Sivu 3/3

Re: HSL kaupunkipyörä

Lähetetty: 08 Loka 2017, 09:18
Kirjoittaja PW

Tuli tämäkin kokeiltua Hesan reissulla. Kauppatorilta Salmisaarenrantaan 11min anto ajoajaksi.
Vaimo värkkäili kännykän kanssa tovin, ennen ku onnistui äpsit, tunnusluvut ym. Itseltähän tuo pyöränkään vuokraus ei onnistu kun ei ole kännykässä mitään rahansiirtosynsteemejä.
Pyörä toimi ihan ok, jarrutkin kovin kotoisat ;) Maalaiselle paljon helpompi ku ratikat, metrot ym. ja varmaan nopeempi, tietyst vapaampi.
Päivämaksu 5,- eli ehkä elämäni kallein pyöräily kun ei sitten päivän aikana kerinny ajaa ku sen 11min. Varmaan ens vuodeks kannattas maksaa kausimaksu jos yhtään on tiedossa Hesapäiviä.


Re: HSL kaupunkipyörä

Lähetetty: 14 Tammi 2019, 05:01
Kirjoittaja Reippailija

Reilun vuoden aikana yhteiskäyttöpyörät (tai mitä lienevät) ovat olleet miljardibusiness suuressa maailmassa. Dockless, elikkä pyörät ilman nouto- ja palautuspaikkaa, ovat aiheuttaneet hämmästyttävän ilmiön. Fillareita lojuu pitkin raittia ettei kävelemään sovi. Ainakaan Kiinassa.
Kuvia takavarikoiduista ja hylätyistä pyöristä niin että pahaa tekee!:
https://www.theatlantic.com/photo/2018/ ... es/556268/

Jostain englanninkielisestä artikkelista lueskelin että 25 pyörän vuokrauspisteen ylläpito ja perustaminen maksaisi 100 000 puntaa!? Tarkoittivatko vuodessa vai kuinka -tiedä häntä.
Tämän nojalla voisi ymmärtää että halpojen lainapyörien (alle 100 taalaa) tuuppaaminen kylälle olisi tuottoisaa hommaa.
Lukko aukeaa kännykällä ja mittari raksuttaa... jättää voi mihin huvittaa. Kova peliä!