Liitekuvan koko?

Kerro mielipiteesi sivustosta.

Valvojat: Pastori, lowrides, Henkka

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1086
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Liitekuvan koko?

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Mikähän on liitekuvan koko xx * yy pikseliä? Lisäsin kuvan linkkivinkit-osioon ja huomasin kohtalaisen pienen kuvan asettuvan vieritettävään kehykseen. En löytänyt ohjeista määritelmää, joten kysyn enkä ala kokeilemaan...

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Liitekuvan koko?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Tämä vaikuttaa selkeältä foorumisoftapulmalta.

Sanoisin niin että kannattaa suosia keskustelun palstaan kätevästi meneviä kuvia. Hyvä nyrkkisääntö on vaikkapa se että kuvan pitkä sivu olisi sen 600px.

Tässä esimerkki 600px leveästä vaakakuvasta. Tiedostoa klikkaamallahan sen saa kokonaan näkyviin. 600px leveästä jo näkyy hyvin, muttei se ole kohtuuttoman kokoinen.

python_drive-2.jpg
python_drive-2.jpg (181.75 KiB) Katsottu 3695 kertaa
marjula
Viestit: 13
Liittynyt: 21 Helmi 2012, 20:48
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Liitekuvan koko?

Viesti Kirjoittaja marjula »

Mulla ei oo niin köppäästä kameraa, että saisin niin pieniä kuvia mitkä sivusto hyväksyy...photoshoppailu ei innosta...luulis 2,5 megapikseliä tuottavan riittävän piänen kuvan, mutta ei...VÄHÄN EDES KOKOA LISÄÄ PLIIS!

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Liitekuvan koko?

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

marjula kirjoitti:

Mulla ei oo niin köppäästä kameraa, että saisin niin pieniä kuvia mitkä sivusto hyväksyy...photoshoppailu ei innosta...luulis 2,5 megapikseliä tuottavan riittävän piänen kuvan, mutta ei...VÄHÄN EDES KOKOA LISÄÄ PLIIS!

Ei tarvitse photo shoppailla..
ihan paintti riittää, ellei ole muuta soveliasta sovellusta.

Paintilla kuva auki, windows seiskassa "työkalut" lehdellä on kuvake "muuta kokoa" siitä muuttaa prosentteina "Vaaka" ja "Pysty" arvoja vaikka 50% jolloin kuva pienenee puolella.
sitten vain tallentaa nimellä ja liittää foorumille jos ei tahdo alkuperäistä pienentää...
menee n15 sekunttia.

aiemmissa winukoissa samalla kaavalla...

kuva koon kasvattaminen toisi mokkulaväelle pienillä ruuduilla surffaavile harmaita hiuksia sekä kasvattaisi tilantarvetta...
mutta ylläpitö kertonee omankantansa jos katsoo aiheelliseksi..

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Liitekuvan koko?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kuvat voisi laittaa jonnekin ilmaiseen webigalleriaan ja linkittää sieltä sivustolle. Ei tarvi tehdä mitään kuvakoon muutoksia itse - kun ne saa palvelimen tekeminä kätsysti.

Ekaksi noita palveluita tulee mieleen seuraavia:
http://www.kuvat.fi/
https://picasaweb.google.com/
http://www.flickr.com/

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Liitekuvan koko?

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Itse käytään 800 pikseliä kuvan leveytenä. On tosi helppoa Picasan kuvista, avaa galleriasta kuvan uuteen välilehteen ja modaa sen osoitteen jossa on ".../s640/..." muotoon ".../s800/...". Sama näyttää olevan muillakin kuvapalveluilla.

Mutta jos käyttää muuta kuin foorumin liitteitä kuvina niin kannattaa asennoitua niin ettei tuhoa sitten palvelusta kuvia, tai muuta käyttöoikeuksia suljetummaksi. Jos on tarvetta niin tekee palveluun sitten uuden albumin johon tiukemmat ehdot.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Liitekuvan koko?

Viesti Kirjoittaja jori »

Hopea kirjoitti:

Mikähän on liitekuvan koko xx * yy pikseliä? Lisäsin kuvan linkkivinkit-osioon ja huomasin kohtalaisen pienen kuvan asettuvan vieritettävään kehykseen. En löytänyt ohjeista määritelmää, joten kysyn enkä ala kokeilemaan...

Minä olen käsittänyt, että maksimissaan kuvakoko voi tällä foorumilla olla 1200 x 1200 pikseliä. Vierityskehyksistä en tiedä, enkä ymmärrä, mikä ne saa välillä ilmestymään ja välillä ei. :shock:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
GodTdd
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 12 Touko 2009, 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Liitekuvan koko?

Viesti Kirjoittaja GodTdd »

Itse näin mobiili laitteiden sekakäyttäjänä pidän isoja liikkuvia huonona. Pidänkin parempana vaihtoehtona linkittää isoja kuvia jonkin palvelun taakse, josta niitä halutessaan voi katsoa.

Se mikä on iso kuva on suoraan suhteessa siihen kuinka nopea netti on käytössä.

Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5

Vastaa Viestiin