Alenax Transbar Power TRB1000

Nojapyörien kauppapaikka.
texwiller
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Huhti 2009, 21:22

Alenax Transbar Power TRB1000

Viesti Kirjoittaja texwiller »

myydään tehdasuusi Alenax TRB 1000 "pystypyörä". Tuotu Usa´sta Rochesterista kontissa, aikeena rakentaa siitä nojapyörä sen erikoislaatuisen tekniikkansa vuoksi.
Toistaiseksi kaikki edelleen koossa - täysin ajamaton - pakasta vedetty. katso kuvat osoitteessa http://alenax.blogspot.com/2008/12/alenax-trb1000.html. Pyörän tarkemmat tiedot samalla sivulla - kuvat suuremmaksi klikattavina. Myydään omien projektien määrän minimoimiseksi sydän verta tihkuen. Hintapyyntö 500 euroa. Pyörä Forssassa.
tiiksjarvi@gmail.com

Alenax transbarpower TRB1000 bike for sale. Use as it or build a recumbent. unique technical idea suitable recumbent. Rear wheel drive both sides .. pedal movement for and back - not rotating. makes a good balance as well as pedals easy to build in the frame. See link to see the pictures. If interested, make a contact tiiksjarvi@gmail.com

Paavo
Viestit: 92
Liittynyt: 19 Marras 2007, 16:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alenax Transbar Power TRB1000

Viesti Kirjoittaja Paavo »

Samaisen myynti-ilmoituksen välitin tänne jo aiemminkin. Kuten olen texwillerin kanssa viestitellyt, tämä on niin erikoislaatuinen pala pyöräilyn historiaa, että ainakin minä olen helpottunut pyörän säilymisestä alkuperäiskunnossa! 80-luvun hämärissä joku investoi miljoonia tähän tekniikkaan ja uskoi perinteisen keskiön jäävän historiaan. Toisin kävi, keksinnöstä tuli kaupallinen floppi. Tässä lisätietoa:
http://sonic.net/~ckelly/Seekay/weird_bike_stuff.htm

Vaan enpä ole itse moisella ajanut. Perinteinen pystypyörä on saavuttanut niin vahvan aseman, että kaikki yritykset sen parantelemiseksi tuomitaan heti vähintäänkin naurettaviksi. Kumma juttu, että nojapyörääkin ihmetellään: paljon kummallisempaahan se on istua tapin päässä.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Alenax Transbar Power TRB1000

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Paavo kirjoitti:

Vaan enpä ole itse moisella ajanut. Perinteinen pystypyörä on saavuttanut niin vahvan aseman, että kaikki yritykset sen parantelemiseksi tuomitaan heti vähintäänkin naurettaviksi.

Vai pidetäänkö kaikkia parannuksia niin itsestään selvyyksinä että unohtuu minkälaisia pystypyörät oli 100vuotta, 50vuotta, ja 20vuotta sitten?

Paavo kirjoitti:

Kumma juttu, että nojapyörääkin ihmetellään: paljon kummallisempaahan se on istua tapin päässä.

No suomen tiestöä on vasta 30v sitten alettu rakentaan siihen kuntoon, että osalla sitä voi osan aikaa vuodesta ajaa nojapyörällä. Lisäksi yhtään yritystä koko kansan nojapyöräistämiseksi en muista nähneeni, eli ihmettely tulee jatkumaan.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin