedä vielä tulenko Nokialle.

Ok, enpä muistanutkaan, että olet saman mittainen. Voiskos tuon mbb:n varata? Jos haluat valuutan siirtyvän tässä vaiheessa, niin laita maksutiedot yv:llä.

Jos ei kulkeudu kenenkään kyydillä Nokialle esim. elokuun ekana viikonloppuna, niin sovitaan joku muu toimitustapa.

Eroaako tuo mukana tuleva kuitupenkki kovastikin muodoltaan pyörässä nyt olevasta?

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Tallin tyhjennysmyynti

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

tm kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:
tm kirjoitti:

Mahtaisikohan tuossa MBB:ssä riittää säätövarat 190 senttiselle kuskille? Tuolla voisi kokeilla, oppisiko sitä itse ajamaan kääntyväkeskiöisellä. Tod.näk. omaksun aika hitaasti mbb:llä ajamisen salat, joten suinpäin tuskin alan sellaista itselleni rakentamaan. Jos tuolla Jarccon pyörällä ajamisen saisi harjoittelun jälkeen sujumaan, niin voisi ajokokemusten pohjalta harkita rakentavansa varsinaisen kulkupelin.
Oletko tulossa Nokialle elokuun alussa?

Varmasti riittää, kun olen itekin 190 ja varaa on siirtää keskiötä kauemmas. Sanoisin että aika helppo on oppia MBB:llä ajamaan auttavasti, täydellisen jalkaohjauksen hallinta vie enemmän aikaa. Yksilöllistä toki. Itse yritän ohjata pääasiassa jaloilla maantie nopeuksissa, kaupunki ym. mutkittelussa joutuu enempi käsillä ohjaamaan.

En tiedä vielä tulenko Nokialle.

Ok, enpä muistanutkaan, että olet saman mittainen. Voiskos tuon mbb:n varata? Jos haluat valuutan siirtyvän tässä vaiheessa, niin laita maksutiedot yv:llä.

Jos ei kulkeudu kenenkään kyydillä Nokialle esim. elokuun ekana viikonloppuna, niin sovitaan joku muu toimitustapa.

Eroaako tuo mukana tuleva kuitupenkki kovastikin muodoltaan pyörässä nyt olevasta?

Sovitaan näin että on varattu sinulle Nokian kisoihin saakka. Nehän on ihan kohtsillään, ei tarvitse maksaa etukäteen. On se nyt harkinnassa tulenko sinne, katsotaan miten käy.
Penkki on tuollainen, koko on vähän nafti minulle:
Kuva
Mbb:ssä on muuten sinun lyhentämät 130 mm kammet, jätänkö ne siihen vai laitatko omat?


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Tallin tyhjennysmyynti

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mä voin sit Tepolta lunastaa sen CCKn penkin. Se on mulle kohtuullisen hyvän kokoinen.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Tallin tyhjennysmyynti

Viesti Kirjoittaja tm »

Jarcco kirjoitti:

Sovitaan näin että on varattu sinulle Nokian kisoihin saakka. Nehän on ihan kohtsillään, ei tarvitse maksaa etukäteen. On se nyt harkinnassa tulenko sinne, katsotaan miten käy.
Penkki on tuollainen, koko on vähän nafti minulle:
Kuva
Mbb:ssä on muuten sinun lyhentämät 130 mm kammet, jätänkö ne siihen vai laitatko omat?

Kiitokset :D . Takaohjatussa trikeprotossa näkyy olevan samanlainen penkki (ostin taannoin Nojanallelta), tarvii kokeilla miltä tuntuu 2-pyöräisessä. On toki rajoilla, ja jos ei tunnu passelilta, niin menee Pastorille.
Kammet: jos sulla on käyttöä noille 130-millisille, niin ota talteen ja laita jotkut normikammet tilalle. Saan kyllä lyhenneltyä toiset tarpeen mukaan.

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Tallin tyhjennysmyynti

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

tm kirjoitti:

Kammet: jos sulla on käyttöä noille 130-millisille, niin ota talteen ja laita jotkut normikammet tilalle. Saan kyllä lyhenneltyä toiset tarpeen mukaan.

Käyttöä niille kyllä on, yhdet 170 milliset olisi, tai sitten 152 mm Spectrat.
Nokialle tarkoitus tulla la 6.8. Ilmoitan jos tulee mutkia matkaan.


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Tallin tyhjennysmyynti

Viesti Kirjoittaja tm »

Jarcco kirjoitti:

Käyttöä niille kyllä on, yhdet 170 milliset olisi, tai sitten 152 mm Spectrat.
Nokialle tarkoitus tulla la 6.8. Ilmoitan jos tulee mutkia matkaan.

170 milliset käy, jos on joutavammat.

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Tallin tyhjennysmyynti

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

tm kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Käyttöä niille kyllä on, yhdet 170 milliset olisi, tai sitten 152 mm Spectrat.
Nokialle tarkoitus tulla la 6.8. Ilmoitan jos tulee mutkia matkaan.

170 milliset käy, jos on joutavammat.

Ne mun 170:set on vähän huonot sikäli etteivät käy lyhennettäväksi, ei riitä materiaali. Mutta kyllä ne voin laittaa kiinni jos haluat? Laitoin nuo vähän paremmat Suntourin kammet (kuvassa) kiinni, ennen kuin huomasin että nekin ovat 152:set :roll: Käviskö ne? Pystyy ehkä lyhentämäänkin. Niitatut rattaat tosin.
Penkki on kans vaihdettu.

Mitähän tavaraa on tulossa Nokialle myyntiin? Mulla olisi tarvetta uudelle penkin pehmusteelle, ja 28" etuhaarukalle jarrutapeilla.

Liitteet
WP_20160803_21_40_13_Pro.png
WP_20160803_21_39_02_Pro.png

Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Tallin tyhjennysmyynti

Viesti Kirjoittaja tm »

Jarcco kirjoitti:

...Ne mun 170:set on vähän huonot sikäli etteivät käy lyhennettäväksi, ei riitä materiaali. Mutta kyllä ne voin laittaa kiinni jos haluat? Laitoin nuo vähän paremmat Suntourin kammet (kuvassa) kiinni, ennen kuin huomasin että nekin ovat 152:set :roll: Käviskö ne? Pystyy ehkä lyhentämäänkin. Niitatut rattaat tosin.
Penkki on kans vaihdettu...

Kyllä nuo jo kiinni laittamasi kammet käy vallan mainiosti, ei tarvitse vaihtaa.
Koetan muistaa varata käteistä matkaan. Lauantaita odotellen...

Vastaa Viestiin