Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Kerro mielipiteesi sivustosta.

Valvojat: Pastori, lowrides, Henkka

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Mä yritän jossakin välissä itse vetää yhteen noi mun puuhastelusäikeiden turinat. Samalla pitää vähän pohtia mitä tälle Picasa:n poistumiselle ja Google Photos -linkkaukselle pitää tehdä etteivät katoile bittiavaruuteen...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vilijami kirjoitti:

Saako tuota DIY-ketjua lukittua ensimmäiseksi viestiksi? Tai vaikka siihen tiedotteet kenttään?
Tarkoitus olisi, mutta en osaa. :oops:
Eihän tuolla kiire ole. Kestää aikansa, että saan sen kyhättyä. Ehkä Pastori sitten auttaa, tai joku muu, joka osaa ja jolla on siihen lisenssi.

:D Jori! Taas muokkasit etkä lainannut :lol:
Nämä jää onneksi tuonne valvojien hallintapaneliin näkyville :wink:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Saako tuota DIY-ketjua lukittua ensimmäiseksi viestiksi? Tai vaikka siihen tiedotteet kenttään?
Tarkoitus olisi, mutta en osaa. :oops:
Eihän tuolla kiire ole. Kestää aikansa, että saan sen kyhättyä. Ehkä Pastori sitten auttaa, tai joku muu, joka osaa ja jolla on siihen lisenssi.

:D Jori! Taas muokkasit etkä lainannut :lol:
Nämä jää onneksi tuonne valvojien hallintapaneliin näkyville :wink:

Joo, muutin värin omassa osuudessani. Taidan olla liian kohelo tähän moden hommaan. :oops:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Vilijami kirjoitti:

Saako tuota DIY-ketjua lukittua ensimmäiseksi viestiksi? Tai vaikka siihen tiedotteet kenttään?
Tarkoitus olisi, mutta en osaa. :oops:

kohelo mode Jori kirjoitti:

Eihän tuolla kiire ole. Kestää aikansa, että saan sen kyhättyä. Ehkä Pastori sitten auttaa, tai joku muu, joka osaa ja jolla on siihen lisenssi.
Terveisin kohelo mode Jori
:oops:

No ni. Nyt se ketju on siellä lukittuna ja päällimmäisenä ikuisesti - tai siis toistaiseksi. Eli moderoivat henkilöt saavat lisätä siihen linkkei ja sisältöä - eritoten kohelo mode Jori.

KPS
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Maalis 2012, 07:46
Paikkakunta: Tampere, 3.7.2012 alkaen Södertälje, Ruotsi

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja KPS »

Minua ärsyttää eniten tällä sivustolla kadonneet kuvat. Kun jostain löytää jotain tarpeellista/kiinnostavaa,niin asiaa selventävät kuvat ovat kadonneet bittiavaruuteen. Tuleeko tästä samanlainen viritelmä vai laitetaanko tässä kuvat siten ne pysyvät paikoilaan hamaan maailmanloppuun saakka. Nyt olisi hyvä mahdollisuus korjata tämä pikku ongelma.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Taitaa vika olla internetissä ja sitä käyttävissä ihmisissä.
-Kuvapalvelimet vaihtavat kuvien osoitteita
-Kotisivuja lakkaa olemasta
-Kotisivuja siirrellään eri osoitteisiin
-Muilta foormueilta linkitettyjen kuvien foorumit vaihtavat palvelimia.
-Meidän foorumi vaihtaa paikkaa tai tulee joku muu päivitys joka hukkaa osan vanhoista tiedostoista

Toivottavasti Joku ottaa noista uusien aloitusviestien kuvista varmuuskopiot ja liittää ne viesteihin takaisin jos ulkopuolisille sivuille johtavat linkit lakkaa toimimasta tai jos foorumin palvelin jostakin syystä hukkaa sinne ladatutu kuvat tai niiden osoitteet.

Munkin rakenteluketjuista varmaan puuttuu paljon kuvia, mutta ne sentään löytää allekirjoituksen osoitteesta.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja PW »

Jos kuvan kopioi omalta koneelta viestiin, voiko se silti hävitä?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Jos kuvan kopioi omalta koneelta viestiin, voiko se silti hävitä?

Voi, mutta tuolla konstilla se on kuitenkin ilmeisesti samassa paikassa kuin muukin foorumisisältö. Vai onko noille foorumin liitetiedostoille joku eri palvelin?

Eikä nuo meille hävinneennä näyttäytyvät kuvat todellisuudessa ole mihinkään hävinneet, niiden osoitteet on vain vaihtunut ;)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Mä olisin kyllä vahvasti sitä mieltä, että nyt ollaan väärillä välineillä korjaamassa ongelmia. Saadaan parannettua tilannetta vähän, mutta foorumit on tehty keskusteluun, ja wiki on oikeampi väline dokumentoida pysyvästi.
Onhan se eri väline, vähän joutuu opettelemaan, mutta se on kuitenkin tehty siihen. Tietysti polttopuita voi pilkkoa ruuvimeisselillä ja vasaralla, mutta mä suosittelisin kirvestä.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja jori »

tavasti kirjoitti:

Mä olisin kyllä vahvasti sitä mieltä, että nyt ollaan väärillä välineillä korjaamassa ongelmia. Saadaan parannettua tilannetta vähän, mutta foorumit on tehty keskusteluun, ja wiki on oikeampi väline dokumentoida pysyvästi.
Onhan se eri väline, vähän joutuu opettelemaan, mutta se on kuitenkin tehty siihen. Tietysti polttopuita voi pilkkoa ruuvimeisselillä ja vasaralla, mutta mä suosittelisin kirvestä.

Olen noita aloitusviestejä nyt muutaman tänne tehnyt, eikä se kovin vaikeaa ole ollut. Kysehän on vain kuvien linkittämisestä myös ensimmäiseen viestiin ja linkin per sivu lisäämisestä. Wikin tekeminen vaatii huomattavasti enemmän toimittamista, kun teksti pitää sinne kirjoittaa tai muuten toimittaa foorumilta ja omasta päästä. Pelkän linkkilistan lisääminen wikiin ei lisää pysyvyyttä yhtään. Voihan kuitenkin olla, että en vain osaa ja tuollaisen tekeminen onkin ihan helppoa. Ehkäpä näytät mallia. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja PW »

Joo ja eihän se oo wikistä pois jos joku haluu sitä täydentää.
Miusta tää on hyvä projekti kun meillä vielä on tuore ja innokas toimittaja :) foorumi selkiytyy, ehkä jatkossa ketjunalottaa voi itsekin täydentää ekaan viestiin, kuvia ja tekstiä rakentaisen edetessä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Rakenteluohjeiden editoiminen kopaktisti yhteen viestiin

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Pastori kirjoitti:

Uusi alue lisätty. Koska mä olen nyt ollut vähän ittekseni tän moderoinnin kanssa. Mustasudenkorento on vissiin ollu puntilla tai jossain.

Tehdään niin että se uusi alue näkyy - mutta viestejä editoivat vain moderaattorit.

Kokeillaas nyt semmoista myös - tästä ei oo ny t neuvoteltu kenenkään kanssa = joten mä voin saada turpaan tästä. Mutta mä annan nyt Jorille ja Jukalle moderointioikkarit. Te ootte kuiteskin aktiivisia muutenkin ja osaatte toimia tätä asiaa edistäen.

Etkös ookkin Teppo samaa mieltä.

Joops, mä oon "vähän" laimin lyönyt vierailujani ja moderointeja satunnaisista tekosyistä johtuen...
vähän luottanut siihen että tulee privaa jos jotain kamalaa on tapahtumassa :D

ps, sen verran puntteillut että marraskuussa sain vihdoin ja viimein 140kg penkistä 8)
pss, eikä ollut nojakin penkki :lol:

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Näyttää olevan lista vielä tyhjänä eli ei ole esimerkkejä miten muokata omia ketjuja vai olikos tämä sellainen kuollut idea :roll:

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja ajou »

nojakki.wikispaces.com alusta suljetaan eikä siihen pääse käsiksi enää heinäkuun lopun jälkeen. Pitäiskö matsku pelastaa jonnekin, jotta se jäis editoitavaan muotoon, vai annetaanko olla vaan. Minä sitä olen viimeksi päivittänyt noin vuosi sitten.

Lue lisää
http://blog.wikispaces.com/

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Rakenteluketjujen tiivistelmät aloitusviesteihin

Viesti Kirjoittaja jori »

ajou kirjoitti:

nojakki.wikispaces.com alusta suljetaan eikä siihen pääse käsiksi enää heinäkuun lopun jälkeen. Pitäiskö matsku pelastaa jonnekin, jotta se jäis editoitavaan muotoon, vai annetaanko olla vaan. Minä sitä olen viimeksi päivittänyt noin vuosi sitten.

Lue lisää
http://blog.wikispaces.com/

Onhan siellä rakentelun perustietoa runsaasti. Osaisiko joku sen sieltä ajaa johonkin backuppiin jotta sen voi myöhemmin johonkin helpommin perustaa uudelleen.

Voihan nuo tuolta tietenkin yksittäinkin taltioida, mutta luulisi paremmankin keinon löytyvän.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin