Sivu 1/1

Mike Burrows

Lähetetty: 23 Syys 2011, 06:27
Kirjoittaja PW
Mainittiin noita Burrowsin pyöriä, niin yritän kaivella niitä kuvia tähän. On senverran mielenkiintosia ratkasuja. Osa varmaan ollu esillä jossain muualla täällä.
http://www.bhpc.org.uk/b2ornotb2.aspx
http://www.bhpc.org.uk/mikes-new-bike.aspx


Petri

Re: Mike Burrows

Lähetetty: 23 Syys 2011, 08:25
Kirjoittaja PW
Tuo haarukaton , napaohjattu pyörä löytyy noilta samoilta bhpc.org.uk sivuilta otsikon "Magazine extra" alta liittäkää joku tänne joka osaa :D

Petri

Re: Mike Burrows

Lähetetty: 23 Syys 2011, 09:52
Kirjoittaja mhelander
Täältä pesee, kampe löytyy täältä:

Kuva

Noita kuvia yritinkin kaiveskella esiin... britit on vähän riidelleet ja säätäneet sivustojaan. Hyvä että ovat tallessa.

Re: Mike Burrows

Lähetetty: 23 Syys 2011, 10:43
Kirjoittaja irakas
Onpa jännä ratkaisu tuon ohjausnivelen suhteen. Taitaa olla aika suuri kääntösäde. :roll:

Miten näin hento runko voi kestää?

Kuva

Sakari

Re: Mike Burrows

Lähetetty: 23 Syys 2011, 11:04
Kirjoittaja Nojanalle
Voi olla että kestävyydestä tinkitään painon takia. Toiseksi näyttää olevan ihan uniikki viellä. :)

Re: Mike Burrows

Lähetetty: 23 Syys 2011, 11:38
Kirjoittaja irakas
irakas kirjoitti:
Miten näin hento runko voi kestää?

Kuva

Sakari


Tuon muotoisessa istuimessa saisin selkäni kipeäksi alta aikayksikön. Siitä puuttuu kokonaan ristiselän tuki!

Jos tuollainen runko kestää, voisi ajatella, että useimpien nojakkien runko on ylimitoitettu? :?:

Sakari

Re: Mike Burrows

Lähetetty: 23 Syys 2011, 12:16
Kirjoittaja jviirret
irakas kirjoitti:
irakas kirjoitti:Miten näin hento runko voi kestää?

Jos tuollainen runko kestää, voisi ajatella, että useimpien nojakkien runko on ylimitoitettu? :?:


Taas unohtuu se, että teräsrungossa on kaksi eri asiaa kestää ja olla riittävän jäykkä! En epäile yhtään etteikö tuokin kestä, mutta ei tuolla ajaminen mikään nautinto ole rungon velttouden vuoksi.
Mun Lowlwb( http://www.kotinet.com/ninajukk/lowlwb.htm ) on tehty 50x1,5 putken ympärille ja sekin on mutkissa kiertojäykkyydeltään liian huteraa noin pitkään pyörään. Kuitenkin kestää vaikka sitä ajaisi tuplasti raskaampi kuski.

Jukka

Re: Mike Burrows

Lähetetty: 23 Joulu 2018, 13:00
Kirjoittaja PW
Soap dragon - Burrowsin streamlinerista oli juttua tuossa uudessa nettilehdessä. Ihmettelin katteen sisällä olevaa pyörää, ensin näytti mbb:ltä mut eihän se taida olla :? Olisko vaan erittäin vähän kääntyvä etukiekko - sama idea mitä Jori on kaupannut meille esim etuvetosen nelipyörän rakentamiseen. En nyt onnistunu netti lehden kuvia tähän liittämään. Tuossa videota pyörän ympäriltä
https://youtu.be/ByhJLdh_j04

Re: Mike Burrows

Lähetetty: 02 Tammi 2019, 08:18
Kirjoittaja Nojailija
Mike on guru. Elää kuten opettaa, Olen useammassa nojapyöräkisassa ajanut samassa ryhmässä ja joskus ollut nopeampi, joskus hitaampi, vaikka miehellä on ikää vuosikymmen tai pari enemmän.

Juttelin kerran hänen kanssaan, Mikellä on Suomessa syntynyt puoliso, toki jo kauan Englannisa asunut.

Satulan muoto on helppo tehdä, juontaa juurensa Windcheetah-trikeen, joka on Miken suunnittelema. Tämön penkin käyttäjillä näkyy usein ristiseläntuki rakennuttu makuualustasta, tms,

Re: Mike Burrows

Lähetetty: 02 Tammi 2019, 09:44
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:Soap dragon - Burrowsin streamlinerista oli juttua tuossa uudessa nettilehdessä. Ihmettelin katteen sisällä olevaa pyörää, ensin näytti mbb:ltä mut eihän se taida olla :? Olisko vaan erittäin vähän kääntyvä etukiekko - sama idea mitä Jori on kaupannut meille esim etuvetosen nelipyörän rakentamiseen. En nyt onnistunu netti lehden kuvia tähän liittämään. Tuossa videota pyörän ympäriltä
https://youtu.be/ByhJLdh_j04

Taitaa olla juurikin sama idea kuin etuvetoisessa nelipyöräohjatussa. Ohjaava pyörä on kiinteästi kiinni ketjun kohdalta ja ohjausliike liikuttaa vain kiekkoa ja akselin toista päätä eteen ja taakse. Aukko katteessa jää pieneksi ja hyvän muotoiseksi, joten aerodynamiikka pysyys hyvänä. Tuossa kaksipyöräisessä ei ole takaohjausta ketteryyttä parantamassa, mutta siinä onkin ollut tarkoituksena tehdä mahdollisimman nopea kilpakone. Siinä minun nelipyöräsuunnitelmassani on enemmän kääntyvät takapyörät, jotta ketteryys riittää myös kaupunkiolosuhteissa.

Tuo etupyörän ohjausliikkeen luonne tulee puheisiin videon kohdassa 17:00 kuvan näyttäessä tältä.
Mike Burrows Green.png
Mike Burrows Green.png (484.48 KiB) Katsottu 1413 kertaa

Re: Mike Burrows

Lähetetty: 06 Tammi 2019, 18:06
Kirjoittaja Höregrö
jori kirjoitti:
PW kirjoitti:Soap dragon - Burrowsin streamlinerista oli juttua tuossa uudessa nettilehdessä. Ihmettelin katteen sisällä olevaa pyörää, ensin näytti mbb:ltä mut eihän se taida olla :? Olisko vaan erittäin vähän kääntyvä etukiekko - sama idea mitä Jori on kaupannut meille esim etuvetosen nelipyörän rakentamiseen. En nyt onnistunu netti lehden kuvia tähän liittämään. Tuossa videota pyörän ympäriltä
https://youtu.be/ByhJLdh_j04

Taitaa olla juurikin sama idea kuin etuvetoisessa nelipyöräohjatussa. Ohjaava pyörä on kiinteästi kiinni ketjun kohdalta ja ohjausliike liikuttaa vain kiekkoa ja akselin toista päätä eteen ja taakse. Aukko katteessa jää pieneksi ja hyvän muotoiseksi, joten aerodynamiikka pysyys hyvänä. Tuossa kaksipyöräisessä ei ole takaohjausta ketteryyttä parantamassa, mutta siinä onkin ollut tarkoituksena tehdä mahdollisimman nopea kilpakone. Siinä minun nelipyöräsuunnitelmassani on enemmän kääntyvät takapyörät, jotta ketteryys riittää myös kaupunkiolosuhteissa.

Tuo etupyörän ohjausliikkeen luonne tulee puheisiin videon kohdassa 17:00 kuvan näyttäessä tältä.
Mike Burrows Green.png


Yllättävää että tuollainen epäsymmetrinen ohjaus voi toimia kaksipyöräisessä. Aiheuttaa varmaan rajua vetelyä ohjaukseen etupyörällä jarrutettaessa - toisaalta noissa karkeloissa kisattaessa etujarru on muutenkin vain turhaa painoa.

Re: Mike Burrows

Lähetetty: 06 Tammi 2019, 19:16
Kirjoittaja jori
Ei se vetele, kun ohjausakseli menee maakosketusaleen suhteen keskeisesti, eli vinosti oikealta keskelle, aivan kuin monipyöräisen vasen etupyörä. Ei noin pieni vinous haittaa mitään, varsinkin jos kiekko voidaan säätää vetelemättömäksi kokeilemalla.