Veloschmitt

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Veloschmitt

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Meserschmitin inspiroima velomobiili projekti: https://www.facebook.com/pages/Veloschm ... 7010997083
Googlen kuvahaku löytää enempikin materiaalia...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13802
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Veloschmitt

Viesti Kirjoittaja jori »

Tuli heti otsikosta tämän mieleen ja hämmästyin kovasti, kun se olikin myöhempi Messerschmit.

Liitteet
Hieno alumiinikinneri 800.jpeg
Hieno alumiinikinneri 800.jpeg (112.73 KiB) Katsottu 2568 kertaa

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Veloschmitt

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Luulin että tämä on pelkkä on-off, mutta onkin tulossa markkinoille useana versiona: http://www.veloschmitt.de/
Sähköapu on vakiona ja pitääkin olla koska painaa 60 kg. Erona muihin kinnereihin on, että takapenkki löytyy. Sopii varmaan hyvin asiointiin taajamissa joissa 25 km maksiminopeus riittää.

Tuossa sivulta käännettyä materiaalia:
• Easy to use
• Low cost of ownership
• Stable, low center of gravity
• Full air-suspended and adjustable suspension
• Dynamic Curve tilting *
• Versatile, since 2-seater sofa! Equally suited for the private or for commercial use
• Environmentally friendly pedelec drive *

• The very large storage space behind the driver's seat, the side shelves and in the glove compartment allow even longer to be on the move
• "Full" warranty
• Convenient service: If you have problems: response within 24 hours
• The already powerful built pedelec motor accelerates the VELO SCHMITT at a maximum speed of up to 25 Km / H *.
1-seater KR250 SUPER entry,
including 250 watt pedelec motor, 36 Volt 10Ah rechargeable battery, charger, lights, speedometer, bell
€ 5,200.00


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Veloschmitt

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Oho, ei vaikuta edes älyttömän kalliilta :shock:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Veloschmitt

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Tarkennetaan että 2-penkkinen maksaa tonnin lisää. Ihan kohtuullinen, varsinkin kun muistaa että vastaavaa ei taida markkinoilta löytyä?
VELO SCHMITT KR E -250C
2 seater KR250 COUPE start with a fixed roof , glass windscreen and perspex sliding windows ,
including 250 watt pedelec motor , 36 Volt 10Ah rechargeable battery, charger , rear seat, lights, speedometer , bell
€ 6,250.00


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Veloschmitt

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Moottori ilmeisesti jarrutuksissa lataava? Raskas polkea ja rullaa huonosti jos ei avusta sähköllä, näinollen toimintamatkat jää aika lyhyiksi tuollaisella 10Ah akulla.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Veloschmitt

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

jviirret kirjoitti:

Moottori ilmeisesti jarrutuksissa lataava? Raskas polkea ja rullaa huonosti jos ei avusta sähköllä, näinollen toimintamatkat jää aika lyhyiksi tuollaisella 10Ah akulla.

Jukka

Varmaan tarkoitus saada lähtöhinta alas. 10Ah lisää 245,-. Pystyykö arvioimaan miten pitkälle 10 Ah riittää. Jos pelkästään sähköllä mentäisiin niin voikos laskea näin: 10 Ah/(250W/36V)=1,44 h? Ei kai akkua ihan tyhjäksi pysty ajamaan?


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Veloschmitt

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Jyväskylän lowridessä Magic Pie moottoria esitellyt kertoi toimintasäteeksi muistaakseni 40km pelkällä sähköllä, eli menisi aika hyvin yksiin tuon laskelmasi kans. Lyijyakuista ei taida saada kuin puolet akun kapasiteetista ulos, Lion akuista enemmän ja Lipo akut kai parhaita tässä suhteessa.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin