Kieroutunut huumorintajuko kun on niin mukavia nää filmit joissa ajetaan pystäreitä vastaan ja mieluummin ohi
Nopeemmalla ohi, vanha viidakon sanonta. Mutta melkosta heilumista oli kuvaajan ajo monin paikoin. Ajolinja ei pysy kasassa ja fillari huojuu kuin humalaisen kuskaamana - ryhmäajossa varmaan kiva vieressäpolkija. Kuvaajan kaverilla sama ongelma, esmes kohdassa 0:36 pyörä alkaa huojua välittömästi, kun kaveri alkaa "pyörittämään". Cycle Visionissa Amsterdamissa viime kesänä radalla oli myös muutama huojuja, erityisesti yksi jamppa jäi mieleen, kun se heilui puolelta toiselle kuin metronomi radan ylämäkinyppylässä.
Kieroutunut huumorintajuko kun on niin mukavia nää filmit joissa ajetaan pystäreitä vastaan ja mieluummin ohi
Nopeemmalla ohi, vanha viidakon sanonta. Mutta melkosta heilumista oli kuvaajan ajo monin paikoin. Ajolinja ei pysy kasassa ja fillari huojuu kuin humalaisen kuskaamana - ryhmäajossa varmaan kiva vieressäpolkija. Kuvaajan kaverilla sama ongelma, esmes kohdassa 0:36 pyörä alkaa huojua välittömästi, kun kaveri alkaa "pyörittämään". Cycle Visionissa Amsterdamissa viime kesänä radalla oli myös muutama huojuja, erityisesti yksi jamppa jäi mieleen, kun se heilui puolelta toiselle kuin metronomi radan ylämäkinyppylässä.
Tässä ammattilaisten tyylinäytteitä. Eivät tunnu hekään osaavan pitää ajolinjaansa. Jos kamera olisi ollut noilla ammattilaisilla kiinni stongassa, kuten italialaisilla MBB-kuskeilla, miltä ammattilaisten ajo olisi näyttänyt yhdistelmänä kameran liikettä ja kaverin kiemurtelua. On fysikaalinen mahdottomuus ajaa kaksipyöräisellä täysin suoraan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tässä ammattilaisten tyylinäytteitä. Eivät tunnu hekään osaavan pitää ajolinjaansa. Jos kamera olisi ollut noilla ammattilaisilla kiinni stongassa, kuten italialaisilla MBB-kuskeilla, miltä ammattilaisten ajo olisi näyttänyt yhdistelmänä kameran liikettä ja kaverin kiemurtelua. On fysikaalinen mahdottomuus ajaa kaksipyöräisellä täysin suoraan.
Täysin suoraan on tietysti absoluuttinen mahdottomuus ja kai se on katsojan silmistä kiinni, mutta tuossa samaisessa italiaanon videossa maantiepyöräilijät näytti kaikki mun silmään ajavan hyvinkin huojumatta, turvallisesti niin että saattaisi luottaa kaverin pitävän linjansa. Ja noissa linkittämissäsi maailmanluokan sprinteissäkin, joissa tehoja on varmaan toista kilowattia, fillarit kyllä heiluu, mutta linja säilyy tosi hyvin. Nää videon "recumbent superiority" kaverit oli tuossa mielessä kyllä ihan kakkosliigassa.
Mutta joo, sama hommahan se on tietty maantiepyörälenkeilläkin, joskus porukassa on sellaisia amatöörejä, jotka heiluu ja huojuu eivätkä pidä ajolinjaansa. Niitä joutuu välttelemään.
Siinä on raakaa protoilua. Ei turhaan hifistellä hitsauksien kanssa vaan pulttaillaan alumiinirungoista pilkottuja pätkiä ja loput jäykistetään kakkoskakkosista pultatulla istuimella. Takaosan kallistus/ohjausmekanismi kammista ja keskiöistä...Vähän jäi homma vaiheeseen; kompakti etuvetotrike (pienillä kiekoilla mahtuu mitä vaan) mutta miten ne "suitset"siinä lopussa? Ohjaus jäi kesken miettimisen?