Venäläisiä etuvetodeltoja ja keskustelua katteista

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Roll On
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 17:49

Viesti Kirjoittaja Roll On »

...

Viimeksi muokannut Roll On, 07 Tammi 2007, 22:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

No juu, minä en edes tiedä mitä kaikkia noita on olemassa. Lähinnä lightfootilta vie pisteitä se, että veto on ainoastaan toisessa takapyörässä, yksi "ylimääräinen" ketjuvälitys ja tarpeettoman korkea. Kun taas eduiksi on laskettava suurempi rengaskoko.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Roll On
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 17:49

Viesti Kirjoittaja Roll On »

...

Viimeksi muokannut Roll On, 07 Tammi 2007, 22:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Juu, huomasin itsekkin kun viestini jälkeen selailin noita sivuja. Tällöin on kyllä jo melkoisesti "rojua" pyöriteltävänä ennen kuin voima on vetävillä pyörillä.

Jukka

Viimeksi muokannut jviirret, 01 Tammi 2007, 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Roll On
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 17:49

Viesti Kirjoittaja Roll On »

...

Viimeksi muokannut Roll On, 07 Tammi 2007, 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roll On
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 17:49

Viesti Kirjoittaja Roll On »

...

Viimeksi muokannut Roll On, 07 Tammi 2007, 22:13. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Roll On kirjoitti:

Eduiksi voisi ajatella:

-todella suuri kuomattavuus verrattuna lähes mihin tahansa polkupyörään. Kaksi suurta takapyörää.

Kuten hipparionissakin

Roll On kirjoitti:

-mahdollisuus vaikka bensamoottorille. Sähkömoottorille myös.

Eiköhän nuo saa värkättyä kaikkiin ajoneuvoihin, toisiin vaan vaatii enempi työtä

Roll On kirjoitti:

-äärettömän helppo. Vaikkei olisi koskaan pyörällä ajanut.

Tuo on totta. Eikä ohjaaminen vaadi voimaa tai vauhtia(kuten isolla jätöllä varustettu hipparion), joten hyvinkin huonokuntoisen ihmisen on helppo aloittaa harrastus. Päälle nouseminen helpompaa myös, kuin esimerkiksi mataliin tadpoleihin, kun ei ole etuakselisto edessä. Uskoisin kyllä että kettwisell on tässä suhteessa lähes yhtä helppo, vaikka onkin urheilullisemman näköinen.

Roll On kirjoitti:

-korkeus. Ajajan näkyvyys ja maisemien tai liikenteen näkyvyys.

Jännä kun minä pidän tuota aina haittana :D Lähinnä ilman vastuksen kannalta.

Roll On kirjoitti:

Haitoiksi voisi ajatella:

-ulkoiset mitat.

Näinpä, ei mee pyörävarastoon. Tosin ei sinne taida saada helpolla mitään kolmipyöräistä :cry:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Roll On
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 17:49

Viesti Kirjoittaja Roll On »

...

Viimeksi muokannut Roll On, 07 Tammi 2007, 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Roll On kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Tällöin on kyllä jo melkoisesti "rojua" pyöriteltävänä ennen kuin voima on vetävillä pyörillä.

Jukka

Mikäli käyttöpyörää etsii keliin, kuin keliin, niin miten paljon tulee ajatella suoraan kilpaajajan vinkkelistä, tai edes tulisi ajatella.

Lähinnä tuo haitta tulee esiin pakkasella. Olet varmaan huomannut kuinka paljon normaali pyörä kangistuu kun ilman lämpötila lähtee laskemaan +5asteesta alaspäin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Roll On
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 17:49

Viesti Kirjoittaja Roll On »

...

Viimeksi muokannut Roll On, 07 Tammi 2007, 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Roll On kirjoitti:

Hipparion on mikä on. Ei sama malli alkuunkaan, joten miksi verrata kaikkea mahdollista samaan ensinnäkään.

Eikös se ole aika luonnollista verrata omaan pyörään?

Roll On kirjoitti:

Deltassa on melkein vakiona, tai ainakin saatavana etukate, joten ainakin alamäessä jyrää ja pitää kuivana. Vähentää ilmanvastusta ?

Joissakin pitkärunkoisissa on vakionakin kate, kuten cambiessa.
http://www.cambiecycles.com/

Mitenkäs tuollaisesta katteesta näkee läpi räntä-,lumi- tai vesisateessa? Tai kun pyörä on ollut työpäivän ajan taivasalla pakkasessa ja pitäisi kotia lähteä?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Roll On
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 17:49

Viesti Kirjoittaja Roll On »

...

Viimeksi muokannut Roll On, 07 Tammi 2007, 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Roll On kirjoitti:

Paremmin katteen läpi, kuin silmälasien, jotka ovat hengityksestä huurussa, tai räntä-,lumi- tai vesisateesta läpinäkymättömät.

Silmä/ajolasit saa päästä heti pois kun alkavat haittaamaan näkyvyyttä. Ne eivät myöskään jää säiden armoille kun pyörä jää ulos. Eivät naarmuunnu, kun ei tarvitse jäätä ja likaa rapata pois.

Roll On kirjoitti:

Moniko läpinäkyvän etukatteen käyttäjä on pitänyt etukatettaan täysin epäkäytännöllisenä ?

Moniko heistä ajaa työmatkojaan kate päällä ympäri vuoden?

Roll On kirjoitti:

Eikös etukate lasketa leuankorkeudelle, eikä pidetä pään yläpuolella, eli miten voisi hengityksestä huurtua alkuunkaan ?

Olenko jossakin väittänyt, että tällainen kate hengityksestä huurtuu?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Roll On
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 17:49

Viesti Kirjoittaja Roll On »

...

Viimeksi muokannut Roll On, 07 Tammi 2007, 22:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Roll On kirjoitti:

Oletko itse ajanut kateen kanssa ympäri vuoden ?

En ole, enkä ole kuullut kenenkään ajavan. Mistä lie johtuu? Lähinnä kokemuksia pappatunturin tuulisuojasta ja auton tuulilasista.

Roll On kirjoitti:

Ei tuollainen pitkärunkoisen kate ole mikään ihonmyötäinen, joka kehon lämmöstä huurtuu, ellei leiki uhkarohkeaa pakkasessa ja polje itseään hiestä märäksi.

En ole näinkään väittänyt.

Roll On kirjoitti:

Lämpöpistooli, tai peite maksaa liian paljon työssä käyvälle ?

No noiden kanssa värkätessä menee enempi aikaa, kuin mitä pienemmässä ilman vastuksessa säästää työmatkan aikana.

Jos tuulisuojalla varustettu takavetodelta on noin erinomainen talvipyörä, niin miksi ajat talvet yksivaihteisella pystypyörällä?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin