M: Sähkönojapyörä CLWB BikeE + Crystalyte 400 W, 845 Wh, 1900€

Nojapyörien kauppapaikka.
Tehdastehdas
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Helmi 2013, 11:53
Paikkakunta: Vantaa

M: Sähkönojapyörä CLWB BikeE + Crystalyte 400 W, 845 Wh, 1900€

ViestiKirjoittaja Tehdastehdas » 14 Marras 2017, 16:52

DSC_0385-1280px.JPG

PIC_20171114_143058-1280.jpg

WhatsApp Image 2018-01-26 at 21.59.02.jpeg

Nojapyörä BikeE vuodelta 2002 + moottori Crystalyte 400W v. 2008 + akku Li-ion 48V x 17,6Ah = 845 Wh v. 2015
Käytännöllinen, ketterä ja nopea.
Vaatii liikennevakuutuksen: Sähköpyörä alle 1kW.
Huippunopeus tasaisella kaasu pohjassa polkien 40 km/h.
Ajomatka 60 km keskinopeudella 30 km/h hikoilematta.
Helppo lähteä liikkeelle myös ylämäessä, koska moottori ei vaadi polkemista toimiakseen.
Kaasupainike (portaaton) on ergonomisesti oikean peukalon alla.

Lyhyet 130 mm kammet. Ei sovellu pitkäjalkaisille: polvet osuvat ohjaustankoon, ja tarakka estää siirtämästä penkkiä taaksepäin. Ajajan maksimipituus ehkä noin 175 cm tarakan ollessa paikallaan. (On periaatteessa mahdollista rakentaa tarakka penkin runkoon teräksestä hitsaamalla.)

Ohjaustangossa on kännykkäteline, pulloteline ja lampputeline. Mukaan toinen samanlainen lampputeline toiseen polkupyörääsi.
Kirkas 900 lm lamppu zoomilla, 3 akkua (18650) ja 1-2 akun laturi/USB-varavirtalähde.
Kännykän kamera näkee telineestä esteittä eteenpäin, mutta ohjaustanko tärisee ajossa sen verran, ettei ajovideosta tule laadukasta. Tilapäisena apuna tärinään voi toki laskea etujousen paineen niin vähäiseksi, että se pehmentää tärinän pois, ja lisämassa pullotelineessä todennäköisesti auttaisi myös.
Paras paikka etukameralle olisi rungon etupuolelle ulottuvassa osassa akun kiinnityslevyä, jonka siihen tarkoituksella jätin tavaratelineen tms. kiinnittämistä varten.

Vaijerilukko Abus Millennio rungossa yltää esimerkiksi takapyörän läpi.

Käyttöjännite 48 V (virtakytkimen jälkeen) on johdotettu rungon sisälle GPS-varaspaikantimen sisäisen akun lataamista ajatellen.

Akussa on takavalo, varausnäyttö ja kantokahva. Paino 8 kg. Akun lukko/virtalukko on alapuolella etupäässä.
Latausliitin on akun päällä etupäässä. Pikalaturi 5 A, 250 W, LTX LT250-13M, jossa on äänekkäästi kohiseva jäähdytyspuhallin.

Täysjousitus, tosin etujousen liikevara on vain 40 mm, mikä riittää käärmeenpuremien estoon. Takajousitus on erittäin pehmeä ja pitkäiskuinen.
Pieni käsikäyttöinen pumppu kaasujousille. Takajousen painetta on säädettävä, jos kuorma muuttuu paljon. Pohjauskumin lisääminen on harkinnassa, jotta ilman kuormaa ajamiseen optimoitu jousipaine riittäisi myös kahden ostoskassin kanssa ilman että takajousi pohjaa.
Painojakauma 25/75 % etu/taka 60 kg ajajalla, eli puskee soralla helposti. Etujousituksen ohjausnivelten välys pahentaa taipumusta. Takajarru ja painonsiirtymä pelastavat tilanteessa.

Irrotettava perälaukku Givi Simply Monolock, 45 litraa muistaakseni. Tarakka on lämpökäsitelty lauta (en ole vielä löytänyt sopivaa alumiinilattaa, jolla laukun saisi alemmaksi, ettei kansi avattaessa osuisi selkänojaan).
PIC_20171114_145858-1280.jpg

Ethän nosta pyörää perälaukusta, koska siten rikoin alkuperäisen alumiinisen kiinnikkeen. Tein uuden paksummasta materiaalista, ja panin sen tarakan etupäähän kantamaan painoa, ei nostoa. Pyörää on tarkoitus nostella penkin istuinosan takareunasta ja ohjainkannattimesta.

Eturengas Michelin Diabolo 44-305 (16 x 1.75in).
Takarengas Michelin Country Jack 47-406 (20 x 1.75in).
Kumpaankin lisätty pistosuojanauha.
Uudet vararenkaat eteen ja taakse.

Moottorista kuuluu toisinaan vikinää takapyörän kierrosten tahdissa, aivan kuin laakeri olisi kuiva.


Harri K. Hiltunen
harri.k.hiltunen@gmail.com
+358-50-5250759 (Whatsapp)
Skype: live:harri.k.hiltunen

Palaa sivulle “Myydään, ostetaan ja vaihdetaan”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Vilijami ja 3 vierailijaa