Re: Kummallisuuksia netistä
Vain mielikuvitus on rajana noissa sähkökulkineissa. Pitäisikö huolestua, kuka sitä enää viitsii pyörää polkea?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Vain mielikuvitus on rajana noissa sähkökulkineissa. Pitäisikö huolestua, kuka sitä enää viitsii pyörää polkea?
Tässä mainio pyörä pikkusiirtymiin. Spedellä oli joskus tällainen, joka kääntyi kallistamalla ja oli melko vaikea ajaa. Tämä näyttää hauskalta ja helpolta. Tuon toiminta perustuu siihen, että paino on lähes kokonaan takapyörällä ja etupyörä on vain tukena ja ohjausta varten. siksi siinä ei välttämättä tarvitse edes jarruja, eikä niistä sitä paitsi paljon hyötyä olisikaan. Jos tuolla ajelisi kovemmin, pitäisi etupyörä taittaa kauemmas eteen, jotta jarruttaminen olisi mahdollista. Miksikäs ei. JOKU varmaan sen tekee.
Huomasitko että videolla pyörästä on ainakin kaksi erilaista versiota?
Kahvilaan kantaa tällaista väliakselilla olevaa versiota
Jukka
Ilmiselvä ongelma saada riittävän suuri eturatas ja kääntyvä pyörä noin lähekkäin. istuinputken yläpäähän nivelöity alhaalta eteen taittuva malli olisi tuossakin mielessä parempi. Sen ainoa ongelma on, ettei siitä saa täysin symmetristä, sillä ohjauksen täytyy ohittaa satulatolppa. Sehän onnistuu vaikkapa halkaisemalla satulatolppa tai laittamalla molemmat hieman eri puolelle sivuun keskitasosta.
Jotenkin näin.
Kas, ajattelin että ratkaisuehdotukseksi tulisi lyhyemmät kammet ja suurempi vispausnopeus
Jukka
Hieman OT, kun ei varsinaisesti ole kummallisuus netistä, mutta ... Pekingin kortteleista löytynyt nelipyörä:
http://www.tekniikkatalous.fi/innovaati ... le-6547148
Nyt sitten vaikka bambupyöriä tekemään, kun teipin lujuus on kohdallaan
Ranskatar on luopunut bambumbb:n ohjaustangosta ja keksinyt käsille parempaa tekemistä. Tuohon sopis panhuilu, pajupilli tai joku muu puupuhallin paremmin
PW kirjoitti:Ranskatar on luopunut bambumbb:n ohjaustangosta ja keksinyt käsille parempaa tekemistä. Tuohon sopis panhuilu, pajupilli tai joku muu puupuhallin paremmin
Mutta eikö vasket kuitenkin soisi paremmin? Trumpetti?
Pitäisiköhän opetella soittamaan trumpettia? Ehtisin ehkä oppia soittamaan sitä ennen kuin täytän 70. Kiinasta näkyisi saavan kohtuuhintaan kuudellakympillä trumpetteja... Mutta saakohan sieltä opettajia samaan hintaan? Skypellä? Netitse?
Eh?
Pääosin torvisoittimet ovat vahvistimia vain, vaikka osassa on ääntä muokkaavia osiakin. Äänen korkeutta ja voimakkuutta säädetään ja tuotetaan huulista keuhkoihin menevällä välillä. Bassotöräyttimien taajuuksille ei taida kukaan pystyä huulilla. Mutta olen aina mainostanut itseäni toisella sulkijalihaksella, varsinkin protskupatukan syötyä pyöräillessä, orgaanisella bassotuuballa soittajaksi
Duona esiintyminen on mahdollista yhdelle niin kauan kuin kaasua piisaa tai sävellyksen harvat bassonuotit mahdollistavat. Toki jos kinnerikoteloon tekee bassotorven ja teippaa hanurin kaasutiiviisti torven syöttöön... No tulisi biovessa pyörään ja tarvitsisi harvemmin pysähtyä Anteeksi ja antakee armoa, mutta eikö pyörän parkkeeraus tyhjennykselle pellon laitaan kierrättäisi lannoitetta ruoan lähteelle? Toki hepatiitti leviäisi tuolla toimintatavalla ja pintavedet jatkaisivat saastumista. I'll get my coat ja poistun takavasemmalle.
Viljamin linkittämässä teippijutskalehdessä oli myös juttu pikaisesti asennettavasta sähkövanteesta. Taannoin ihmettelimme pinnatonta pyöräkeksintöä, jolloin jori todisti ihanasti, että tuki- ja vetorullan edullisin paikka ei olisi suoraan vanteen maakosketuksen kohdalla, vaan hajautettuna esim. kello puoli viisi, puoli kahdeksan ja kaksitoista. Tällöin vanteen jousto alakaarella parantaisi kulkua ja eittämättä vähentäisi hiekan yms. vaikutusta vanteen ja vetorullan välissä.
Tuo http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka ... sa-6547129 ihmekapistus on kyllä varsinainen pikakeksintö. Tavallinen napamoottori, mutta vetää kitkalla vanteen sisäkehästä (ehkä kuivalla kelillä). Tavallinen "pulloakku" ripustettuna "kiekon" sisään (ainoa uusi idea). Ilmeisesti moottorin päällä olevassa kannakkeen haarassa on moottorin säädin. Valmistettavia osia on vain tuo "kolmihaara", pinnareiäton vanne ja tehonkulutuksen maksimoiva umpikumirengas.
Keksinnöllisyyttä on lähinnä Kickstarterin käyttö. Esim. Copenhagen Wheel on itsenäiseksi yksiköksi suunniteltuna tuohon nähden jo rakettitiedettä.
Sähköetuvanteessa ei ole puhtaasti umpikuminen rengas päällä, vaan ulkokuoren sisällä on vaahtoa. Eikö Marathonin pistosuoja ollut kumivaahtoa? Muistelisin sellaista lukeneeni Schwalben mainoslapuista. Voi olla aika kova päästämään täyryjä läpi, jos on tiheää vaahtoa, kuten luulisi puhkeamattomaksi tarkoitetun renkaan olevan. Yksi idea on välttää lakijuttuja. E50 mainoksia näkyy ja tubessa on sähköpyörillä suditusvideoita, joten ei ihme, että halua suojata asiakasta rengasrikolta löytyy. Ei kaikilta suju hajonneella etusella ajo. Varsinkaan kaikissa maastoissa ja liikenteen seassa.
Varsinainen perämoottori;)
Siinä varsinainen lelu