Slyway Trike Formula

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja Stapani »

http://www.slywayprojects.com/prodotti.aspx

Kisa kevyimmästä trikestä kovenee,
tämä painaa 10 kiloa.
Jos ei olisi Questiä, houkuttelisi tämä
vielä enemmän kuin Carbontrikes.....

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja vph »

Hieno löytö! Vain 4 tunnin ajomatkan päässä, pitänee suunnitella vierailua...

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja Wacky »

vph kirjoitti:

Hieno löytö! Vain 4 tunnin ajomatkan päässä, pitänee suunnitella vierailua...

Kannattaa varmasti. Tuollaista mäkään en kehtais enää sano mummopyörämaiseksi ;) :D

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja Stapani »

En kyllä oikein ymmärrä, kun kyse on nopeasta
trikestä > ajokahvat pystyssä?
BROL:n vauhtiveikkojen kokemusten mukaan laitoin
Catriken ohjauksen vaakatasoon.
Eli purin pystyputket pois ja tangonpäävaihtajat+jarrut vaakaputkeen.
Vaikka kääntyminen ehkä hivenen hankaloituu, niin en
kyllä enää kaipaa pystykahvaa.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja vph »

Stapani kirjoitti:

En kyllä oikein ymmärrä, kun kyse on nopeasta
trikestä > ajokahvat pystyssä?

Ihan samaa mieltä. Ihme juttu, että tuo USS pystykahvoilla on jonkunlainen de-facto standardi tadpoleissa. Kädet lepattaa ilmajarruina noissa nopeiksikin mainostetuissa :roll: .

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Jep. Katselin eilen uss pyörääni edestä ja ilman kuskiakin hyiiiiii. Olen nähnyt edestä jonkun Ridleyn paremman timantin Noah? Siinä on puolesta kolmasosaan kaikkea tuuleen nappaavaa itse pyörässä kuin minun himmelissäni. Kyllä lepattaa hihat alamäissä. Täysillä tuutatessa 10 m pudottavassa 100 m pituisessa kohdassa pidempää mäkeä täysillä polkiessa isoimmalla välityksellä epätasaisella tiellä 56,7 km/h. Kuvittelisin oss eri versioissa olevan merkittävästi nopeamman. Pyörääni on joku oss optio olemassa, mutta en heti siihen ole vaihtamassa, kun en tiedä, kestääkö käteni sitä, kun nyt jo saan kipuja välttääkseni ajaa yksikätisesti paljon. Ymmärtääkseni oss on vaikeammin hallittavissa yksikätisenä. Eilen toisessa ketjussa oli linkki artikkeliin, jossa wattikammilla verrattiin tilleriä toiseen oss versioon ja vaikutus oli suuri.

Minulla kahvat alaohjauksessa osoittavat hieman taakse.

karseehirvee
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Kesä 2011, 20:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja karseehirvee »

Eikä ole edes kallis tämä italian tekele 14800e eu alueella, Saram Red osa sarja joten kisa vehje,
kun hintaan taitaa tulla lisäksi pakkaus ja rahti kulut. Heh

Joko ryhmätilaus laitetaan vetämään.

T. Jouni

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja jori »

Pyydän anteeksi jo etukäteen kommenttiani, sillä en ole varma, onko nuo kommentit tuossa yllä ehkäpä sarkasmia. Minun on nimittäin hyvin vaikea nähdä tuossa trikeprojektissa oikein mitään hyvää. Silmiini se näyttää asiantuntemattoman aloittelijan suunnittelemalta, mutta kalliilla rahalla ammattilaisen toteuttamalta muotoilukoulun harjoitustyöltä, jolle en antaisi hyviä pisteitä, sillä toiminnallisuus on niin surkeaa tasoa.
Kuva
Muutama esimerkki. Ketjulinjaa ei ole suunniteltu tehokkaan ja taloudellisen voimansiirron kannalta lainkaan. Ketjulinjan ulkonäkökään ole ollut tyydyttävä, joten ketjuja ei ole kehdattu laittaa paikoilleen kuvaukseen. Rungon ristiliitoksen rakenne on huonosti suunniteltu ainakin lujuuden ja tilankäytön kannalta. Korkea kotelo blokkaa ketjun kulkureitin, nostaa ilmanvastusta ja suuripintaisena kotelona vaatii liian pasujen rakenteiden käyttöä hiilikuidun mahdollisuuksiin verrattuna. Kilpapyörässä suurimman voiman vastaanottava istuimen yläosa on ohut lisu, joka on kiinni rungossa vain alareunastaan neljällä pikku ruuvilla. Ajoasento on aivan hölmö, matala makaava asento, mutta kädet levällään ylhäällä kropan ulkopuolella. :evil:
Kuva

Olen vakuuttunut, että pyörän väitetty keveyskin on toteutettu samalla menetelmällä, meikkaamalla ja feikaamalla. Jätetään punnituksessa osa osista pois, niin voidaan kirjata kevyempi vaakalukema. Tuossa rakenteessa ei ole nimittäin mitään, mikä siitä tekisi muita kevyemmän -päinvastoin, paitsi tietysti kalliit osto-osat, jotka voi kuka tahansa käydä ostamassa pyöräänsä.
Kuva
Tulee mieleen harjoitustyö, jossa varsinaista asiaa kunnolla ymmärtämättä on yritetty saada aikaan "hieno ulkonäkö". Minulle ei kuitenkaan ole hienoa ukonäköä ilman toiminnallista perustelua. :evil:

Jos kommenttinne tuossa yllä eivät olleet sarkasmia, kuulen mielelläni, mikä pyörässä on sellaista, että nuo kommentit olisivat perusteltuja ns. järkisyin.

Anteeksi, jos järkytin. :oops:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Saa ja pitääkin järkyttää, jotta oppii hylkäämään huonon.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Jostakin syystä mua ei järkytä kuin hinta.
Jos olisi samoissa hinnoissa kuin Carbontrikes, niin
ilman muuta valitsisin tämän.
Mutta mä en olekaan järkisyillä pahemmin pyöriä ostellut,
pikemminkin heräteostoksia ovat olleet.......
paitsi Quest........

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

karseehirvee
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Kesä 2011, 20:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja karseehirvee »

Juu kyllä tuo oli ihan vitsinä heitetty, kyllä itselle mieluummin oikeesti hankkisin tuolla rahalla kinnerin ja jäisi vielä lomarahaakin jäljelle mukavasti.

Ryhmätilauksessa en ainakaan itse olisi mukana, vuan suapi sitä kysyy sano Savolainen .

T Jouni.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja vph »

jori kirjoitti:

Minun on nimittäin hyvin vaikea nähdä tuossa trikeprojektissa oikein mitään hyvää.

Jos kommenttinne tuossa yllä eivät olleet sarkasmia, kuulen mielelläni, mikä pyörässä on sellaista, että nuo kommentit olisivat perusteltuja ns. järkisyin.

Hyvin perusteltuja asioita Jorilta kuten aina, mutta nyt taitaa se lasi olla puoliksi tyhjä.

Järkisyistä sanoisin, notta ei kai sitä vaimoakaan järkisyillä valita, saati sitten harrastevälineitä, hä?

Hyviä asioitahan tuossa trikeprojektissa on ainakin

  • edes vähän jotakin uutta melkein kokonaan jämähtäneeseen pelikenttään
  • hiilikuituinen, ei putkista väsätty trike
  • italialainen, siis tyyli ennen toimivuutta, hieno asenne joka järkyttää kun se on ihan väärin !
  • eurooppalaista aktiviteettia, ei kaukoitää, ei ameriikan ihmettä
  • hienot värit
  • Coriman vanteet, Ranskasta, oooooooohhhhh!
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Haukkukaa sitten käytännön mieheksi, mutta minulle pitää olla toimivuus ensin ja tyyli on toisarvoista. Jos toimivuus itsessään ei ole tai tuo tyyliä. En ole millään muotoa tyylikkyyttä vastaan, kun se ei liikaa kompromisoi toimivuutta. Oisko vähän tyylikäs kuutio"renkainen" "pyörä, jolla voi "ajaa" jopa sivuttain... Tyyli :roll: yli toimivuuden polemisointi.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pääasia että tehdään, eikä pelkästään haaveilla ja piirrellä :D
"ei niin järkevä" menee kaupaksi paremmin jos se on tyylikäs ;)
Tämä on "tehtaan" ensimmäinen trike. Luultavasti seuraavaan malliin on tehty parannuksia, käyttäjä palautteen ja omien kokemuksien perusteella :roll:
"tämmösillä ei köyhät ajele" saattaa jollekkin olla perustelu ostolle.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Slyway Trike Formula

Viesti Kirjoittaja Pastori »

vph kirjoitti:

Järkisyistä sanoisin, notta ei kai sitä vaimoakaan järkisyillä valita, saati sitten harrastevälineitä, hä?

Heh. Jos katsoo nojapyörää haaveksivien pohdintoja - niin melkein toivoisi jo välillä että käytäisiin koeajamassa nyt mieluummin jotain ensiksi sen valtaisan järkisyiden vatvomisen sijaan. Kymmenen kilsaa pyörän päällä kertoisi enemmän kuin tekniikan maailman lukijat edes aavistavat.

Ei taida vielä olla sitä lopullista pyörää keksitty joka järkisyillä valitaan.

Vastaa Viestiin