Effendibikes

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2023
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Effendibikes

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

http://www.effendibikes.de/
Lowraasereita, hyviä kuvia yksityiskohdista. Erikoista pysty ohjauskulma ja suora haarukka. Takahaarukan muoto ei ehkä kaikkien makuun.

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Kovasti sitä on aina kaikenlaista yrittäjää. Enpä nää näissäkään pyörissä mitään uutta mullistavaa :(

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Kotirankentajalle suo tuollaiset loveamalla tehdyt mutkat putkiin, mutta kaupallista menestystä... Noh, hyvähän se että on tarjolla. Tämä osu silmään:
Kuva
Kätevä oikean jätön löytämiseksi.

Ja nämä:
Kuva
ovat kai jarrukahvat?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Kotirankentajalle suo tuollaiset loveamalla tehdyt mutkat putkiin, mutta kaupallista menestystä... Noh, hyvähän se että on tarjolla.

Itse jäin siihen käsitykseen että kyseessä olisi vain harrastus-projekti, tosin saksan taitoni on melko kehno.

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Viesti Kirjoittaja lowrides »

jviirret kirjoitti:

Kuva
ovat kai jarrukahvat?

Jukka

jep, M5:n "peukalojarrut".

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2023
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Ovat harkitsemassa tuotteistamista, tuolla lisää aiheesta:
http://www.bentrideronline.com/messageb ... hp?t=33513
Mullistavaa uutta näissä ei tosiaan ole, mutta eihän sitä muutkaan valmistajat sellaista usein keksi. Kehitys taitaa olla löytämässä uomansa ja hyviksi havaittuja malleja parannellaan pienin askelin.

Hyötypyörä
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Heinä 2007, 23:20
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hyötypyörä »

lowrides kirjoitti:

Kovasti sitä on aina kaikenlaista yrittäjää. Enpä nää näissäkään pyörissä mitään uutta mullistavaa :(

Olenkohan ainoa jota hieman huolestuttaa näiden "sikahalpis" sarjan nojisten yleistyminen? Kun pyörä on herraties mitä kierrätys/vesijohtoputkea niin satunnaninen ostaja pettynee painoon ja/tai loukkaantuu onnettomuudessa. Ja sitten kuullaan että nojapyöräthän vasta ovatkin surkeita kapistuksia.

Pystypyörien BSOt (eli "Bike Shaped Object") joita kauppaavat kaiken maailman mattotalot ja kuponkiuutiset ovat varoittavia esimerkkejä.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Viesti Kirjoittaja jori »

Hyötypyörä kirjoitti:

Olenkohan ainoa jota hieman huolestuttaa näiden "sikahalpis" sarjan nojisten yleistyminen? Kun pyörä on herraties mitä kierrätys/vesijohtoputkea niin satunnaninen ostaja pettynee painoon ja/tai loukkaantuu onnettomuudessa. Ja sitten kuullaan että nojapyöräthän vasta ovatkin surkeita kapistuksia.

Missä kohtaa näiden pyörien yhteydessä on puhuttu hinnasta? Ei tuo ole mikään firman myyntisivu, vaan harrastajaporukan -joskin taitavan- kertomus tekemisistään. Tekijä itse tai satunnainen ostaja toki ymmärtää, ostaessaan sikahalvan omavalmisteen, että se ei välttämättä ole kaikkein kevein, eikä varmasti pety ennen kuin tietää kevyemmistä.

Hyötypyörä kirjoitti:

Kun pyörä on herraties mitä kierrätys/vesijohtoputkea

Matalalujuuksinen materiaali on selvästi turvallisempi konstruktiomateriaali suurlujuuksiseen verrattuna. Matalalujuuksinen osoittaa myötämällä, että ei kestä ja muuttaa muotoaan, mikä on helppo huomata ennen kuin se aiheuttaa ongelmia. Korkealujuuksinen on arvaamattomampi ja väsyy liitoksistaan. Kelvottomat osat ovat tietysti turvallisuusriski, mutta niitä esiintyy myös kalliissa pyörissä.

Hyötypyörä kirjoitti:

Pystypyörien BSOt (eli "Bike Shaped Object") joita kauppaavat kaiken maailman mattotalot ja kuponkiuutiset ovat varoittavia esimerkkejä.

Millä lailla varoittavia. Joku on siis ostanut sellaisen eikä sitten tarvitsekaan kalliimpaa, vai onko sattunut merkittävä määrä onnettomuuksia, vai mitä ihmettä tarkoitat?

Jori

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Enempi huolestuttaa se, että ihmiset alkavat luulla nojapyörääkalliiksi. Jos yleisesti hyväksytyksi periaatteeksi muodostuu joku 2000Euron hinta raja jota halvempaa nojakkia ei kannata ostaa, niin se jos joku on omiaan karkoittamaan 95% suomalaisia pois harrastuksen parista.
Kyllä foorumeita lukiessa törmää useammin tapauksiin jossa kallis pyörä hajoaa ja osien saanti kestää, kuin että halpa pyörä rikkoontuu.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

KHELL
Viestit: 47
Liittynyt: 02 Syys 2006, 15:16
Paikkakunta: hki/hanko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KHELL »

tuo Effendi oli mukana Tsekin maalla siellä nojis tapaamisessa ja voitti kaunein pyörä palkinnon. Toiseksi tuli se hiilikuituinen natrix, jonka voitte bongata tuolta jostain toisesta ketjusta, ja kolmas sija saatiin suomeen. Sen nappas Ängeslevä tuunatulla fujinillaan...

nyt täällä sähköpyörässä halvin nojis maksaa 700e, TW-bentsin Adventure+

Hurricane useimmiten alla (pian toivottavasti Flevo).

Hyötypyörä
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Heinä 2007, 23:20
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hyötypyörä »

Hyötypyörä kirjoitti:

Pystypyörien BSOt (eli "Bike Shaped Object") joita kauppaavat kaiken maailman mattotalot ja kuponkiuutiset ovat varoittavia esimerkkejä.

Millä lailla varoittavia. Joku on siis ostanut sellaisen eikä sitten tarvitsekaan kalliimpaa, vai onko sattunut merkittävä määrä onnettomuuksia, vai mitä ihmettä tarkoitat?

No ihan sitä tuotteen kertakäyttöisyyttä, että kuukauden päästä on navat rikki ja kiekot vinot. Sitten hämmästytään kun pyöräkaupassa kuullaan että korjaus maksaa saman verran kuin uusi supermarkettipyörä - jolloin tietysti mennään ostamaan uusi supermarkettipyörä ja kerrotaan kavereille että pyörät eivät nykyään kestä.

ukram
Viestit: 147
Liittynyt: 11 Marras 2006, 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ukram »

Effendin tupla-26 on varmaan matalin 26 tuuman etupyörällä varustettu mitä olen nähnyt. Jos olisin tiennyt tuosta vuosi sitten niin ehkä olisin ostanut Fujinin sijaan...

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2023
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

ukram kirjoitti:

Effendin tupla-26 on varmaan matalin 26 tuuman etupyörällä varustettu mitä olen nähnyt. Jos olisin tiennyt tuosta vuosi sitten niin ehkä olisin ostanut Fujinin sijaan...

Zox 26 low on matalampi ja myös myynnissä, Effendi ei ainakaan vielä...
Kuva

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

ukram kirjoitti:

Effendin tupla-26 on varmaan matalin 26 tuuman etupyörällä varustettu mitä olen nähnyt.

Mullakin on ollut matalampi:
Kuva
Tosin nykyään tuo etuosa palvelee hipparionissa ja on "vain" 24tuumasella renkaalla.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Hyötypyörä kirjoitti:

Olenkohan ainoa jota hieman huolestuttaa näiden "sikahalpis" sarjan nojisten yleistyminen? Kun pyörä on herraties mitä kierrätys/vesijohtoputkea niin satunnaninen ostaja pettynee painoon ja/tai loukkaantuu onnettomuudessa.

Olikos tästä mitään havaintoa että Effendistä olisi tulossa mikään halpa?

Paino on sellainen asia joka on kohtu helppo todeta jo ostaessa. Liiallinen keventäminen heikentää pyörää.
Melkein veikkaan, että eivät ne halvat vaarallisia ole, ainoastaan ikäviä ajaa.

Se mitä nojapyöriin kaivataan on pidempiä sarjoja että hinnat tippuvat.

Vastaa Viestiin