Puolan penkki #2

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13802
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja jori »

Pastori kirjoitti:

Meilit lähti.
Penkkien hinnat laitoin dollareissa - laskekaas ite se loppusumma: http://www.dollarinkurssi.com/

Miksi dollareissa. Eikös Puola ole euroopassa. Vain kiinalaiset käyttävät dollareita, jotta niiden arvo säilyisi, että sitten saisivat joskus edes jotain amerikkalaisille velaksi myymistään kamoista. :evil: Kysyitkö, miksi hinta on dollareissa, eikä euroissa. Voisiko joku nyt päättää sen kurssin virallisesti tälle porukalle, jotta ei tule valuuttatappioita moisen takia kenellekään. Minusta olisi yksinkertaisinta, jos kaveri olisi itse määritellyt hinnan euroissa, niin kuin euroopan unionin sisällä pitääkin. :evil:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4624
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja janx »

Minä maksoin penkistä 48e. Vähän yli mitä kurssi 65$:sta oli.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Mulle tuli malli mutta ei summia...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Meilit lähti.
Penkkien hinnat laitoin dollareissa - laskekaas ite se loppusumma: http://www.dollarinkurssi.com/

Miksi dollareissa. Eikös Puola ole euroopassa. Vain kiinalaiset käyttävät dollareita, jotta niiden arvo säilyisi, että sitten saisivat joskus edes jotain amerikkalaisille velaksi myymistään kamoista. :evil: Kysyitkö, miksi hinta on dollareissa, eikä euroissa. Voisiko joku nyt päättää sen kurssin virallisesti tälle porukalle, jotta ei tule valuuttatappioita moisen takia kenellekään. Minusta olisi yksinkertaisinta, jos kaveri olisi itse määritellyt hinnan euroissa, niin kuin euroopan unionin sisällä pitääkin. :evil:

Niin. Se olis ollut kätevintä toki.

Jotain takavuosien perintöasiaa itäblokin dollarikiihkosta tuo lienee.

MIkallekin lähti hintatieto. Sori. Olinkin pidemmällä viikonlopputurneella. Meni vähän viime viikon lenkeistä jalat epäkuntoo ja jäi Pirkka ajamatta. Olin retkellä Porvoossa.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Eka satsi on sieltä nyt lähdössä.

Konkreettinen kimppatilauksen etu selkiytyi. Postikulut on hitusen alle puolet siitä mitä yksittäin tilatessa. Ja toinen etu tieteskin se että tulee ryhdyttyä toimeen kun on porukka olemassa.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Nonniin. Eka paketti on jo Jyväskylässä ja lähtee sieltä tänään mulle. Katotaan miten löytää perille.
Toinen paketti on Puolasta lähdössä kohtapuoleen.

Ja kaikki ovat hoitaneet tilisiirrot. Tilanne on siis kohtalaisen hyvä.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Screenshot_2014-06-26-13-51-31.png
Screenshot_2014-06-26-13-51-31.png (244.81 KiB) Katsottu 2803 kertaa

Kuten kuvasta näkee on maamme logistinen osaaminen huippuluokkaa.

Edit. Niin. Mä en siis ole muuttanut. Toimitusosoite on toki vaihdettu. Viikko sitten.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja tm »

:D :D :D

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Kuten kuvasta näkee on maamme logistinen osaaminen huippuluokkaa.

On niin tiukkaa ettei lomittajia ehditä perehdyttää töihinsä riittävästi :(

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Nonnin.

Nyt on reissu tehty Fåröhön ja mummolareissu alkaa justiinsa.

Statuspäivitys.

Kaksi pakettia on jo Suomessa. Toisen jätin Nokialle jemmaan kun ei mahtunut kyytiin ja toinen tuli eilen tänne Joensuuhun. Ekassa paketissa on mallia T olevia ja tässä tokassa perinteisempää mallia olevat.

Organisoin toimitukset kunhan vähän tää häslinki rauhoittuu = ensiviikolla muutama penkki postiin. Sitten menen noin parin viikon päästä Nokialle ja olen siellä kisoihin saakka. Tampereen tienoon penkit siis jakeluun silloin ja hätäisimmät voivat noutaa ne silloin alkuviikosta. Joensuusta otan matkaan nämä perinnemallit ja jakelen niitä matkalla.

Nokian kisoista saataneen suurimmalle osalle penkkejä kuriiripostit.

Ai niin. Kolmas paketti on vielä työn alla - se saataneen sitten kisoihin mennessä myös tänne jonnekin. UPS vähän sekoili molemmissa paketeissa, johtuen toki siitä että mä oli ilman lupaa missä sattuu :)

Ai niin 2.
Laskeskelen noin postikulut ynnämuut myös ensiviikon alussa ja laitan kaikille infoa millä osuudella niitä joutuu lunastamaan. Näköjään myös valuuttakonversiossa on muutaman sentin klappi - mutta eiköhän me selvitä.

Ai niin 3.
T mallia mallasin kuskinsa alle ja ihan hyvä siitä tulee - siivekettä on aika paljon - joten tommoisen pienemmän kuin M kokoisen (S kokoinen nainen tässä tapauksessa) immeisen kohdalla pääsee keventämään sahaushommilla :)

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Olisko tuosta penkin alapuolesta mahdollista saada kuvaa ja "ruotojen" sisäleveyttä? Aattelin josko saisi aikaseksi tehdä penkin kannattimet valmiiksi. Ehkä tuon 24/24 saisi sitten tuotua Nokialle koeajettavaksi...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja Pastori »

AI NIIN: Itse päivitysinfo. Viimeinen paketti lähtenee tänään matkaan ja tulee suoraan Nokialle josta suurin osa jakeluun.

Hups. Eemeli jäi nyt vaille nopsaa vastausta.

No mutta. Mun suunnitelman mukaan olen Nokialla ensi viikon maanantaista - T malliset penkit siis jäi sinne - mitat ja kuvat siis järjestyy silloin. Mä liikuskelen tienoolla silleen että pudottelen varmaan osan penkeistä siihen lähitienoolle. Hämeenlinnassakin aattelin käydä - se osunee ehken torstaille.


Ritaripaja Hämeen linnassa 2.5.-31.8.2014

Ritariteltta

Hämeen linnassa on kesäkuukausien aikana avoinna Ritaripaja, joka on lapsille suunnattu toiminnallinen työpaja. Suomen kansallismuseon tuottamassa Ritaripajassa voi perehtyä ritareihin ja linnoihin.

Työpajassa voi itse kokea ja eläytyä: pukea haarniskan painavia osia päälleen, päätellä millaisia osia turnajaishaarniskaan kuului, kokeilla naistensatulaa, rakentaa leikkilinnan, perehtyä vaakunoihin ja suomalaisiin linnoihin.

Keskipisteenä on ritariteltta, jossa voi vaikka lueskella ritari- ja prinsessa-aiheisia kirjoja sekä katsella ritariaiheisia filminpätkiä. Ritaripaja sopii parhaiten 7-12 -vuotiaille.

Ritaripaja on avoinna 2.5.-31.8.2014.


Laskeskelen tässä illan kähmeessä miten penkkien hinnat osui sitten kohdalleen.

Tämän päivän kurssin mukaan lähetyskuluja kertyi n. 123 euroa. Jaan sen jakkaroiden määrällä, muistikuvan mukaan niitä oli 18 joten pyöristettynä penkin matkakulut ovat kappaletta kohden: 6.80 euroa.

Ei paha sanoisin minä.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Imi kyseli jo kyytiä omalle penkilleen. Minun kyytiin niitä jokunen mahtuu ja kulkeutuvat Raaheen asti.
En vastaa kuljetuksen aikaisista vaurioista, autossa on kamaa valmiiksi melko kasa eikä kunnolliseen kuorman sitomiseen ole mahdollisuutta.
En ota vastuuta penkkien oikeellisuudesta, lappaan kyytiin mitä "tavarantoimittaja" käskee.
En aja yhtään ylimääräsistä mutkaa välillä, enkä jatkokuljeta kotipihaani pidemmälle. Oulun suunnasta olevat voinevat kysellä Imi:ltä voisiko hän Raahesta omaa penkkiä hakiessaan kuljettaa muidenkin penkkejä sinne. Penkit ovat Raahessa maanantai-iltana.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mä tarroitan penkit vastaanottajien nimillä.

Tänään Nokialla sadetta pitämässä. Jis joku tahtoo noutaa penkin, soittakoon.

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Puolan penkki #2

Viesti Kirjoittaja samuel »

Voisin tulla neljän jälkeen käymään. Saanko osoitetta ja puh.numeroa vaikka YVnä pliis?

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Vastaa Viestiin