Kotimainen ihaitte

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Kotimainen ihaitte

Viesti Kirjoittaja PW »

Tommosen sivun löysin. Elämää foorumin ulkopuolella? ;)
En löytäny nimee enkä päivämääriä.
http://ihaitte.nettisivu.org/velomobiili/

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kotimainen ihaitte

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Muista projekteista näkee että tästähän saattaa tullakkin jotakin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Kotimainen ihaitte

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

PW kirjoitti:

Tommosen sivun löysin. Elämää foorumin ulkopuolella? ;)
En löytäny nimee enkä päivämääriä.

Petri

Trike on rakennettu viimekesänä, ja oli yllättävän hyvä ajaa kun sitä testasin...
Pitäisi kävästä vakoilemassa onko velo edennyt jo pitkällekkin...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kotimainen ihaitte

Viesti Kirjoittaja PW »

http://www.bikestation.fi/info/fi/news/ ... ihdenavan/
Toinen tuore omatekonen, siis valmis kinneri :)
Olis kiva jos näistä tekijät viittis foprumillekin raportoida.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kotimainen ihaitte

Viesti Kirjoittaja PW »

http://www.oamk.fi/?id=35682
Tuolla taas suunnitteilla, opiskeluprojekti. Välillä kannattaa googlata suomenkielisiltä sivuilta ;)

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kotimainen ihaitte

Viesti Kirjoittaja terppa »

PW kirjoitti:

http://www.bikestation.fi/info/fi/news/ ... ihdenavan/
Toinen tuore omatekonen, siis valmis kinneri :)
Olis kiva jos näistä tekijät viittis foprumillekin raportoida.

Petri

Maailma on joskus pieni mutta kinneristien maailma on keskimäärin pienempi :mrgreen: Taitaa olla sama laite josta kuulin turkulaisen konditoriakahvilan myyjältä, lainaampa itseäni :D

Edellisellä reissulla naapurista sai hyvät karjalanpiirakat ja munkit niinpä ostin sellaisia iltapalaksi. Myyjä muisti minut :) ja kertoi, että kun hän oli kertonut pojalleen minusta ja kulkupelistä niin hän oli heti seuraavalla viikolla soittanut Porista, vissiinkin uudesta kotitalostaan jossa joku vanhempi mies oli tehnyt "banaani pyörän", kuulema saman oloinen kuin Mango, nyt ei vaan räppää kuka se foorumilla voisi olla vai olisiko foorumin ulkopuolella elämää?

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kotimainen ihaitte

Viesti Kirjoittaja PW »

http://markuntaidetta.blogspot.fi/2012/ ... s.html?m=1
naitakaan kuvia en muista nahneeni. Pyora taitaa kylla olla muuten tuttu foorumilla.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

JEF-40
Viestit: 85
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 17:25
Paikkakunta: Pori

Re: Kotimainen ihaitte

Viesti Kirjoittaja JEF-40 »

PW kirjoitti:

http://www.bikestation.fi/info/fi/news/ ... ihdenavan/
Toinen tuore omatekonen, siis valmis kinneri :)
Olis kiva jos näistä tekijät viittis foprumillekin raportoida.

Petri

Ilmottaudun tekijäksi, olen vaan laiska päivitteleen muuttujia. Tämä keltainen pohjautuu mustaan edeltäjäänsä, jota vähän muutin peräpään osalta. Vaihteet on Rohloff takavaihde ja edessä yksi 50t ratas. Kammet on 170mm compact optiona 34t joka siis ei ole käytössä. Rohloff kattaa kivasti entisen 11t/34t ja 34t/50t ja tuntuu että ei ole paluuta siihen. Korimuutos vaan miellytti silmääni.
MUTTA sitten jouduin mopokaahareiden uhriksi PYÖRÄTIELLÄ. Ajeli perässä ison matkaa ja sitten rysähti,takaa päälle, kova kirous ja sitten pakoon. Väärä kilpi koska poliisit ei löytäny mitään. Tollanen kevyt kuiturakenne ei kestä paljoa, puoleen väliin risaksi. Siinä on puhdehommia talvikaudeksi. On mulla muutama kuva jos saan laitettua foorumille. Nyt olis alipainevehkeetkin jolla olen kevlar-levyä tehny. Näin kun ilman muottia tekee niin ei se lopputulos aina ole semmonen kun haluaisi. Mutta kesän korvalla pitäis olla kunnossa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kotimainen ihaitte

Viesti Kirjoittaja PW »

Ok, eli keltanen on myös jef-40 tekemä. Harmi tommonen järetön päälleajo.
Mielenkiintosta ett teet ilman muottia, tuosta olis kiva saada selostusta
Mieluusti jättäs muotin teon väliin.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

JEF-40
Viestit: 85
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 17:25
Paikkakunta: Pori

Re: Kotimainen ihaitte

Viesti Kirjoittaja JEF-40 »

PW kirjoitti:

Ok, eli keltanen on myös jef-40 tekemä. Harmi tommonen järetön päälleajo.
Mielenkiintosta ett teet ilman muottia, tuosta olis kiva saada selostusta
Mieluusti jättäs muotin teon väliin.

Petri

Kun pääsiskin muotinteolla, mutta pitää tehdä vielä malline,eli kolmas tekele on vasta valmis lopputuote. Mulla on Allewederin idea eli nyt kun on alipainemahollisuus niin teen lujitemuovista levyä. 300g neliöpainoltaan Kevlarkudosta jonka olen levittänyt melamiinilevyn päälle ja epoksi pintaan, alipaine tunti/puolitoista. Tulee sileä levy ja irtoaa hyvin. Levitin kyllä muottivahaakin varmuuden vuoksi. Pohjalevy on kaksinkertainen kun on täysmittainen runko hiilikuituputkesta. Pohjalevyn päällä 3 kaarta millä sitte yrittää niitä muotoja saada. Keula on puolipallon muotoinen ja irrotettava ja siinä ensim. kaari, sitten aukon molemmin puolin ja peräpää maun mukaan. Näiden kaarien päälle sitten taivutetaan valmistettua levyä epoksimassalla kiinni. Se kyllä taipuu hyvin mutta pitää saada tiukkaan liimattua, on välillä joutunu avaamaankin. Sitte kun Kevlarit on liimattu ja isommat montut ja saumat tasotettu (epoksista ja mikropalloista tehdyllä pakkelilla) niin hiilikuitua pintaan. 200g neliöpainoltaan hiilikudos märkänä pintaan. Nyt kun teen tätä niin vedän vielä karhennuskankaan pintaan. Ei tarvi hioa kun se maalataan. Tällä tyylillä tehdään ja nyt on hiilikuiduttaminen menossa.
JEF-40

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kotimainen ihaitte

Viesti Kirjoittaja PW »

Jääkö karhennuskangas rakenteeseen päällimmäiseksi ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

JEF-40
Viestit: 85
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 17:25
Paikkakunta: Pori

Re: Kotimainen ihaitte

Viesti Kirjoittaja JEF-40 »

PW kirjoitti:

Jääkö karhennuskangas rakenteeseen päällimmäiseksi ?

Petri

Karhennuskangas tulee päälimmäiseksi, vedetään märän laminaatin päälle. Kun laminaatti on kuivunut, karhennuskangas poistetaan. Lähtee repimällä ja antaa hyvän tartunnan seuraavaan työvaiheeseen, lisälaminointiin tai maalaukseen. Varsinkin isommilla pinnoilla säästyy välihionnalta / pölyltä. Minä olen nyt pian saanut hiilikuidut pintaan ja hiontaväri olis suunitteilla, naapuri on automaalari ja sanoi sen onnistuvan. Hiontavärillä saa vähän tasoteltua pieniä monttuja.

JEF-40

Vastaa Viestiin