MYYTY! -- Nazca Explorer --

Nojapyörien kauppapaikka.
TKorho
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 402
Liittynyt: 30 Touko 2009, 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hervanta

MYYTY! -- Nazca Explorer --

Viesti Kirjoittaja TKorho »

MYYTY
hyvä nojapyörä Nazca Explorer alaohjauksella.

20180512_151409.jpg
20180512_151409.jpg (321.93 KiB) Katsottu 6805 kertaa

Nazca on nojapyörien Crescent tai Volvo: hyvin tuotteistettu, nätti ja toimintavarma nojakki, jonka tuoteperhe on suunniteltu hyvin kaikille kuluttajille.
Explorer on edestä matalampi (edessä kiekko 20", takana 26") täysjousitettu rentoasentoinen yleisnojakki. Se sopii sekä työmatkaan, maantielenkkeihin tai retkeilyyn. Ja kyllä, myös kaupunkiin, vaikka kääntösäde on isohko, mutta usein olen pujotellut torit ja keskustan kävelykadut täynnä ihmisiä.

Pyörä on mainio! Minä pidän siitä, ja se on JUURI sitä mitä halusinkin ostaessani. Syy miksi olen myymässä, on keski-ikä, oma huono kuntoni ja se, että olen päättänyt sijoittaa sähköpyörään. Pyörässä ei ole mitään vikaa, ja se toimii minullekin: jos en saa myytyä, niin pidän sen ja olen onnellinen. Vaimo ei ehkä ole liian monesta pyörästä!

Mallin nykyinen vastine on Pioneer alaohjauksella (https://www.nazca-ligfietsen.nl/en/pioneer) tai Paseo, jossa on vähän parempi tekniikka (https://www.nazca-ligfietsen.nl/en/paseo). Tarkasti tuota mallia en enää ole myynnissä, ja Nazca sanoi että se johtuu siitä että Paseo otti sen roolin. Paseo on hieman hi-tekimpi, mutta Explorerin mekaniikka on ok, ei mikään failure. Nascalta saa vielä hyvin varaosia ja upgradeja.

Vastaavien nykyiset OVH:t (Nazcan sivujen dealer-osiosta:) Pioneer 2195€, Paseo 2695€ (https://www.nazca-ligfietsen.nl/en/downloads) Jostain saksalaiselta sivulta näin Exploreria 1990€ hintaan.
Vaikka Explorerini on jo iäkkäämpi, niin myyn sen hyvällä omallatunnolla hyväkuntoisena järkevään hintaan koska haluan hyvälle nojakille hyvän Nojapyöräfoorumin kodin. Kuvat ovat tuoreita, tältä päivältä.

Olen pyöräillyt tuolla rajallisesti, arvioiden alle 2000km, varmasti alle 3Mm. Pyöräilyaikaani ovat vieneet prätkäily, maastopyörä, rullalautailu, ja laiskuus... Pyörää on säilytetty aina katoksessa, ja talvisin kuivassa lukitussa tilassa.
Pyörä on hyvässä kunnossa, KAIKKI TOIMII niinkuin pitää, eikä mitään tunnettuja heikkouksia ole. Pyörä on nätissä kunnossa, vaikka käytön jälkiä on, vähäisesti. Mitään merkittävää damagea ei ole, yhdessä kohdassa ohjaustankoa näkyvät kaatumisen jäljet. Pyörä on hyvä, kunniasanalla ja nojapyöräfoorumin jäsenen takuulla.

Tietoja:

  • Alaohjaus, Nazcan default kahvanpäävaihtajilla. Toimivat oikein hyvin, vaikka vivuissa ei ole sisäänrakennettua porrastusta. Tiedustelin kiertovalitsimia, mutta Nazcan mukaan tämä on ainoa vaihtoehto, muuten alaohjauksella ohjaisi itsensä ojaan! Työntötangon ohjauslaakerissa on pieni klappi, se on sama alkuperäinen laakerin toleranssi jonka mainitsen postauksissa, sen tuntee, se ei muuta ohjausta.

  • Vaihteet: SRAM DualDrive II, eli navassa SRAM 3x napavaihteet, ja sen lisäksi Shimano Alivio 8x lehtivaihteet. Edessä ei ole vaihteita, vain yksi ratas. Jotkut ovat laittaneet eteenkin vaihteet, jolloin vaihteita saa lisääkin. Tässä sitä ei kuitenkaan tarvitse.

  • Avid BB5 levyjarrut. Vaikka eivät ole 200mm hydraulijarrut, niin noilla saa pyörän perimään (suoraan jaloille) jos tarvitsee paniikkipysähtyä. Jarrut pitää kiristää, niissä on talven jäljiltä löysää. Jarrupalat ja jarrutus kunnossa.

  • Takaiskari: DNM DV-22, hydraulic damping, replaceable steel spring. Preload. Tähän saa (nykyään) Nascalta ilmajousen, jos haluaa. Kyselin sitä aikanaan, mutta silloin sellaista ei ollut 165mm pituisena.

  • Edessä Spinnerin 20" joustohaarukka preload säädöllä. En löydä alkuperäisiä speksejä, mutta ilmeisesti tämä: http://www.spinner-usa.com/products.php ... c_parent=5

  • Medium-kokoinen penkki (arviolta hyvä noin 160-180cm kuskille). Itse olen 170cm, ja penkki on niin hyvä ettei sitä noteeraa. Nazca Comfort pehmuste, se vähän paksumpi, mutta on mielestäni juuri hyvä. Ei ole kertaakaan tullut mieleen että tarvitsisin Sport-pehmustetta. Penkkejä saa Nazcalta tilattua muita kokoja.

  • Etuputkea on mahdollista säätää, joten itse pyörälle ei ole Nazcalla mitään kokorajoituksia. Tällä hetkellä kammet on minulle säädetty, joten >180cm koeajajalla voisi olla polvet aika koukussa. Annan mukaan ylimääräistä ketjua, joten etuputken säätö onnistuu kumpaankin suuntaan. Ja autan toki säädössä ja mahdollisessa koeajossa jos tarvis!

  • Pyörä on aika alkuperäisessä, speksien mukaisessa kunnossa, mutta lisänä on: seisontajalka, tarakka (toki), Nazcalta tilattu niskatuki (alumiini+pehmuste), LED lamppu ohjaustankoon, tarakalle on laitettu erillinen kori, ja eturengas on vaihdettu Schwalbe 47mm leveään Marathoniin. Alkuperäinen eturengas kului epätasaisesti huonon puhkeamiskorjauksen jälkeen.

  • Polkimet vaihdettu Shimanon SPD kombi-polkimiin: itse tykkään pyörittää nojakilla aina lukkokengillä, mutta flättipuolella onnistuu kyllä tavallisellakin kengällä. Voin antaa tuohon muoviset peruspolkimet, mutta et sinä niitä halua.

  • Renkaissa on hyvin kulutuspintaa ja ovat kestävässä kunnossa. Marathon Plus mallia, eivät puhkeile. (Ainoa puhkeaminen tapahtui noin nyrkin kokoiseen kiveen ajettaessa snake-bitenä.) Olen kyllä ajellut soralla, hiekkateillä ja poluillakin. Mukaan saa sisäkumeja, sekä etu- että takapyörään. En nyt muista mitä niitä on varastossa, mutta varmaankin ainakin yksi molempia.

  • Tarakan sivuille saa loistavasti tavaraa kiinni. Tuossa ei ole ns. low hangereita takahaarukan sivuille, mutta noihinkin rautoihin olen saanut teltan, makuupussin, makuualustan ja kanoottipussin - ja tarakalle loput! Pyörä on mukava asentoinen ja ei hierrä, joten tuolla ajaa maallikkokin 70-150km päivätaipaleen kylmiltään. Polkemallahan se matka pitää tehdä, niinkuin kaikissa polkupyörissä, ei nojakeissa kuitenkaan nukuta!

  • Tarakkakori on periaatteessa vain kaupasta ostettu vaatekori, ja nippusiteillä kiinni, mutta loistava keksintö arkikäytössä! Sinne heittää repun tai vaikka päälitakin, eikä tarvitse kuminauhojen kanssa pelailla.

  • Mukaan toki kuvissa näkyvä runkoon kiinnitetty pumppu, ja sen lisäksi vakiokiinnityksiin saa juomapulloja tai muita työkaluja. Mukaan myös kuvissa maassa oleva n.2m pitkä paksu vaijerilukko.

Jotta pyörä ei jäisi tuntemattomaksi outoudeksi, niin tässä ketju jossa olen täällä Nojapyöräfoorumilla ruotinut pyörää.
http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... orer#p8838
Muitakin postauksiani foorumilta voi löytyä. Valokuvat saatavana myös täystarkkuisina.

Hintapyyntö: 849€
Nojapyöräfoorumilaiselle voidaan keskustella hinnasta.
Voin tuoda pyörän Tampereen alueelle, sitä kauemmas pitää katsoa vaihtoehtoja.

Tommi, puh: 040 7092 717 tai vastaa foorumin kautta

Liitteet
20180512_151608.jpg
20180512_151608.jpg (285.94 KiB) Katsottu 6805 kertaa
20180512_151541.jpg
20180512_151541.jpg (273.34 KiB) Katsottu 6805 kertaa
20180512_151510.jpg
20180512_151510.jpg (310.24 KiB) Katsottu 6805 kertaa
20180512_151444.jpg
20180512_151444.jpg (342.19 KiB) Katsottu 6805 kertaa
20180512_151427.jpg
Viimeksi muokannut TKorho, 24 Touko 2018, 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TKorho
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 402
Liittynyt: 30 Touko 2009, 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hervanta

Re: Myydään: Nazca Explorer

Viesti Kirjoittaja TKorho »

Myyty.

Nyyh, oli hieno pyörä! Laatu, fiilis ja toiminta oli Nazcassa kohdallaan! Nojapyöräily on hieno juttu! Oma kuntoni vain ohjasi muualle.
Tiistai oli viimeinen päivä kun nuoret naiset ihastelivat, tai edes noteerasivat, minua pyöräilemässä!
Kiitos Nazcalle kaikesta.

Pyörä matkasi Ouluun. Matkahuolto, 43€

Resized_20180523_105139.jpeg
Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: MYYTY! -- Nazca Explorer --

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Mukavaa että saatiin yksi harrastaja lisää Ouluun.

Jouni

Vastaa Viestiin