Venäläisiä etuvetodeltoja ja keskustelua katteista

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Roll On
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 17:49

Viesti Kirjoittaja Roll On »

...

Viimeksi muokannut Roll On, 07 Tammi 2007, 22:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Roll On kirjoitti:

Aika teoreettistä käyttää nojakkia työmatkojen nopeuttamiseksi ?

Itseasiassa ei. Se on heti toinen syy mukavuuden jälkeen.

Roll On kirjoitti:

Mitä eroa on ajaa ylivertaisella ja tavallisella ? Mistä löysit sanan ylivertaisuus, vai on oma tulkintasi :)

Häh? Mitä sää nyt höpötät? Missä kohden olen kirjoittanut sanan "ylivertainen"?

Roll On kirjoitti:

Mikäli läpinäkyvyys on ylitsepääsemätön ongelma ajatuksenakin, niin voihan ostaa läpinäkymättömän etukatteen jo valmiiksi :)

Tai ajaa ilman katetta?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Roll On
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 17:49

Viesti Kirjoittaja Roll On »

...

Viimeksi muokannut Roll On, 07 Tammi 2007, 22:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Roll On kirjoitti:

Katehan lisää teoriassa 10% nopeutta, joka korkealla pitkärunkoisella varmaan pitääkin paremmin paikkansa. Ajat kuitenkin nopeammin ilman ?

JOS ilmavirta tulee kohtisuoraan edestä ja JOS ajaa korkealla pyörällä. Mutta kun ajan mahdollisimman matalalla ja tässä rannikolla ei koskaan ilmavirta tulee kohtisuoraan edestä, ainakaan pitkää pätkää. Miksi kaikki kuvittelee, että ilman vastus on ainoastaan nopeuteen vaikuttava asia? Minusta on yhtälailla mukavuus tekijä, kun ei tarvi olla yläilmoissa tuulen riepoteltavana.
Niinku sanottu, se mikä sopii yhdelle, ei sovi kaikille. Jos tuollainen takaveto delta katteella on unelmapyöräsi, niin hanki sellainen(sellainen oli minunkin ensimmäinen valmiiksi tehty nojakki, tosin ilman katetta). Minun käyttööni soveltuu talvella paremmin hipparion ilman katetta ja kesällä python tai LWB, mielialan ja kelin mukaan.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Roll On
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 17:49

Viesti Kirjoittaja Roll On »

...

Viimeksi muokannut Roll On, 07 Tammi 2007, 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Roll On kirjoitti:

Tulee vain mieleen väkisin, onko kokeilemattomuus sittenkin todellinen syy katteen sopimattomuudelle muihinkin malleihin, kuin vain omaan pyörään ?

Voihan se olla, kuten jo tuolla toisessa ketjussa totesin, että tietynlainen asenne ongelma näitä katteita kohtaan on. Kaikea ei tarvi kokeilla, kun voi jo päätellä mikä omaan käyttöön sopii ja mikä ei. Jos ne jollekkin sopii, niin ok. Ei ole minulta pois.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Roll On
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 17:49

Viesti Kirjoittaja Roll On »

...

Viimeksi muokannut Roll On, 07 Tammi 2007, 22:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Roll On
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 17:49

Viesti Kirjoittaja Roll On »

...

Viimeksi muokannut Roll On, 07 Tammi 2007, 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ok, kiinnostuin sen verran noista katteista, että vähän googlasin. Kiinostus loppui kun alkoi löytymään hintoja :D Yks kate maksaa sen mitä oon nyt kahden vuoden aikana laittanut koko nojakki harrastukseen rahaa(arviolta max. 200Euroa). Ei taida olla mun juttu :?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin