18 vaihteinen "keskiövaihde"

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

18 vaihteinen "keskiövaihde"

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Tämmönen linkki tuli twitteristä:
http://pinion.eu/en/discover-pinion/news/
Välitysalue on ainakin riittävän laaja, 636% ja paino 2,7kg. Eikä tietenkään käy mihinkään vakiorunkoihin, mutta hyvä että kehitellään...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4798
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 18 vaihteinen "keskiövaihde"

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Jossain törmäsin tähän aiemin ja siittä tehtyyn versioon jossa oli 500W sähkömoottori yhdistetty tähän . Luvattiin aika hurjia nopeuksia . :wink:

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1051
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 18 vaihteinen "keskiövaihde"

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

jviirret kirjoitti:

Tämmönen linkki tuli twitteristä:
http://pinion.eu/en/discover-pinion/news/
Välitysalue on ainakin riittävän laaja, 636% ja paino 2,7kg. Eikä tietenkään käy mihinkään vakiorunkoihin, mutta hyvä että kehitellään...
Jukka

Etenkin maastopyöräpuolella oivallinen keksintö: vaihteiston paino tulee keskelle ja alas, eikä takapyörän kyljessä ole oksiin tarttuvaa takavaihtajaa. Suunnittelijathan ovat porchelle uraansa tehneitä taustoiltaan, eli laadunkin pitäisi olla hanskassa. Toivottavasti hinta olisi inhimillisellä tasolla...

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: 18 vaihteinen "keskiövaihde"

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Nebulus kirjoitti:

Etenkin maastopyöräpuolella oivallinen keksintö: vaihteiston paino tulee keskelle ja alas, eikä takapyörän kyljessä ole oksiin tarttuvaa takavaihtajaa.

Jep. Ja keskiö ei myöskään ole kovin suurikokoinen vrt SRAM XX1 jossa on enää yksi yleensä 32-piikkinen etulehti, maanvara paranee.

Nebulus kirjoitti:

Suunnittelijathan ovat porchelle uraansa tehneitä taustoiltaan, eli laadunkin pitäisi olla hanskassa. Toivottavasti hinta olisi inhimillisellä tasolla...

Jep. Mutta hinta tuskin tulee alemmas "urheiluauto"-tasolta juuri näistä syistä.

Kiinnostais nähdä myös riippumattomat mittaukset häviöistä, maastossa niillä nyt ei ole suurta merkitystä mutta jos maantie käyttöä suunnittelee vaikkapa nojakkiin (kesällä) niin ainakin periaatteessa kiinnostaa. Miten suhtautuu Rohloff:iin kun puhutaan premium-hintaisista suljetuista vaihteistoista.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: 18 vaihteinen "keskiövaihde"

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Olikos tuon hinnasta jotain tietoa?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

TatuLund
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Marras 2012, 19:46

Re: 18 vaihteinen "keskiövaihde"

Viesti Kirjoittaja TatuLund »

Nojanalle kirjoitti:

Jossain törmäsin tähän aiemin ja siittä tehtyyn versioon jossa oli 500W sähkömoottori yhdistetty tähän . Luvattiin aika hurjia nopeuksia . :wink:

Sähköpyörissä tämä vaihteisto antaa lisää ulottuvuuksia. Varmaan myös jossain jo väitellään siitä millainen sähköpyörän perusratkaisu on paras.

  • Sähkömoottori etunavassa.
  • Sähkömoottori takanavassa -> ei voi käyttää napavaihteistoa, tämä poljinapavaihteisto toimii tässä hyvin
  • Sähkömoottori poljinnavassa -> perinteiset napavaihtestot mahdollisia.
Vastaa Viestiin