Penkkitilaus Velodreamerilta

Nojapyörien kauppapaikka.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13802
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Kuva
Kahta kokoa on saatavilla jos ymmärsin oikein P1 87cm pitkä ja P3 98cm pitkä. Pistäkääs strategiset mittanne, eli tarvitsemanne penkin koko tähän näkyville, ni pääsee tekemään.
Ristillisesti jaettuna riittäs kaikille jotain, jotka on inahtanu :mrgreen:
Viljami 2 Jooseha 1 Terppa 2 Pastori 2 PW 1 Reippailija 1 Härski 1

Kävin mittaamassa pihalla edellisestä puolanpenkistä referenssimitan. Nämä Aleksein mitat ovat penkin pintaa pitkin mitattuja mittoja ja tuo suurin koko on kolme senttiä suurempi kuin puolan pojan suurin. Jos olisin tiennyt, olisin kokeeksi yhden ottanut. :? Ei taida olla kenellekään tulossa suurinta mallia, jotta pääsisin sovittaamaan. Minun selkäni kun on tuon suurimman puolan penkinkin mielestä liian pitkä. Ei taida olla, joten en kai saa tätä tietoa vielä tässä tilauksessa. :(

Paha mitata tuota penkin suoran osan mittaa, joka on se tärkein mitta sen suhteen, mahtuuko myös hengittämään, vai onko kenties klappia hartiatukeen. Minä olen nyt kymmenisen vuotta ajanut nojapyörällä hengittämättä. Uusi puolan penkki vähän helpotti ja sain ilmaa hiukan toiseen keuhkoon, mutta ensimmäisen polven puolen penkillä piti ajaa hengittämättä. :oops:

Noihin penkkeihin ja penkkiken kuviin pitäisi merkitä lapaluun paikat, tai mittakuvaan vähintään taitosten keskilinjat, niin jotenkin pystyisi noita todellisia istujan kokoja arvioimaan. Sivukuva penkin taitoksista olisi kai mahdollista saada pyytämällä.:?

Itse jos penkin suunnittelisin, niin hartiamutka olisi selvästi jyrkempi ja ylempänä ja säätö istujan mukaan tehtäisiin istuinosan korkeutta säätämällä. Jotenkin hassuja jäänteitä nämä penkit tuossa mielessä. Istuinosanhan ei tarvitse olla kiinni selkänojassa, kunhan on oikeassa paikassa. Ei haittaisi, vaikka istuinosa olisi erillinen, kunhan hartiatuki olisi tukeva ja kunnolla kiinni selkänojassa. Pastorin Kostossa tällaisen penkkiratkaisun toteuttaminen olisi helppo.

Ymmärrän kyllä, että erillisenä takatukien varassa seisovaa penkkiä ei voi tehdä kahdesta osasta. Siksi kokoja pitää olla useita. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että penkkien nojakulmat ovat vuosi vuodelta pienentyneet ja samalla pitäisi hartiamutkan jyrketä. Näin ei kuitenkaan ole käynyt; ehkä siitä syystä, että loiva hartiamutka mahdollistaa siedettävästi käyttää myös väärän kokoista penkkiä. :(

Kovin loivalta näissäkin näyttää hartiamutka ja sijaitsee alhaalla. Ei taida selkäpituus olla puolalaista suurempi. :(
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Kuva
Kahta kokoa on saatavilla jos ymmärsin oikein P1 87cm pitkä ja P3 98cm pitkä. Pistäkääs strategiset mittanne, eli tarvitsemanne penkin koko tähän näkyville, ni pääsee tekemään.
Ristillisesti jaettuna riittäs kaikille jotain, jotka on inahtanu :mrgreen:
Viljami 2 Jooseha 1 Terppa 2 Pastori 2 PW 1 Reippailija 1 Härski 1

Kävin mittaamassa pihalla edellisestä puolanpenkistä referenssimitan. Nämä Aleksein mitat ovat penkin pintaa pitkin mitattuja mittoja ja tuo suurin koko on kolme senttiä suurempi kuin puolan pojan suurin. Jos olisin tiennyt, olisin kokeeksi yhden ottanut. :? Ei taida olla kenellekään tulossa suurinta mallia, jotta pääsisin sovittaamaan. Minun selkäni kun on tuon suurimman puolan penkinkin mielestä liian pitkä. Ei taida olla, joten en kai saa tätä tietoa vielä tässä tilauksessa. :(

Paha mitata tuota penkin suoran osan mittaa, joka on se tärkein mitta sen suhteen, mahtuuko myös hengittämään, vai onko kenties klappia hartiatukeen. Minä olen nyt kymmenisen vuotta ajanut nojapyörällä hengittämättä. Uusi puolan penkki vähän helpotti ja sain ilmaa hiukan toiseen keuhkoon, mutta ensimmäisen polven puolen penkillä piti ajaa hengittämättä. :oops:

Noihin penkkeihin ja penkkiken kuviin pitäisi merkitä lapaluun paikat, tai mittakuvaan vähintään taitosten keskilinjat, niin jotenkin pystyisi noita todellisia istujan kokoja arvioimaan. Sivukuva penkin taitoksista olisi kai mahdollista saada pyytämällä.:?

Itse jos penkin suunnittelisin, niin hartiamutka olisi selvästi jyrkempi ja ylempänä ja säätö istujan mukaan tehtäisiin istuinosan korkeutta säätämällä. Jotenkin hassuja jäänteitä nämä penkit tuossa mielessä. Istuinosanhan ei tarvitse olla kiinni selkänojassa, kunhan on oikeassa paikassa. Ei haittaisi, vaikka istuinosa olisi erillinen, kunhan hartiatuki olisi tukeva ja kunnolla kiinni selkänojassa. Pastorin Kostossa tällaisen penkkiratkaisun toteuttaminen olisi helppo.

Ymmärrän kyllä, että erillisenä takatukien varassa seisovaa penkkiä ei voi tehdä kahdesta osasta. Siksi kokoja pitää olla useita. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että penkkien nojakulmat ovat vuosi vuodelta pienentyneet ja samalla pitäisi hartiamutkan jyrketä. Näin ei kuitenkaan ole käynyt; ehkä siitä syystä, että loiva hartiamutka mahdollistaa siedettävästi käyttää myös väärän kokoista penkkiä. :(

Kovin loivalta näissäkin näyttää hartiamutka ja sijaitsee alhaalla. Ei taida selkäpituus olla puolalaista suurempi. :(
Kuva

Suositetut kuskin pituudet pienemmälle koolle = 160-173cm ja isommalle 175-190cm :roll: Kuvittelin itse tilaavani tuon isomman :? oletus ett suurin osa tilaukseen osallistujista myös :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13802
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Suositetut kuskin pituudet pienemmälle koolle = 160-173cm ja isommalle 175-190cm :roll: Kuvittelin itse tilaavani tuon isomman :? oletus ett suurin osa tilaukseen osallistujista myös :roll:

Öh, eikös tuossa ollut kolme kokoa. Ai, niinpäs olikin, ettei keskimmäistä ollutkaan tarjolla. OK. sitten asia on juuri kuten ajattelinkin: :?
Isompi ei taida olla isompi kuin puolanpoikien isompi, kun tuo mutka on (kuvan perusteella) noin kaukana yläreunasta. Selvästi kauempana kuin puolalaisessa. :|

Hyvä, että tulee noita isompia minulle sovitettavaksi. Tilaamaan sen tähän hätään ryhdy, kun pitäisi olla hieman pidempi selkäosa. :?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja PW »

Omia penkkejä mittailin, kolme Puolan penkkiä - eri kokoja ja malleja. Pisin oli päästä päähän 84cm ja pintaa pitkin 98cm. Oma vaneripenkki, melko suora muodoiltaan, koska makaava - oli jalkovälistä ylös hartioiden kohdille 80cm ja pintaa pitkin 84cm, kokonais pituus 100cm suoraan niskatukeen asti.
Miettiny myös, ett makaavassa asennossa penkki sais olla eri mallinen ku nää perinteiset. Istuin osassa ei tartteis olla jyrkkiä reunoja tai nyppylöitä edessä ja se vois olla aika loiva selkään nähden. Myös oon pohtinu tuota erillistä istuin osaa mutt kiinnitykseen joutuu sitt satsamaan ehkä enempi :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13802
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Miettiny myös, ett makaavassa asennossa penkki sais olla eri mallinen ku nää perinteiset. Istuin osassa ei tartteis olla jyrkkiä reunoja tai nyppylöitä edessä ja se vois olla aika loiva selkään nähden. Myös oon pohtinu tuota erillistä istuin osaa mutt kiinnitykseen joutuu sitt satsamaan ehkä enempi :?

Kokeilepa kääntää penkki ylösalaisin, kun asennat makaavaan asentoon. Istuinosan kynnys katoaa ja hartiaosaan tulee lisää pitävyyttä. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

PW kirjoitti:

Suositetut kuskin pituudet pienemmälle koolle = 160-173cm ja isommalle 175-190cm :roll: Kuvittelin itse tilaavani tuon isomman :? oletus ett suurin osa tilaukseen osallistujista myös :roll:

Mulle ainaki ne isommat.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Penkki tilaus Velodreamerilta

Viesti Kirjoittaja PW »

PW kirjoitti:

Kuva
Kahta kokoa on saatavilla jos ymmärsin oikein P1 87cm pitkä ja P3 98cm pitkä. Pistäkääs strategiset mittanne, eli tarvitsemanne penkin koko tähän näkyville, ni pääsee tekemään.
Ristillisesti jaettuna riittäs kaikille jotain, jotka on inahtanu :mrgreen:
Viljami 2 Jooseha 1 Terppa 2 Pastori 2 PW 1 Reippailija 1 Härski 1

Penkki koot:
Viljami 2* iso
PW 1* iso
Reippailija varmaan myös iso
Härskille sama
Pastori ? tuleeko molemmat sulle itelles?
Terpalle riittääkö pienempi?
Jooselle riittääkö pienempi?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: THOR penkkitilaus

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Voisko administeri siirtää velodreamer ketjun erilleen tästä thor ketjusta, ni myöhemmin löytää helpommin. Kiitos.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13802
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Penkkitilaus Velodreamerilta

Viesti Kirjoittaja jori »

Laitoin tällaisen ketjun, jotta löytyy paremmin.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Penkkitilaus Velodreamerilta

Viesti Kirjoittaja terppa »

PW kirjoitti:
PW kirjoitti:

Kuva
Kahta kokoa on saatavilla jos ymmärsin oikein P1 87cm pitkä ja P3 98cm pitkä. Pistäkääs strategiset mittanne, eli tarvitsemanne penkin koko tähän näkyville, ni pääsee tekemään.
Ristillisesti jaettuna riittäs kaikille jotain, jotka on inahtanu :mrgreen:
Viljami 2 Jooseha 1 Terppa 2 Pastori 2 PW 1 Reippailija 1 Härski 1

Penkki koot:
Viljami 2* iso
PW 1* iso
Reippailija varmaan myös iso
Härskille sama
Pastori ? tuleeko molemmat sulle itelles?
Terpalle riittääkö pienempi?
Jooselle riittääkö pienempi?

Joo, mulle piisaa pienempi koko.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Penkkitilaus Velodreamerilta

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mä ottaisin Kristanin kanssa 3 kpl pitkiä penkkejä

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Penkkitilaus Velodreamerilta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulle molemmat pienii.

Pitää keskittyy muun perheen pyöriin sit seuraavaksi.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Penkki tilaus Velodreamerilta

Viesti Kirjoittaja jooseha »

PW kirjoitti:

Jooselle riittääkö pienempi?

Noista kahdesta pienempi p1.
P2 olisi paras, mutta jos ei saa, niin ei saa :(

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Penkki tilaus Velodreamerilta

Viesti Kirjoittaja PW »

PW kirjoitti:
PW kirjoitti:

Kuva
Kahta kokoa on saatavilla jos ymmärsin oikein P1 87cm pitkä ja P3 98cm pitkä. Pistäkääs strategiset mittanne, eli tarvitsemanne penkin koko tähän näkyville, ni pääsee tekemään.
Ristillisesti jaettuna riittäs kaikille jotain, jotka on inahtanu :mrgreen:
Viljami 2 Jooseha 1 Terppa 2 Pastori 2 PW 1 Reippailija 1 Härski 1

Penkki koot:
Viljami 2* iso
PW 1* iso
Reippailija 1* iso
Härskille sama
Pastori 2* pieni
Terpalle 2* pieni
Jooselle 1* pieni

Koot päivitetty.
Riku halus 3 penkkii, pitää kait tilata kolmas laatikko, muuten joutuu nipistään loputkin kakkospenkit pois?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Penkkitilaus Velodreamerilta

Viesti Kirjoittaja PW »

Tilasin 15 penkkiä, eiköhän pidetä tämä eka tilaus nyt tässä ja katsotaan miten menee ja mitä tulee jos ok ni tilataan lisää.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin