Bysmyyr kirjoitti:Ite tilasin tota samaa mitä ylempänä mainostettiin täältä. oon tykänny, on kapeat ja lehtien koot on sopivat. pystärissä 155 ja nojakissa 145
http://www.spacycles.co.uk/m2b0s109p192 ... Impact-Kid
Pystärin kammenlyhennykselle on paljon vähemmän perusteita. Esimerkiksi pystärin ilmanvastus kasvaa kammen lyhentyessä, nojapyörän pienenee. Nojapyörässä lyhyemmät kammet parantavat näkyvyyttä eteen ja antavat enemmän tilaa kantapäille väistää etypyörää, jonka voi käyttää hyväkseen laskemalla kampikeskiötä alemmas. Pystypyörässä lantion on mahdollista liikkua ja keventyä, jopa nousta, satulasta, jolloin polvikulma pienenee ja kammen lyhennystarve pienenee. Nojapyörässä selkänoja estää lantion liiketta. Kuskin yläkropan ja kampikeskiön etäisyyden muuttuminen on vähäisempää, joten polvikulma ei joustojen takia pienene lähsekään niin paljon. No, eihän oikean pyöräilijän kuuluisi polkea siten, että voima siirtää kuskia tai edes kuskin lonkkia, mutta todellisuus ei noudata tätä ihannetta, vaan polkupyörää aina enemmän tai vähemmän tallotaan polkimista kauniin pyörittämisen sijaan.
